Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Heisann! Så flink du var som stod imot karbopresset til middag i dag! :) Jeg ble forresten inspirert av bentoboksmaten du hadde igår (?), så idag ble det wokede gulrøtter,sopp,brokkoli og kyllingfilet til middag med cashewnøtter på toppen. Nam! Myyye bedre med friske grønnsaker enn de ferdige wokblandingene fra frysedisken! :)Såeh... takk for inspirasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte ikke å motstå pastapresset og spiste en svær porsjon med spaghetti bolognese til lunsj. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Så jo ut som rått kjøtt der den lå! Dessuten smaker den verre en pyton, bitter smak er det verste jeg vet! Ingen gin&tonic på meg :ler:

:sjokk: :sjokk: :sjokk:

VAHH????!!!!! *løper og kjøper hundrevis av grapefrukt og stapper innpå*

OK, jeg kan ta G&T'en din, jeg :nigo:

Men hæææ? Du VIL spise grapefrukt fordi de kan ødelegge effekten av p-piller? :klø:

Hmm, jeg pleier forresten å sette yoghurten min ut på benken en stund før jeg skal spise den, jeg. Lunka multeyoghurt/sviskeyoghurt/kokosyoghurt er NAM!!! :sikle:

*sær*

Jah, du er kjempesær! Men jeg kan ikke akkurat skryte av å være noe mindre sær, så i grunne r det bare positivt :ler:

Flinkis-Pingis!

Jeg har trent samt spist fisk til middag. Dagen tok seg opp etterhvert! :)

Kaffe på fredag er :tommelopp: !

Bra å høre :)

OK! Kaffe, jeeeej.

Heisann! Så flink du var som stod imot karbopresset til middag i dag! :) Jeg ble forresten inspirert av bentoboksmaten du hadde igår (?), så idag ble det wokede gulrøtter,sopp,brokkoli og kyllingfilet til middag med cashewnøtter på toppen. Nam! Myyye bedre med friske grønnsaker enn de ferdige wokblandingene fra frysedisken! :)Såeh... takk for inspirasjonen!

Næh, så gøy å være inspiratør! (hvis det i det hele tatt er et ord, da) :strix:

Jeg klarte ikke å motstå pastapresset og spiste en svær porsjon med spaghetti bolognese til lunsj. :sjenert:

Du er jo tross alt bare menneskelig, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, forresten! Stod opp sent i dag, kl. 9. Men trengte det, har følt meg litt småsyk de siste dagene, og ikke fått sovet nok. Nå føler jeg meg uthvilt ihvertfall, emn fortsatt litt slapp og guffen. Vurderer sterkt å ha hjemmekontor i dag, selv om det antageligvis begrenser jobbeevnen ganske mye... men det er så mye mer behagelig, da. Og i kveld er det ølsmaking og middag etterpå, må jo være i form til det! :nigo:

...også kom jeg på at jeg skal jo for pokker'n til tannlegen kl 10 i morgen. Håper det ikke blir for mye øl i kveld, da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har visst gått ned i vekt ja - men jeg vet ikke når det skjedde. Men både en bukse som var litt for stram for et par år siden og et sånt belte til å ha i midjen har blitt mer romslige. Buksa sitter løst i lårene nå (men ganske passe i magen, hvor den var for stram før), og det beltet så bare urkomisk ut :ler:

Lurer på når det har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, så gøy! :5: Det må vel ha skjedd mellom..hmm...bentoboksen og pastarestriksjonen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, tviler! ^^ Jeg har jo ikke gått ned så mye (les: ikke noe som helst, faktisk) siden jeg begynte å trene og slikt, så mulig det har skjedd før. Har jo gått ned i vekt de siste to åra. Eventuelt har det flyttet seg fra magen og til andre steder. Greit for meg, magefettet er jo det mest usunne!

Er forresten støl i midja etter treningen på mandag.:overrasket: Gjorde noen øvelser som traff muskler jeg vanligvis ikke bruker, ja...

Æsj, innså nettopp at det er trenedag i dag, men at jeg jo ikke rekker det. Skal ut og spise fancy middag, jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at treningen har gjort at du har fått strammet opp og blitt slankere, selv om du ikke har gått ned i kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, bukse-som-er-for-stor fortjente du! Store My har et poeng, man trenger jo ikke gå ned i vekt for å krympe i klesstørrelser.

Pasta er forresten min erke-nemesis. Jeg hadde aldri klart å stå imot et sånt spaghettisug. At The Sopranos Cookbook er på vei fra amazon as we speak er et resultat av midlertidig galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dere rett i! Og jeg er selvfølgelig helt enig! :ler:

Midlertidig galskap ja, jeg skjønner det! :fnise: Du får låse den inn i en safe som bare kan åpnes en gang i mnd eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lage bento tidlig i dag siden vi kommer så sent hjem! Falt for fristelsen da jeg gikk forbi masse jordbær utenfor en butikk i dag. Dyre, men de var faktisk veldig gode nå!

bento11T.jpg

Ikke den sunneste jeg har laget kanskje, men jeg trøster meg med at laks er sunt fett, og at det bare er bittebittelitt ost og pølse. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hngh. Ja, de buksene sitter ikke så løst lenger, for å si det sånn! *velter* :ler:

Litt mer alvorlig: det var fantastisk. To timer med ølsmaking først, det var en veldig engasjert og flink fyr som fortalte litt om ulike typer øl, historien til ølet (hvor arkeolog-J selvfølgelig måtte bemerke et par feil :ler:) og hva slags øl man bør ha til hvilke typer mat. Så fikk vi noen bittesmå smaksprøver som fritt etter hukommelsen var:

- stekt blekksprut med marinert agurk, epleskum og dillsaus

- gåseleverpate med multe, syltet sopp og granskudd

- smalribbe som var marinert i 2 døgn, så dampet i 2 døgn (tror det var det møreste kjøttet jeg noen gang har smakt), med løk kokt i øl og litt tranebærgele

- blåmuggost med plommemarmelade

Og jeg husker ikke hva slags øl vi hadde til hva, men vi drakk Ringnes pils, bayer, hveteøl, stout og porter. Veldig morsomt å se hvordan de ulike smakene utfyller (eller ødelegger) hverandre.

SÅ var det middag.

Vi fikk brød, flatbrød og to typer smør først. det ene smøret var ekstra salt og med timian, det andre hadde de på en eller annen måte klart å karamellisere, så det var litt søtt. Herremin så godt.

Forrett: kremet suppe med bayer, stekt kamskjell og blomkål. Ringnes pils ved siden av.

Hovedrett: svinenakke og svinekam med saltbakte rotgrønnsaker, syltet ramsløk, maiskrem og sjy med bokkøl i. Newcastle brown ale ved siden av.

Dessert: hveteøl-is, hasselnøttkake, hasselnøttsaus, karamellsaus og tørket sjokoladefromasj (!)

Nå er jeg så mett og fornøyd at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Dette svei jaggu litt i lommeboka, men det er verdt det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaby

Men hæææ? Du VIL spise grapefrukt fordi de kan ødelegge effekten av p-piller? :klø:

Ja?? Såklart ;) Det er jo ikke akkurat meg det står på her i gården når det gjelder reproduksjon :kjefte:

Og i kveld er det ølsmaking og middag etterpå, må jo være i form til det! :nigo:

...også kom jeg på at jeg skal jo for pokker'n til tannlegen kl 10 i morgen. Håper det ikke blir for mye øl i kveld, da... :sjenert:

:hoho: Heldige tannlegen!

Hm, jeg har visst gått ned i vekt ja - men jeg vet ikke når det skjedde. Men både en bukse som var litt for stram for et par år siden og et sånt belte til å ha i midjen har blitt mer romslige. Buksa sitter løst i lårene nå (men ganske passe i magen, hvor den var for stram før), og det beltet så bare urkomisk ut :ler:

Lurer på når det har skjedd?

:strix: Flinkispingis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja?? Såklart ;) Det er jo ikke akkurat meg det står på her i gården når det gjelder reproduksjon :kjefte::hoho: Heldige tannlegen!:strix: Flinkispingis!!

Åja, var det sånn det var. :fnise:

Ene venninna mi fikk baby i natt, forresten :rødme:

Newcastle brown øl er BEST :strix:

OK, that's it. Du har god smak. :nigo:

jeg burde lage middag til deg. Middag som består av reinsdyrhjerte, grapefrukt og Newcastle Brown :hoho:

Det ølsmakerkurset hørtes kjempestas ut! Også så mye god mat, da..! Nam, nam!

Ja, det var det virkelig! Jeg er glad jeg ikke ble SÅ påvirka da - nå skal jeg nemlig til tannlegen. Fyllesyke og borring tror jeg går veldig dårlig sammen. (eller enda verre: tenk på fylleangst og tannlegeskrekk! :haar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du n¨å må jeg nesten spørre: det bildetd u la ut av en herlig fristende brett med mat - er det noe du får kjøpt ferdig sånn? Det så fristende godt ut hvertfall:)

Også må jeg av enda mer nysgjerrighet :gjeiper: spørre om hva slags gode øvesler tok du som ga stølheten i midjen? Er det ikke digg? :sjenert: Stølhet er vondt, men på en behgaelig måte. vet at da har man brukt litt muskler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du n¨å må jeg nesten spørre: det bildetd u la ut av en herlig fristende brett med mat - er det noe du får kjøpt ferdig sånn? Det så fristende godt ut hvertfall:)

Også må jeg av enda mer nysgjerrighet :gjeiper: spørre om hva slags gode øvesler tok du som ga stølheten i midjen? Er det ikke digg? :sjenert: Stølhet er vondt, men på en behgaelig måte. vet at da har man brukt litt muskler:)

Matboksen min, mener du? :) (jeg tar jo bilde så nærme at det ikke er lett å se at det er en boks, men det er det) Det er en boks fra Laptop Lunches, kjøpte den på amazon.co.uk. Verdens smarteste! :nigo:

Ang. øvelsen så prøvde jeg å lete etter beskrivelse av den på nettet nå, men fant ikke. Skal lete den opp senere, nå må jeg løpe til tannlegen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...