Gå til innhold

Litt flinkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres spennende ut altså! Men... Du snakker om regntøy og arbeidsklær og sånt. I mitt hode så skal jo vaskeekte arkeologer være ikledd khakifarget tøy fra topp til tå, gjerne med stramt belte i livet. Og hatten er selvfølgelig obligatorisk.

For det er vel sånn dere ser ut, ja?? :jepp:

Nesten! Alle guttene ser ut som Indiana Jones, og alle jentene som Lara Croft! :fnise:

Mange av de engelske arkeologene kjører litt sånn khaki-stil og hatt, ganske morsomt faktisk. Men jeg tror jeg foretrekker knallgult altså, ihvertfall i nærheten av en gravemaskin! Føles liksom litt tryggere ;)

Skrevet

:dåne: ååå jeg blir så sjesken når jeg ser de bentoene dine! :strix:

savner så veldig å ha ett sunnere kosthold, men kan ikke akkuratt be mamma om å handle mat til meg. og mat til resten av familien heller :nei:

må nok bare vente til jeg bor for meg selv igjen ja :sukk:

Sjesken! Fine ordet :happy:

Familien din lager mye usunn mat? Du trenger jo ikke gå så langt som å kreve at hun kjøper

egen mat til deg da, men du kan jo foreslå at dere begynner å bruke litt mer grønnsaker - også kan du spise mer av det og mindre av det andre? Det kommer man langt med :)

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Sjesken! Fine ordet :happy:

Familien din lager mye usunn mat? Du trenger jo ikke gå så langt som å kreve at hun kjøper

egen mat til deg da, men du kan jo foreslå at dere begynner å bruke litt mer grønnsaker - også kan du spise mer av det og mindre av det andre? Det kommer man langt med :)

nei egentlig er mamma ganske flink til å være sunn :) hun er bare ikke så sunn som jeg liker det :ler:

Skrevet

nei egentlig er mamma ganske flink til å være sunn :) hun er bare ikke så sunn som jeg liker det :ler:

Du får tilby deg å handle inn OG lage maten. Du får nok lov til det skal du se. :fnise: Da kan du være så sunn du bare orker.

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Du får tilby deg å handle inn OG lage maten. Du får nok lov til det skal du se. :fnise: Da kan du være så sunn du bare orker.

:ler: ja mamma hadde nok blitt fornøyd, men brødrene mine derimot...

Skrevet

:ler: ja mamma hadde nok blitt fornøyd, men brødrene mine derimot...

Hvis ikke brødrene blir fornøyd får de handle og lage maten selv. :Nikke:

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Hvis ikke brødrene blir fornøyd får de handle og lage maten selv. :Nikke:

:skratte:

da hadde de bare gått de 25m de er til bestemor heller :ler: også hadde bestemor kommet å beskyldt oss for ikke å fore de stakkars tenåringene våre :ler:

Skrevet
:fnise: Jeg ser problemet! Du får begynne å lage mat for bestemoren din og. Sånn: problem løst! :ler:
Skrevet

Dager som dette gjør at jeg elsker jobben min! :)

Vi har hatt nydelig vær i hele dag - også varmt! Jobben har ikke vært av det mest slitsomme slaget, jeg har renset frem og fotografert flere strukturer Forklaring: en "struktur" er overforenklet forklart en flekk i bakken. Vi skraper av det øverste jordlaget med gravemaskin, og når man da har flekker som har en annen farge enn resten av jorda og som har relativt regelmessig form - ja da er de sannsynligvis spor av menneskelige aktiviteter. Det kan være alt mulig rart - stolpehull etter huskonstruksjoner, kullholdige flekker som kan være bålrester, graver, kokegroper, avfallsgroper, kort sagt alt som har blitt gravd ned. Så har det blitt fylt igjen senere, og da med masse som har en annen farge enn jorda rundt.

Jeg har renset frem (tatt av det øverste jordlaget slik at de kommer tydeligere frem) flere av disse i dag. Og tror dere jammen ikke vi fant noen små keramikkbiter i en av dem! Ikke store, 1-2 cm brede, men det var litt dekor på noen av dem - nok til at man kan anslå når de er fra. Så det var morsomt. I tillegg fant vi noen rester av tenner (hest, kanskje?) som kan være mye nyere siden det har vært slakteplass i området på 1900-tallet. Og en bitteliten bit med brent bein.

Også har jeg pratet tull med de jeg jobbet med i hele dag, og feltleder har i tillegg vært både morsom og hyggelig. Fin dag! :)

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

:fnise: Jeg ser problemet! Du får begynne å lage mat for bestemoren din og. Sånn: problem løst! :ler:

:hoho: det gidder jeg ikke! det blir mat for 7 personer alt i alt det :ler:

Skrevet

Bento!

bento20T.jpg

Gjorde den tabben i dag at jeg ikke spiste nok i 10-pausa, så jeg var kjempesulten den siste timen før lunsj. Ikke bra. Såh - litt mer mat i boksen i morgen. Og skal spise mer i 10-pausa. Og det er bare bittelitt sjokolade i den miksen, altså ;)

Gjest mari kontrari
Skrevet

Fulgte helt tilfeldig linken fra siste innlegg også sannelig havner jeg ikke rett i en dagbok med bilde av den perfekte bento-boks. Må bare spørre: hvor har du fått tak i den? Kommer til å begynne å snoke rundt her etter matpakke-inspirasjon også, skjønner jeg :)

Skrevet

Fulgte helt tilfeldig linken fra siste innlegg også sannelig havner jeg ikke rett i en dagbok med bilde av den perfekte bento-boks. Må bare spørre: hvor har du fått tak i den? Kommer til å begynne å snoke rundt her etter matpakke-inspirasjon også, skjønner jeg :)

Hallo! :hallo:

Merket heter Laptop Lunches. Det finnes noen norske forhandlere, men de var utsolgt da jeg ville kjøpe min boks. Så jeg bestilte på amazon.co.uk. Litt billigere bokser der også, men med porto og toll så lønner det seg ikke lenger (men boksen min sneik seg igjennom tollen :lol:). Litt dyre, men åååh så verdt det! :rødme:

Så hyggelig, bare å snoke i vei! Hvis du vil ha enda mer inspirasjon så kan jeg anbefale Laptop Lunches-gruppa på Flickr, der legges det ut flere bilder hver dag (jeg legger også ut mine). Men advarsel: du blir sulten av å være der inne! :fnise:

Skrevet

...begynte ikke dette som en treningsdagbok? :klø: :hoho:

Skrevet

Naturell skyr med kanel? :haar:

Skrevet

Naturell skyr med kanel? :haar:

Jah! Nammi! Liker du ikke skyr? (mer til meg! :ler:)

Gjest mari kontrari
Skrevet

Tusen takk for (kjapt!) svar! Må bare velge farge, så blir det slutt på å fylle halve vesken med diverse ikea-plastbokser :)

Skrevet

Jah! Nammi! Liker du ikke skyr? (mer til meg! :ler:)

Har bare smakt skyr som ikke er naturell, og det synes jeg er godt.. Men naturell, uten noe søtt i i det hele tatt? Høres ikke ut som Mazzi-mat! :riste:

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...