Gå til innhold

alltid hoppe over mensen med p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest janne21
Skrevet

Jeg skal snart ha pillefri periode (mensen) nå. Har allerede hoppet over to ganger. Jeg synes det er så kjipt for meg og han jeg holder på med. På apoteket sa de at det ikke skulle være farlig, men vet ikke om de mente å hoppe over en gang i blant eller alltid. Jeg kan jo så klart ha mensen noen ganger, men akkurat nå frister det lite, men sånn kan det kanskje bli neste måned også :P

Hva pleier dere andre p-piller-brukere å gjøre? Går forresten på microgynon. Forskningen kan jo ikke finne noen farer ved å ikke ha mensen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der ville jeg diskutert med en lege, jeg kan ikke forstå at det kan være bra å ikke ha mensen?

Skrevet

Hei!

Det er nok ikke farlig, men kroppen har jo noe som "skal ut"... :P Så for min del får jeg kraftigere mensen når jeg først skal ha det... Mine venninner har også opplevd mellomblødninger, og for min del hvertfall, vil jeg heller ha mensen når jeg skal ha den, enn masse mellomblødninger :) Du får jo teste ut hva kroppen din sier og da, men bør nok ha mensen innimellom ;)

Skrevet

det er ikke noe farlig å hoppe over. jeg har så og si aldri mensen, hopper over nesten hver eneste måned! :) Jeg går på samme pille som deg!

Skrevet

Jeg har hørt en plass (eller lest?) at det ikke er farlig så lenge du har mensen 2 ganger i året. Helsesøster sa at jeg ikke burde ta mer enn 3 brett sammenhengende, men jeg syns det er såpass stress med mensen at jeg ikke har det mer enn 2 ganger i året :P

Skrevet

Greit nok å hoppe over innimellom, men det kan da ikke være sunt (som pjukset sa...) å ikke ha mensen!? Nei vet du hva :) La naturen gå sin gang... Mensen frister aldri, men er man kvinne, så er man det..

Skrevet

Jeg forstår ikke hva som er så stress med mensen, dette er da verdens mest naturlige ting. Gir indikasjon på at ting er som det skal, og et tegn på at du er kvinne.

Tenk hvis vi skulle tatt piller for ALT bare for beleilighetens skyld?

Skrevet

Jeg har har fått beskjed om at mensen er ganske viktig å ha, for den fordriver avfall fra kroppen. Siden jeg har pcos (polycystisk ovare syndrom)opplevd mye uteblitt mensen, og ut i fra det jeg har fått beskjed om og lest om, at får ikke en kvinne mensen og får rensa opp livmoren når den skal så kan livmor vegene bli tykkere, noe som kan føre til kreft (men svært sjelden noe sånt skjer selvfølgelig, da skal det vel være virkelig gale) Så med meg er det om å få mensen hver mnd. Og er lykkelig hver gang :P

Men er nok ikke farlig å hoppe over en gang iblant. Men snakk med legen din du.

Er jo helt naturlig med mensen, er jo som Nuppu sier at det er jo noe som "skal ut". Det er rett og slett sunt for kroppen å ha mensen. Helt normalt.

Skrevet

Helsesøster sa at så lenge man blør 4 ganger i året er det helt greit å skippe de andre.

Det er ikke farlig, for det er ikke ekte mensen som kommer uansett. Det er kunstig, for det er aldri et egg som fester seg.

Skrevet

Dette er ikke farlig i det hele tatt, som hun over sier, det er ikke "ekte"mensen fordi man går på p-piller. Jeg har ikke hatt mensen på to år og stortrives slik!

Når jeg har mensen har jeg forferdelig pms i forkant, ekstreme menssmerter (var borte fra jobb og skole HVER ENESTE måned tidligere). Jeg tar gladelig piller for å slippe å ligge i fosterstilling to dager hver eneste måned... Dessuten er bind og tamponger dyrt, det er styr og måtte bytte (har kraftige blødninger og må bytte ofte).

Så selv om noen av dere ikke har plager med mensen, og ikke blør nevneverdig mye, er det for enkelte av oss andre store plager hver eneste måned. Og da er det mye bedre å bare hoppe over den pillepausen, og ikke tenke mer over det. Jeg går på Diane, og har ikke problemer med mellomblødninger. Hadde det litt i begynnelsen, men det gikk deg til!

Skrevet
Dette er ikke farlig i det hele tatt, som hun over sier, det er ikke "ekte"mensen fordi man går på p-piller. Jeg har ikke hatt mensen på to år og stortrives slik!

Når jeg har mensen har jeg forferdelig pms i forkant, ekstreme menssmerter (var borte fra jobb og skole HVER ENESTE måned tidligere). Jeg tar gladelig piller for å slippe å ligge i fosterstilling to dager hver eneste måned... Dessuten er bind og tamponger dyrt, det er styr og måtte bytte (har kraftige blødninger og må bytte ofte).

Så selv om noen av dere ikke har plager med mensen, og ikke blør nevneverdig mye, er det for enkelte av oss andre store plager hver eneste måned. Og da er det mye bedre å bare hoppe over den pillepausen, og ikke tenke mer over det. Jeg går på Diane, og har ikke problemer med mellomblødninger. Hadde det litt i begynnelsen, men det gikk deg til!

Jeg forstår absolutt når det kommer til plager rundt mensen. Men nå var det mest at det var "ubeleilig å ha mens" og ikke "kraftige plager" som var motivasjonen til TS.

Skrevet
Jeg forstår ikke hva som er så stress med mensen, dette er da verdens mest naturlige ting. Gir indikasjon på at ting er som det skal, og et tegn på at du er kvinne.

Tenk hvis vi skulle tatt piller for ALT bare for beleilighetens skyld?

Hvis det ikke er stress for det så er jo det fint,men for meg er mensen et helvete hver gang.

Jeg får ekstreme migrene hver gang jeg får mensen, ligger i tre dager før den kommer og tre dager på slutten. Det er helt jævlig, og går utover sosialt liv og jobben min. Hvis jeg kan ta piller for å slippe dette, så gjør jeg det gladelig. Jeg har brukt p-piller i 8 år, og har tatt flere brett sammenhengende i hele denne periode. Har blødning 2 ganger i året, og det er mer enn nok. Det er ikke naturlig blødning som kommer heller, fordi man ikke har eggløsning.

Så for det blir det kanskje vare for beleilighetens skyld å gjøre dette, men for meg er det relevant for å ha normal livskvalitet.

Skrevet
Hvis det ikke er stress for det så er jo det fint,men for meg er mensen et helvete hver gang.

Jeg får ekstreme migrene hver gang jeg får mensen, ligger i tre dager før den kommer og tre dager på slutten. Det er helt jævlig, og går utover sosialt liv og jobben min. Hvis jeg kan ta piller for å slippe dette, så gjør jeg det gladelig. Jeg har brukt p-piller i 8 år, og har tatt flere brett sammenhengende i hele denne periode. Har blødning 2 ganger i året, og det er mer enn nok. Det er ikke naturlig blødning som kommer heller, fordi man ikke har eggløsning.

Så for det blir det kanskje vare for beleilighetens skyld å gjøre dette, men for meg er det relevant for å ha normal livskvalitet.

Utifra innlegget til TS så kommer det ikke frem at utsetting av mens dreier seg om mensrelaterte problemer, mer at det "ikke frister".

Så jeg har uttalt meg utfra det.

Skrevet
La naturen gå sin gang... Mensen frister aldri, men er man kvinne, så er man det..

Ikke for å kverulere, men når man går på p-piller lar man da vitterlig ikke naturen gå sin gang uansett...

On-topic: leger jeg har snakket med har sagt det ikke er noe problem å hoppe over mensen, siden det uansett er "jukse"-mensen. Jeg gjør det riktignok ikke ofte, for jeg får mellomblødninger og det er irriterende.

Skrevet

Flere av de fastlegene jeg har hatt har ikke hatt nevneverdige motforestillinger mot å ta pillen sammenhengende. Noen har til og med anbefalt det. Jeg tar en pause to til tre ganger i året, men jeg får ikke mens lengre likevel. Good for me.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...