Gå til innhold

kontaktlinser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette høres dumt ut, men jeg trenger litt råd.

Jeg finner ikke den høyre linsen min, og er redd for at den kanskje er "gjemt" på øyet. Har lett overalt på badegulvet i tilfelle den falt ut. Hadde litt hast og husker ikke helt at jeg så linsen etter jeg prøvde å fjerne den fra øyet. Ser og føler heller ingenting spesielt på øyet. Hva er sjansene for at den er fremdeles på øyet? Må jeg være på vakt etter visse symptomer og i så fall hvilke? Kan linsen være på øyeballen uten å gi noen symptomer over lang tid? Kan den gli bak i øyeballen?

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vil ikke gli bak øyeeplet ditt, men den kan gjemme seg bak øyelokket o.l. Du burde merke det etterhvert siden linser tørker ut og blir ubehagelig på et visst tidspunkt.

Om den har falt ut, så er sjangsen for å finne den veldig lav. Har lett endel etter linser på gulvet selv :P

Skrevet

Jeg fant en linse langt oppe/bak på øyet etter ett døgn en gang :overrasket: Jeg merket den litt, men jeg fant den ikke før den skle lengre frem av seg selv...irriterende!

Skrevet

Du kan prøve og skylle øyet ditt med mye linsevæske evnt stikke innom optikeren din. De tar vanligvis ingenting for dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...