Gå til innhold

røykeslutt dagboken


snuppedilla

Anbefalte innlegg

Hurra og skrekk og gru... Idag bestemte jeg meg for å slutte å røyke brått!!!!

Denne dagen er 1.9.2003 klokken 10.30 ca.

I røykpakken min ligger det tre sigaretter igjen og etter de blir det slutt!!!!

Min motivasjon er flere, min datter er den viktigste... Dessuten venter det en boks på meg hvor det skal stå: røykepenger... disse er fra penger som var ment å brukes på røyk!!! Jeg gruer meg, men jeg gleder meg også... til bedre luktesans, bedre helse og en datter som stolt forteller at mamma har sluttet å røyke. ikke minst bedre råd:) :sjarmor:

Jeg gruer meg til å gjøre ting som røyken var en god venn på... sitte sammen med venner som røyker og nyte vinglasset mitt uten røyken!!! alle disse stundene som var synonyme med å ta seg en røyk og kosen som fulgte med.. :lol:

Men jeg ønsker egentlig innerst inne ikke å være en røyker lenger... det gir meg så mye dårlig samvittighet og føler det gir meg et B-stempel... og jeg ser gleden over å ikke være en røyker... hva er vitsen med å røyke og forpeste seg og andre... skrekk og gru hva andre har syntes om røykstanken min..? :o

Faren er der for å legge på seg, men det er også en sjangs til å legge om livsstil og kosthold, selv mitt kosthold har vært av den ok sorten... bortsett fra røyken da... Og egntlig bekymrer jeg meg mer om ulempene med røyk enn de ekstra kiloene som kan komme... dessuten er jeg av erfaring en som legger på seg og tar av fort.. avhengig av aktivitetsnivået i det daglige liv... jeg gir min kropp et rom på 2-4 kilo opp eller ned vanlighvis he he:)¨ :hoho:

Jeg er egetlig lei av å røyke, men avhengig, er nå 28 år og var så dum å begynne i 19 års alderen... :(

Kjære alle dere dagboklesere og andre som er innom mitt innlegg, gi meg støtte og motivasjon i et tøft valg!!!!

he he jeg trenger det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk lettere enn jeg trodde de første timene,skulle gå, etter å ha gjort en avtale med datteren min at jeg skulle få en klem, hvergang jeg ble røyksugen, så har dagen gått til gjøremål av forkjellige ting.. og ja mye av tankene dreier seg om sigarettene.. jeg kjenner en plutselig trang til å ta en røyk, men så går det vel tre sekunder så er den på en måte borte... hodet verker en smule.. vet ikke om det er pga nikotinmangel men det er ikke verre enn at det går.... vondt i hodet er noe jeg er vant til:)

men det slår meg at det er enklere nå enn sist jeg prøvde å slutte... tror det kan hende har med livssituajon og hva du har å finne på..? Ikke mange som vet hva jeg har gjort, men ikke gidder å gi si det til så mange... det får komme som en hyggelig overaskelse på andre ettehvert.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Snuppedilla!

Gratulerer med en fantastisk beslutning. Du er flink. Dette klarer du! Og rik skal du bli også. Mindre stress skal du få og mere frihet.

U go girl!

Hilsen Trille - nikotinfri på 29. dag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, det gikk nesten for lett igår uten røyk... men godt er det... nå er det morgen og jeg kjenner lysten på røyk kommer, men samtidig ikke verre enn at jeg takler det:) Jeg sitter og prater med meg selv, tenker på hva fordeler er, min datters helse, kanskje begynner hun ikke å røyke selv når hun er stor, penger spart... den fine inneluften og starten på nytt og bedre liv:) Jeg er litt stolt da over meg selv, ang denne beslutningen... Den kom nesten brått den, og dermed er jeg en ikke røyker :hoho: Det blir forresten mindre kaffe av å ikke røyke:) Det er bare bra :sjarmor:

Jeg gleder meg veldig til å få luktesansen tilbake, og kanskje en smule bedre kondis..? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egetlig lei av å røyke, men avhengig, er nå 28 år og var så dum å begynne i 19 års alderen... :(

Kjære alle dere dagboklesere og andre som er innom mitt innlegg, gi meg støtte og motivasjon i et tøft valg!!!!

he he jeg trenger det :wink:

Jeg vet hvordan du har det. Vi er på samme alder, og jeg begynnte da jeg var ung, dum og 14.

Synes det er en kjempetøff avgjørelse du har tatt, og ønsker deg lykke til på veien mot et røykfritt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 september, og egentlig går det forbausende greit enda:) savner den ikke så mye, min gamle bestevenn sigaretten. Kjente en irrasjonell irritasjonen og tenkte at den må komme fordi jeg mangler nikotin i kroppen...? Litt stolt av å slutte å røyke ja..:)

Og tusen takk for oppmuntring Livets datter!!! :D Nå skal jeg ut og gjøre noe jeg likte å gjøre med en røyk i hånda før.. sitte med en opp kaffe ute og bare skue naturen...uten røyk, og berre kaffi:) må jo utfordre viljen litt..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skriver ca 5 dager idag uten røyk!!!! Og vel folkens, jeg må fortsatt si..

at det er enklere enn jeg trodde, å slutte å røyke:) merket en smule savn igår under klasseturen men, ikke verre enn at jeg overvant det med glans...

Jeg merker daglige påminnelser om denne viktige endringen i mitt liv, og jeg håper at dette blir så vanlig en gang at jeg slutter å tenke på røyken slik jeg gjør nå...

for jeg har bestemt meg.. BASTA... at jeg skal aldri begynne å røyke igjen...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hepp vi skriver fra 1 til idag som er 29 september... og jeg har ikke rørt en sigg engang... bare drømte det.. at jeg tok en røyk he he.. Har nok følt et kort savn en gng iblant, men heller sjelden og det har ikke vært mer enn topp 3 sek. Forbausende lett å slutte for meg egentlig... Trodde det skulle være verre.. Vekta har krøpet opp en smule, men jeg har ikke blitt 150 kilo enda :hoho:

Lenge siden jeg har vært her og skrevet i dagboka mi... :oops: men på den annen side så er det vel kjedelig å skrive så ofte når det går så greit som det gjør for meg... :heiajente:

Jeg har bestemt at 1 mars 2004 skal jeg ta en røyk.. for å kjenne hvordan det er og etter det trekket (hvor jeg kommer antagelig til å hoste meg spysjuk)... så er jeg vel kurert..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Gratulerer :D *klappe*

Det er veldig imponerende det du gjør. Tror jeg skal slutte å røyke etter endte sigaretter imorgen. Vi får se. Hold oss oppdatert, og lykke til videre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå alle dere der ute... nå er det lenge siden jg har vært innom her... men jg kan fortelle en ting... jeg røyker enda ikke:) savner ikke røyken ideheletatt siden jg sluttet 1 september 2003!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! :D Veldig inspirerende å les hvor greit det gikk for deg! Jeg har nå vært røykfri i en uke, sluttet 14 januar..... :wink: Syns også det går stort sett greit, men savner røyken litt også da! Har røykt 15-20 sigaretter daglig i 17 år, så det ble en brå overgang for kroppen å "plutselig" slutte....

Jeg har også bestemt meg; jeg SKAL bli en ikkerøyker! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra DINA!!!! :D

Og keep up the good work.... og tenk på den friheten du får... det du unngår:)

og alle de som blir stolte, misunnelig og imponert!!!!!

klem fra ikke-røyker - frende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...