Store My Skrevet 27. april 2010 #1642 Skrevet 27. april 2010 Det er så komplisert å koke ris at jeg ga helt opp og begynte på lavkarbodiett i stedet.
Pingting Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1644 Skrevet 27. april 2010 (endret) Endret 27. april 2010 av Pingting
^^Belle^^ Skrevet 28. april 2010 #1645 Skrevet 28. april 2010 Var han bare borte vekk i 4 uker? Herregud for en dust. :slår: Mmmm, jeg likte dagens bentoboks. Men, hvor mange måltider er den egentlig?
Tigerlily Skrevet 28. april 2010 #1646 Skrevet 28. april 2010 Jeg liker fisk, altså. Bare ikke rød & feit fisk. Så laks, ørret, makrell og sild er fullstendig nei-nei for min gane. Eller, jeg liker laks i sushi, jeg liker gravlaks og -ørret og røkelaks og -ørret, men så snart det er varmebehandlet så klarer jeg det bare ikke. Brekker meg dessverre. Bare lukten av makrell eller sild gjør at jeg holder på å kaste opp. Hvit fisk, derimot! Det er godt, det! Bare synd at det er så dyrt med fersk fisk i Oslo, og jeg er dessverre så godt vant fra der jeg vokste opp at jeg ikke klarer de der frosne filetene. Men nå:
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1647 Skrevet 28. april 2010 Var han bare borte vekk i 4 uker? Herregud for en dust. :slår: Mmmm, jeg likte dagens bentoboks. Men, hvor mange måltider er den egentlig? Jeg vet!? De har ikke vært sammen så veldig lenge, så det er bra hun fant ut at han er sånn nå, men hallo... *grrr* Antall måltider, hmmm. 1 ordentlig og 2 snacks? Jeg blir så fort sulten, så jeg spiser ganske ofte, bentoboksen er genial sånn sett. Middagsrestene og fruktsalaten blir nok en gjennomsnittlig stor lunsj, så kan jeg spise grønnsakene litt senere, og tørket frukt når jeg er møkkatrøtt og trenger sukker Jeg liker fisk, altså. Bare ikke rød & feit fisk. Så laks, ørret, makrell og sild er fullstendig nei-nei for min gane. Eller, jeg liker laks i sushi, jeg liker gravlaks og -ørret og røkelaks og -ørret, men så snart det er varmebehandlet så klarer jeg det bare ikke. Brekker meg dessverre. Bare lukten av makrell eller sild gjør at jeg holder på å kaste opp. Hvit fisk, derimot! Det er godt, det! Bare synd at det er så dyrt med fersk fisk i Oslo, og jeg er dessverre så godt vant fra der jeg vokste opp at jeg ikke klarer de der frosne filetene. Men nå: Åh, så kjedelig da! Dere kan jo lage sashimi selv hjemme, det er ikke like mye jobb som å lage sushi. Og røkt laks er noe av det beste i verden! Liker du røkt makrell? *skåler i kaffe*
Tigerlily Skrevet 28. april 2010 #1648 Skrevet 28. april 2010 Ja, det er utrolig kjedelig. Og med allergiker-kjæreste (han har adrenalinsprøyte sånn i tilfelle han går inn i anafylaktisk sjokk) så er takeaway-sushi umulig, og så kresen som han er så er det ikke gitt at han liker det uansett. Han liker varmebehandlet laks, og jeg tolererer det om det er ihjelkrydret, så... Letter at jeg tvinger det i meg. Og kresenmannen liker heller ikke røkelaks (HALLO HVORDAN GÅR DET AN??), så all god mat med det går jo ut (for eksempel grov pasta med cottage cheese, div. krydder og røkelaks - nam!). Jeg synes det er vanskelig. Satser på å spise mer sei og (dyr) torsk, og av og til litt steinbit og uer og sånne ting. Det er bare så dyrt! (Jeg har drukket dagens første og har utrolig lyst på en til... Ikke bra!)
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1649 Skrevet 28. april 2010 Ja, det er utrolig kjedelig. Og med allergiker-kjæreste (han har adrenalinsprøyte sånn i tilfelle han går inn i anafylaktisk sjokk) så er takeaway-sushi umulig, og så kresen som han er så er det ikke gitt at han liker det uansett. Han liker varmebehandlet laks, og jeg tolererer det om det er ihjelkrydret, så... Letter at jeg tvinger det i meg. Og kresenmannen liker heller ikke røkelaks (HALLO HVORDAN GÅR DET AN??), så all god mat med det går jo ut (for eksempel grov pasta med cottage cheese, div. krydder og røkelaks - nam!). Jeg synes det er vanskelig. Satser på å spise mer sei og (dyr) torsk, og av og til litt steinbit og uer og sånne ting. Det er bare så dyrt! (Jeg har drukket dagens første og har utrolig lyst på en til... Ikke bra!) Ikke like røkelaks! Erre mulig!? Huff, dere har litt å styre med, skjønner jeg. Skalldyr er han sikkert allergisk mot, eller? Sitter her med kaffen min, jeg. Samme kaffen som jeg hadde hjemme. thermokopp
Mazilla Skrevet 28. april 2010 #1650 Skrevet 28. april 2010 Jeg liker ingenting fisk jeg.. Det eneste jeg spiser fra havet er havsalt.
Tigerlily Skrevet 28. april 2010 #1651 Skrevet 28. april 2010 Den røkelaks-greien tar knekken på meg. Men han er superallergisk mot skalldyr, bare det at det har vært skalldyr på benken der de lager sushien er nok til at han får en reaksjon. Det er kjipt! Kresenmannen innrømmer jo at han var kresen på trass som liten - du vet, alvorlig syke barn er vant til å få det som de vil og dulles mye med, og når de begynner å komme seg så takler de det ikke så bra og kjører på med de maktmidlene de har. Og nå har han rett og slett blitt for gammel til at han klarer å venne seg til en del smaker. Trist for ham, trist for meg. Jeg fryser på lesesalen - ergo kan jeg kjøpe kaffe!
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1652 Skrevet 28. april 2010 Jeg liker ingenting fisk jeg.. Det eneste jeg spiser fra havet er havsalt. Gåkke an! Ikke skalldyr heller? Reker og hvitvin? Fiskeboller? Du er gæren. Den røkelaks-greien tar knekken på meg. Men han er superallergisk mot skalldyr, bare det at det har vært skalldyr på benken der de lager sushien er nok til at han får en reaksjon. Det er kjipt! Kresenmannen innrømmer jo at han var kresen på trass som liten - du vet, alvorlig syke barn er vant til å få det som de vil og dulles mye med, og når de begynner å komme seg så takler de det ikke så bra og kjører på med de maktmidlene de har. Og nå har han rett og slett blitt for gammel til at han klarer å venne seg til en del smaker. Trist for ham, trist for meg. Jeg fryser på lesesalen - ergo kan jeg kjøpe kaffe! Aha, selvfølgelig. Jaja, unnskyldning til å lage sushi selv! Ja, kaffe er nødvendig når man fryser.
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1653 Skrevet 28. april 2010 ...og veilederen min har verdens mest utydlige håndskrift!
Mazilla Skrevet 28. april 2010 #1654 Skrevet 28. april 2010 Gåkke an! Ikke skalldyr heller? Reker og hvitvin? Fiskeboller? Du er gæren. Av det du ramser opp der liker jeg.. .. ehh.. .... hvitvin!
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1655 Skrevet 28. april 2010 Av det du ramser opp der liker jeg.. .. ehh.. .... hvitvin! Da går det greit!
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1656 Skrevet 28. april 2010 Æsj. Nå dårlig dag. Føler at det jeg har gjort den siste mnd (eller var det 1,5 mnd?) egentlig har vært litt forgjeves. Selv det ikke har det. Resultatet av veiledningen i går er at jeg må justere endel på problemstillingene mine, og at mye av det jeg har skrevet egentlig var litt unødvendig. Samtidig så vet jeg at det bare er tull å tenke slik, fordi det er helt normalt å justere problemstillingene etterhvert som man finner ut mer, og jeg har jo faktisk skaffet meg en bedre oversikt over materialet - som gjør at jeg må justere problemstillingen! Likevel sitter jeg med en følelse av at jeg må begynne helt på nytt omtrent. Tull. Tror det er fordi jeg synes det går for sakte fremover. Jeg er ikke noe flink til å jobbe effektivt, sliter til tider stort med konsentrasjon og utsetting av arbeidsoppgaver, og det frustrerer meg noe så sinnsykt. Grmblf... *furte*
Pingting Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1658 Skrevet 28. april 2010 *bli glad* OK, litt over drama queen-fasen nå. Litt. Nesten.
Mazilla Skrevet 28. april 2010 #1659 Skrevet 28. april 2010 Måtte nesten litt over det innlegget ditt. Tydelig at du er akademiker, for maken til drøfting med for- og motargumenter er det lenge siden jeg har sett i ett og samme innlegg! Lykke til videre!
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. april 2010 #1660 Skrevet 28. april 2010 Jeg liker ingenting fisk jeg.. Det eneste jeg spiser fra havet er havsalt. finnes det flere som er som meg (og ja pingting jeg liker, fiskeboller, reker, hvitvin og sushi )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå