*lilly* Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Har bestilt noen tøybind fra Bleieboden, men jeg skjønner meg ikke helt på hvordan de skal vaskes? Skal jeg vaske de før jeg bruker de pga absorberingsevnen? Og hvordan skal de vaskes etter bruk? 60 eller 90 grader? Hvordan oppbevares de fram til vask? Jeg hadde sett for meg at det var noen innlegg som man skulle ta ut og vaske, men her var alt i ett. De var ganske tykke, så jeg ser ikke helt hvordan de skal bli rene..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har ikke den type bind som du har kjøpt, men jeg er godt fornøyd med å bruke tøybind. Mine kan vaskes på 90, det står sikker på infoen som fulgte med pakken din hvor hardt du kan vaske de. Når et bind er brukt legger jeg de i et vaskefat med vann og en dærs eddik i(slik at de ikke tørker ut med alt gørra..)og vasker de på 90 grader sammen med undertøy/håndklær. Skyllemiddel skal ikke brukes, da absorberes de dårligere. Mellom periodene ligger de i en kurv i skapet. Om du vasker de før bruk blir en smaksak....
Gjest Leoplurodon Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Jeg bruker også tøybind og er kjempefornøyd! Kommer aldri til å gå tilbake til de klamme og stinkende papirbindene. Men altså: De kan godt vasken et par ganger før vask for å øke absorberingsevnen. Jeg vasker mine på 60 grader, men de tåler også 90 grader. Etter bruk legger jeg dem i en tett pose som jeg hiver i vask sammen med annet undertøy. Har aldri opplevd å ikke få dem rene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå