Gjest Linn Jeanett Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hei Jeg er en 16 år gammel jente som sliter veldig med store bryster. Jeg bruker str. 65H, og syns det er VELDIG vanskelig å finne noen bh'er i min størrelse. Selv undertøysbutikkene har nesten ikke den størrelsen, så dere skjønner sikkert at jeg sliter litt med dette. Ellers har jeg litt småvondt i ryggen til tider, og har alltid vondt i nakken. Men jeg syns ikke at det er dette som er værst, det er nemlig de psykiske "skadene" som følger med. Når jeg skal handle klær på vanlig butikker som jenter på min alder handler på, sånn som bikbok, cubus og H&M, så må jeg så godt som ALLTID gå opp flere størrelser enn det jeg egentlig trenger, bare fordi en t-skjorte i str.S er alt for trang over puppene og passer overalt ellers. Så jeg må oftest opp i str. L for at den skal være bra over puppene, og da ser det stortsett veldig rart ut fordi da blir t-skjorten veldig stor overalt ellers. Ellers går det veldig mye i komentarer fra folk på skolen, sånn som to av mine klassevenninner benytter hver sjangse de får til å komentere det. Jeg vet jo selvfølgelig at de bare tuller, og jeg syns jo at de fleste komentarene de kommer med er morsomme, men samtidig så gjør det meg liksom så bevisst på at jeg er "unormal" i forhold til andre på min alder. Så jeg har gått å tenkt på brystreduksjon en stund nå, og jeg føler at jeg virkelig vil gjøre det. Så jeg skal bestille time hos legen i morgen, og dra dit å snakke med henne og forhåpentligvis få en slags godkjenning av henne og bli videresendt til en klinikk eller noe. Fordi jeg har jo ikke akkurat 38.000 kr i lomma.. Men i allefall så har jeg noe jeg lurer på: Hva mener du om hele denne greia?Noen som har tatt brystreduksjon og vil fortelle litt om det? ( alt fra selve operasjonen, til arr liksom)Hvor lang tid det tok før du kunne f.eks. bade i svømmebasseng og sånne ting? Eventuelt noe mer du vil fortelle?
Joe Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har ingen erfaringer å dele der, men jeg vil tro at du kan få det hvertfall delvis dekket, om det er et stort problem, og er til helsemessig bry og sjenanse. Legen din kan sikkert fortelle om det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå