Lykkelitenen Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 (endret) Tenkter å bestille noen filmer som jeg ikke får tak i i norge, og ser nå på amazon. Noen som har bestilt her før? Hvordan er det med levering? Kan filmer som bestilles her vises på norske DVDspillere (er det rett sone?) Hvis det ikke alltid er tilfellet, hvordan vet jeg at filmene har rett sone? (jeg har virkleig ikke peiling ) Ser det finnes "ulike" amazon-sider (.com og .co.uk), noen som er "bedre" enn andre på pris? Endret 21. januar 2010 av Lykkelitenen
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Amazon er en god side synes jeg, og levering, betaling osv går knirkefritt. Vet ikke hva som er best økonomsk av .uk, .com, men vil anta at dersom du ser på dollarkurs og pundkurs vil du kunne regne ut hva som lønner seg, dersom de har de samme produktene. Dersom du ikke har sonefri DVD-spiller må du passe på at DVDene har sone 2, hvis ikke vil du ikke kunne se dem. Sannsynligvis vil du finne flest filmer i denne sonen på .uk-siden, da Storbrittania følger samme kode som Norge.
Gjest Huffsa Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Har bestilt 2 frustrerte fruer sesonger derifra, og er veldig fornøyd Fikk det fort, og fikk spilt den av på Bluerayspilleren fra Expert og på xbox 360`en min, og på dvd-spilleren til min kjære Har ikke fått ikke spilt den av hvertfall
Max Magnus Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg forhåndsbestilte en spesialutgave av spillet GTA IV til PS3 og fikk det levert på døren dagen før releasedato. Kanonbra!
Lykkelitenen Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2010 høres bra ut Noen som vet hvordan shippingkostnadene er? Har ikke helt funnet ut av de enda :S Sitter og vurderer en samleboks av doctor who til ca 550 kroner med masse avgifter eller de 4 enkle sesongene kjøpt hver for seg, da sparer 200kr +.. Men da går jeg glipp av juleepisodene... Er en gave
NoAngel Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 noen tar mye i shipping, andre tar ikke noe, du må bare klikke deg inn å teste 'tar de mye, så prøv noen andre.
tineline Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Husk at du må betale moms for film, så hvis du kan holde deg under 200 per leveranse (ekskl frakt), sparer du MASSE penger på dette - posten gjør deg gjerne den tjenesten å ta 90 kr for å fortolle varene for deg i tillegg til selve 25% påslag i momsen. Det kan hende det er bedre å kjøpe de 4 enkeltvis for å komme under 200 kr. Du bør også sjekke play.com - de sender alle leveranser separat slik at du ikke trenger bekymre deg for å komme over 200 kr tilsammen.
NoAngel Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 jeg har bestilt en del serier derfra, men har aldri betalt for toll eller moms... lurer på hvorfor
Gjest mr mr Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Husk at du må betale moms for film, så hvis du kan holde deg under 200 per leveranse (ekskl frakt), sparer du MASSE penger på dette - posten gjør deg gjerne den tjenesten å ta 90 kr for å fortolle varene for deg i tillegg til selve 25% påslag i momsen. Det kan hende det er bedre å kjøpe de 4 enkeltvis for å komme under 200 kr. Du bør også sjekke play.com - de sender alle leveranser separat slik at du ikke trenger bekymre deg for å komme over 200 kr tilsammen. Hva med leveringstid fra play.com. Noen erfaring? Kommer mye frakt og evt mva i tillegg på prisene fra play.com? Har dere prøvd hmv.com?
tineline Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har ikke bestilt fra HMV. Play har veldig god leveringstid, dersom de har noe på lager shippes det umiddelbart og det tar bare noen få dager. Av og til må de bestille opp, og da kan det ta opp mot 6 uker. Jeg tror du får et estimat når du registrerer bestillingen. Ikke noe frakt på play.com. MVA (som posten ofte fortoller for deg til den nette sum av ca en hundrings) kommer på alt over 200,- som ikke er bøker. Fortoll i så fall tingene på forhånd (www.toll.no) og ta med kvitteringen på posten når du skal hente tingene. Ring evt til kundeservice i forkant - de på selve postkontoret har ofte ikke peiling på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå