Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*

*appifany*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøvde forresten å knuse tabletten og gi katten markkur, men den spiste ikke. :snurt:

Da får den være uten markkur en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde forresten å knuse tabletten og gi katten markkur, men den spiste ikke. :snurt:

Da får den være uten markkur en stund til.

Når tigertrynet var i blant oss, pleide jeg å få i henne p-pillen ved å legge en pose whiskas gourmet i varmt vann noen minutter til sausen ble tyntflytende. Så rørte jeg sammen knust tablett og saus. Og tøtta ble helt fra seg av villskap, for å få slafse i seg den illeluktende gørra.

Ellers har de ormekur på tube også, tror den heter noe sånt som Banmint ellerno. Spør på apoteket. Da tar du bare en cm på fingeren, og gnugger det tilstrekkelig i kjeften på dyret til at det svelges ned, og ikke spyttes ut.

I nødens stund har jeg også knust tabletter, løst dem i lunkent vann, og lirket noen dråper i kjeften på katta, litt om litt med engangssprøyte eller dråpeteller uten kanyle.

Det ordner seg nok, skal du se.

51-wi4monSL.jpg

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd Kami! Skal man ha noe på apoteket i Norge må man gå gjennom dyrlegen. Selv en vanlig tablettkur. Men sist fikk vi noen dråper vi skulle gi katten på huden i nakken. De var himla dyre men hvis det er det som skal til så får den kresne pusen få det og den andre få tabletter. Jeg kan prøve det whiskas-rådet da,men han luktet at det var knust tablett i vanlig våtfor iallefall.han bare luktet på maten og så løp han og gjemte seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Tusen takk for råd Kami! Skal man ha noe på apoteket i Norge må man gå gjennom dyrlegen. Selv en vanlig tablettkur. Men sist fikk vi noen dråper vi skulle gi katten på huden i nakken. De var himla dyre men hvis det er det som skal til så får den kresne pusen få det og den andre få tabletter. Jeg kan prøve det whiskas-rådet da,men han luktet at det var knust tablett i vanlig våtfor iallefall.han bare luktet på maten og så løp han og gjemte seg. :fnise:

Hva teller du ned til Mia ? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være lett mia :)

For en avslappende og rolig lørdag det har vært. Skeiet ut med en hamburger i dag, og det var goooodt :fnise:

Har kun vasket en maskin med klær, ellers gjort veldig lite. Mr. Piff ser på forballkampen og jeg surfer og taster litt på iphonen min i mellomtiden :fnise: tror jeg har det bedre enn han.

Håper lørdagen blir fortsatt fin for alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: ^^ Whiskas-katten er absolutt helt lik en av mine katter! :jepp:

Ha en strålende lørdag, Piffy! :kaffekopp::klemmer:

Min første også. :hjerte: Gråpus! :hjerte: Dvs. hun adopterte meg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når tigertrynet var i blant oss, pleide jeg å få i henne p-pillen ved å legge en pose whiskas gourmet i varmt vann noen minutter til sausen ble tyntflytende. Så rørte jeg sammen knust tablett og saus. Og tøtta ble helt fra seg av villskap, for å få slafse i seg den illeluktende gørra.

Ellers har de ormekur på tube også, tror den heter noe sånt som Banmint ellerno. Spør på apoteket. Da tar du bare en cm på fingeren, og gnugger det tilstrekkelig i kjeften på dyret til at det svelges ned, og ikke spyttes ut.

I nødens stund har jeg også knust tabletter, løst dem i lunkent vann, og lirket noen dråper i kjeften på katta, litt om litt med engangssprøyte eller dråpeteller uten kanyle.

Det ordner seg nok, skal du se.

51-wi4monSL.jpg

Psst glemte du å skrive at innlegget var sponset av Whiskas??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt besøk av en venninne som igjen har besøk av en venninne fra Danmark :) Vi har avtalt at vi skal ut å spise sushi i kveld. Fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig det høres ut Piffy! :strix:

Jeg teller ned til 1. mai bare. :lol:

Da må det da være vår nok til at man kan trives ordentlig med tilværelsen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

I dag har jeg hatt besøk av en venninne som igjen har besøk av en venninne fra Danmark :) Vi har avtalt at vi skal ut å spise sushi i kveld. Fantastisk!!

Ååå det høres koselig ut Appi, håper dere får en superfin kveld :jepp:

Jeg teller ned til 1. mai bare. :lol:

Da må det da være vår nok til at man kan trives ordentlig med tilværelsen! :fnise:

Aha :klaske: Det høres ut som en fin ting å glede seg til, men ikke for fort da - nå som jeg endelig har fått ski vil jeg gjerne få brukt dem litt før våren kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...