Gjest Gjest_lea_* Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 svir sinnsykt i øyne akkurat slik som det gjør hvis du har vært for lenge våken(men har ikke det)og har veldig vondt i hodet. hun idioten av en lege eg har (holder på å skifte) finner ikke ut en dritt. men dette er skikkelig plagene! og jeg blir ikke kvitt det! hva i all verden kan dette være? noen ideer?
Poppzy Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Kan være at du trenger å ta deg en tur til en optiker? Jeg bruker briller hele tiden og kjenner at jeg får hodepine og øynene svir når jeg har overanstrengt øynene. Trenger ikke å være det hos deg, men det koster ikke så mye å ta en synstest
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Idiot av en lege? Så du tror at Kvinneguidens brukere kan dette bedre enn legen din? Har du prøvd øyedråper for tørre øyne?
fink Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Først og fremst: Kan du være dehydrert? Du tenker sikkert "jeg, nei?", men kroppen trenger flere liter vann daglig, og hvis du bare drikker tre små glass daglig er ikke dette nok. Uansett prøv dette: Prøv i ca en uke å drikke veldig rikelig med vann. Hvis du sitter på skole og jobb; ha en halvlitersflaske med vann for hånden, og fyll på flere ganger i løpet av dagen. det skader i alle fall ikke å prøve. Jeg har hatt mye vondt i hodet, og det har alltid vært bedre de dagene jeg er godt hydrert. Kanskje kan du ha andre mangler i kosthold? Vitaminer, mineraler osv. Du kan ta en blodprøve for å finne ut dette. Jeg ville også sjekket ut optikeren. Forklar problemet. Der tar de også bilde av selve øyet. Dersom ingenting kommer fram der, ville jeg ha bedt legen om å bli henvist videre, slik at du kan ta bilder av hodet, og se om det er noe alvorlig. Lykke til!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Heisann Jeg har også sviende/kløende/vonde øyne, som fører til hodepine når det er ille. Hos meg kommer det av at jeg har allergier, tørre øyne, og er meget lysømfintlig. For meg er det ingenting som hjelper (hverken øyendråper eller allergimedisiner), så jeg har egentlig bare vent meg til det. Får håpe det går bedre med deg da! Ps. ikke stol blindt på hva en optiker sier til deg. Vil ikke fastlegen din hjelpe deg, så sjekk heller om du kan få time hos en privatpraktiserende øyelege der du bor. Ikke gi opp!
tineline Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 For tørre øyne har min optiker et kjerringråd som faktisk fungerer. Væt et lite håndkle med varmt vann, men ikke så varmt at du brenner deg. Legg deg ned med håndkleet på øynene (på øyelokkene, ja) og ligg til det blir kaldt. Dette gjør at kjertlene på våtranden "vekkes" til live igjen, da denne ofte blir litt tilstoppet og ikke trekker oljefilm over øynene slik de skal. Jeg blir faktisk litt uklar på øynene (føles som olje, ja) etter denne prosedyren, men det går bort etter litt blunking Og bruk for all del ikke kajal på våtranden.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 For tørre øyne har min optiker et kjerringråd som faktisk fungerer. Væt et lite håndkle med varmt vann, men ikke så varmt at du brenner deg. Legg deg ned med håndkleet på øynene (på øyelokkene, ja) og ligg til det blir kaldt. Dette gjør at kjertlene på våtranden "vekkes" til live igjen, da denne ofte blir litt tilstoppet og ikke trekker oljefilm over øynene slik de skal. Jeg blir faktisk litt uklar på øynene (føles som olje, ja) etter denne prosedyren, men det går bort etter litt blunking Og bruk for all del ikke kajal på våtranden. Oj, det hadde ikke jeg hørt om engang... takk for tipset, det skal jeg prøve!
Gjest ayesha Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 jeg føler at øynene mine er blitt trukket innover.. hva kan det være? kan man bruke øyedråper mens man har linsene på?
Minya Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 jeg føler at øynene mine er blitt trukket innover.. hva kan det være? kan man bruke øyedråper mens man har linsene på? Ja. Kan anbefale Systane om du ikke allerede bruker den, du kan også dryppe øynene før du setter på linsene da det ofte hjelper til å kapsle inn ekstra fuktighet i linsene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå