Gå til innhold

Noen som vet?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått kjønnsykdom å lurer derfor hvem jeg må kontakte for å teste meg.

Må jeg gå gjennom fastlegen å få en henvisning videre eller hvem må jeg kontakte for å få en time for å teste meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen tar alle prøvene, hvis du er ung kan du også dra på helsestasjonen for ungdom og få gratis test der (ihvertfall av klamydia)

Hvis jeg har forstått riktig er så er også testene gratis hos fastlege, men du må jo betale for timen.

Skrevet

om du går til "vanlig" lege må du nok betale for det (men det burde du ikke tenke på!), helsestasjon for ungdom/studenter er gratis :)

Skrevet
Er 23 så går vel ikke under ungdom lengre :P

ikke sikkert, skjekk din lokale! noen tar opp til 24 :)

Gjest siemens_jenta
Skrevet
Fastlegen tar alle prøvene, hvis du er ung kan du også dra på helsestasjonen for ungdom og få gratis test der (ihvertfall av klamydia)

Hvis jeg har forstått riktig er så er også testene gratis hos fastlege, men du må jo betale for timen.

Trodde ikke det var fastlegen som undersøkte sånt?

Når jeg en gang fikk det så var jeg nede på sykehuset og ble undersøkt der.

Å var ikke bare ungdomer som var der med folk i alle alder.

Skrevet
Trodde ikke det var fastlegen som undersøkte sånt?

Når jeg en gang fikk det så var jeg nede på sykehuset og ble undersøkt der.

Å var ikke bare ungdomer som var der med folk i alle alder.

Fastlegen tar jo urinprøve og blodprøve, og sender disse videre til analyse.

Gjest siemens_jenta
Skrevet
Fastlegen tar jo urinprøve og blodprøve, og sender disse videre til analyse.

Det gir jo ingen mening.

Da hadde neppe så mange sittet i kø på sykehuset for å bli undersøkt der..

De fleste hadde mer enn gjerne bare tatt en blodprøve/urinprøve istedenfor er underlivsundersøkelse som både er smertefull og flaut.

Skrevet
Det gir jo ingen mening.

Da hadde neppe så mange sittet i kø på sykehuset for å bli undersøkt der..

De fleste hadde mer enn gjerne bare tatt en blodprøve/urinprøve istedenfor er underlivsundersøkelse som både er smertefull og flaut.

Da kan det være forskjell fra fastlege til fastlege, men alle de 3 jeg har hatt har både tatt blodprøve og utført gynekologisk undersøkelse når/hvis det trengs

Skrevet

Da oppsøker jeg heller nærmeste sykehus da jeg syns dette er litt flaut å komme med til legen min som er mann.

Regner med de har mange menn på sykehuset og men det blir litt annerledes siden jeg ikke kjenner han :)

Gjest Gjest_Lunatum
Skrevet

Du får testet deg for feks klamydia hos fastlegen din. Han/hun tar da en penselprøve fra vagina eller en urintest som de sender inn til analyse. Både undersøkelse og behandling og skal være gratis ifølge folkehelseinstituttet.

Lykke til!

Skrevet

Har sikkert fått tilbake noe som heter forkjølessår..

Kan fastlegen finne ut visst det er det jeg har fått?

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på det siste, men jeg kan fortelle deg at på Haukeland sykehus i Bergen er det en egen avdeling for seksuelt overførbare infeksjoner. Det er bare å møte opp uten henvisning fra lege, og det er gratis i de fleste tilfeller. Jeg ville tro at de har et lignende tilbud på de fleste større sykehus.

Skrevet
Jeg kan ikke svare deg på det siste, men jeg kan fortelle deg at på Haukeland sykehus i Bergen er det en egen avdeling for seksuelt overførbare infeksjoner. Det er bare å møte opp uten henvisning fra lege, og det er gratis i de fleste tilfeller. Jeg ville tro at de har et lignende tilbud på de fleste større sykehus.

Bor i bergen selv så da vet jeg hvertfall hvor jeg kan gå :)

Problemet er bare at de tar ikke imot timebestilling du må bare møte opp å sitte der i kø..

Det er ikke særlig lett for folk med jobb :P

Jaja får vel ordnet det på en eller annet måte :)

Skrevet
Bor i bergen selv så da vet jeg hvertfall hvor jeg kan gå :)

Problemet er bare at de tar ikke imot timebestilling du må bare møte opp å sitte der i kø..

Det er ikke særlig lett for folk med jobb :P

Jaja får vel ordnet det på en eller annet måte :)

Du kan si til sjefen at du skal til lege neste morgen og så stille når de åpner dørene om morgenen? Man har vel rett på fri for slike ting? Eller tar jeg helt feil..? Det kommer kanskje litt an på arbeidsplassen. :sjenert: Trenger sjefen dokumentasjon kan de helt sikkert ordne det på poliklinikken, men du kan jo evt ringe dem og forhøre deg om det på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...