gropia Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har en sønn på 13 år som i 8 år har slitt med STORE problemer når det gjelder mat. Han beg i ny bhg siste året før skolen, der var det sånn at alle måtte smake på alt som ble servert. Dette resulterte i at min sønn sluttet å spise... Vi har siden da slitt veldig når det gjelder mat. I flere år gikk det kun på tørt brød, tørr potet og ris, alt uten noen form for saus. Dette igjen resulterer i at han har veldig dårlig utholdenhet, og spesielt når det gjelder skolen. Han går på "reservetanken" konstant. Tok det opp med BUP for 4 år siden, men de kunne ikke hjelpe oss når vi ikke godtok en ADHD diagnose de ville sette. Det viste seg i ettertid at han har alvorlig dysleksi... Han sier at han blir kvalm når han ser andre ha på litt mye saus, det skal lite til før han mister apetitten. Han har ingen tanker om at han er "tjukk" og må slanke seg, har ingenting med anorexia å gjøre. Vanskelig å få han til å prøve noe nytt, har lett for å brekke seg hvis det blir "ekkel" konsistens. Noen som kjenner til lignende tilfeller eller har opplevd det selv?? Har noen forslag til hvor jeg kan få hjelp/informasjon om denne form for spiseforstyrrelse? Finner ingenting på nettet. Håper noen kan hjelpe meg:-) Bekymret mor
Alvina Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg sender deg en pm. siden det ikke er tillatt å formidle telefonnummer direkte.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Dette er ikke helt uvanlig problemstilling blant aspies, så du finner muligens informasjon på sider som omhandler dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå