Gå til innhold

Ha jeg hypothyroidisme?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste en plass at man bør ha gjennomsnittlig temp. på over 36,5 i morgen temp. for å ha normal thyroidea funksjon, men jeg har dessverre under det og ofte 35,8 om morgenen før eggløsning. Og gjennomsnittstemp i hver syklus (før og etter eggløsning) på 36,15-36,26.

I tillegg har jeg lange sykluser på nesten 60 dager. Er ikke tjukk eller noe sånt, men har heller ikke den høyeste forbrenningen. Er ofte kald på fingre og tær. Også spontanaborterte jeg i sommer, så vet ikke om det har noe sammenheng.

Noen som vet noe om dette? Kan jeg evt. ha en form for hypotyroidisme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan du enkelt finne ut av ved å ta en tur til legen din og be om å få sjekket nivåene på stoffskiftehormoner i blodet ditt :)

Skrevet

Har tenkt å gjøre det.... Men lurte på om lav morgentemp. kan være en indikasjon på det? Rart jeg ikke ble testa for det før, siden legen var bekymret for min vekst som barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...