Gjest Gjest_Milly_* Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har vært så "heldig" å fått omgangsyka på onsdag. Her sitter jeg da, over bøtta og doen. Å har egentlig ikke tid til å være syk. Klarer ikke å spise noe særlig uten at det kommer opp igjen. Noen som har noen tips for å holde på maten? Evnt bli bedre?
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Bland 50/50 farris og eplemost. Det skal hjelpe mot oppkast og stabilisere magen litt.
Gjest Gjest_Milly_* Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Bland 50/50 farris og eplemost. Det skal hjelpe mot oppkast og stabilisere magen litt. takk for tips! det skal jeg prøve!
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Har testet det hver gang selv og anbefalt det videre, alle jeg kjenner sier det hjelper veldig, så verdt et forsøk ja Ellers så må du jo bare prøve å få i deg noe som er lett og forsiktig mot magen din. Marie-kjeks er alltid en trøst for meg bringer meg tilbake til barndommen igjen. Ikke spis stort, men prøv heller lite mat og ofte.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 KULLTABLETTER!!!! Hadde et grusomt langvarig tilfelle av omgangssyka selv, legen anbefalte marie kjeks, kulltabletter og mer kulltabletter, og lett mat som feks loff og slikt som magen lett kunne jobbe med.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Få i deg nok drikke. For min del så synes jeg appelsinjuice er godt, men det er smak og behag. Videre så er det viktig å få i seg litt mat, og da må du nesten spise det du fyser på eller klarer å få ned. For min del så er salte ting godt når jeg er syk. Her er Ritz-kjeks og potetgull er en sikker vinner.
Poppzy Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Det er også viktig å få i seg nok drikke. Da bruker jeg å blande sukker og salt i vann. Husker ikke helt, men til en 1/2 liter vann tror jeg det var 2 ts sukker og 1 ts salt. Man kan også blande 1 ts potetmel i f.eks saft, det binder magen. Glem melk o.l noen dager. Kan ta noen dager før magen binder seg helt igjen.... God bedring
Caramello Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Bland blåbærsaft med vanlig farris, det skal visst stoppe kvalmen. Så bør du prøve å drikke mye, og spis salte kjeks, hvis du greier. Dersom du ikke får i deg mat i det hele tatt, kunne du kanskje kjøpe næringsdrikker på apoteket. God bedring!!
Gjest Gjest_Milly_* Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Snille snille mennesker! Takk for tips.. Har fått spist å drikket noe. Maten har så langt klart å holde seg. Men fyker en del på do enda.. Jeg prøver videre
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Off, føler med deg. ligger selv med den dritten. Begynner heldigvis å bli litt bedre nå (fikk det på tirsdag). Det med eplemost og farris er en sikker vinner ja og cola og salte kjeks. Drikk masse og hvil deg godt. God bedring:)
Gjest Gjest_Milly_* Skrevet 22. januar 2010 #11 Skrevet 22. januar 2010 blærh! Hele jobben min har det, så har spredt seg godt. Føler meg ganske mye bedre idag heldigvis. Eneste er at jeg ikke klarer å spise så mye som vanlig enda. men det går seg vel til God bedring til deg også!
tineline Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 Blåbær skal være bra, ja! Det gjør at magen blir mindre løs. Ellers har jeg hørt at man bør holde seg unna meieriprodukter.
Gjest Gjest_Milly_* Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Herreguuuud Da jeg trodde alt var blitt bedre tok jeg rimelig feil ! Spøy for tre kvarter siden, jeg blir gal ! Da hadde jeg ikke spydd siden torsdag. Må bli frisk til mandag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå