Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Strenge regler i ukene og lov med litt utskeielser i helgene høres ut som en bra plan :tommel:

Håper du koser deg alene hjemme :)

Jah! Det blir både i pose og sekk det, faktisk! :nigo:

Koser meg glugg ihjel, jeg. Dog er jeg litt bekymret for nerdefaktoren min, som nettopp gikk rett i taket. Hva gjør jeg hjemme alene på en lørdagskveld? Jo, jeg blogger. Om mat og vitenskap. Kjære vene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg og håper du har en finfin kveld! Nå har jeg lest korrektur på masteroppgaven (ett år for seint, haha) før jeg skal laste den opp til forlaget. Kan du tro det - jeg har foreløpig identifiset SEKSTEN kilder som manglet i litteraturlista mi... :snurt:

Det bildet hadde kanskje litt kalde fargetoner...? Og litt mye pinner, om du forstår. Jeg ville prøvd med litt nærmere pinnene (lenger ned til venstre i forhold til sushien).

Nå må jeg dessverre gå og spise T-bone av Norsk Rødt Fe, som feiret 75 års-dag i går. Til denne herrligheten har M laget kremet spinat med parmesan, glasert sjalottløk og mandelpotetpuré, som skal danderes med en herlig rødvinssaus. NAM og HADET!

..............75 år gammelt fe!? Det hørtes tørt og seigt ut.

*misunnelig og prøver å sabotere*

Ja, litt enig ang. bildet. Var veldig vanskelig å få fargene riktig siden det ble tatt i litt merkelig lys. Også er det SÅ lett å se seg helt blind på slikt selv. Skal leke litt til med det, jeg.

Og... 16 kilder? Du er ram :ler:

Kos deg masse i kveld! Hils kokken! (leier du ham ut?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! Det blir både i pose og sekk det, faktisk! :nigo:

Koser meg glugg ihjel, jeg. Dog er jeg litt bekymret for nerdefaktoren min, som nettopp gikk rett i taket. Hva gjør jeg hjemme alene på en lørdagskveld? Jo, jeg blogger. Om mat og vitenskap. Kjære vene. :ler:

Hehe, men nerd er jo ikke det verste man kan være da ;) Er spent på om vi får se bloggen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere får! :jepp: Men den er ikke publisert enda da, det er første posten jeg skriver på nå. Så dere får vente litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (dvs. J) har fått klesmøll! :kjefte: Har sett de smæ jævlene fly rundt flere ganger, men nå fant vi også endel alrver og slikeganger og slikt. Så nå stresser J med å pakke alt han kommer over ned i plastposer, så håper vi at det finnes en ledig fryserplass et sted så det kan fryses. :sukk: Ekle greier, og ikke morsomt med ødelagte klær.

Ellers har jeg en fin dag! Har opprettet bloggen, jobber fortsatt med første posten. Skal linke når den er ferdig!

Snart er det middag. I dag blir det spekemat: vi kjøpte en spekepølse fra Brimi-sætra på bondens marked i går, dessuten har vi et tørket reinsdyrshjerte (!) liggende. Også skal jeg lage løk- og tomatsalat, og akkurat nå står deigen til grov focaccia som jeg skal ha soltørket tomat, sorte oliven og fersk rosmarin oppå. Gjett om den skal blogges, a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Twinklestar*

jeg måtte jo prøvesmake litt, og ja - det er kjempegodt! :jepp:

:jepp: det er litt sånn enten liker du det eller så liker du det virkelig ikke ting, men jeg elsker det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinstyrhjerte er nok ikke helt min greie, men foccacia derimot...!! Nam,nam! Tipper det blir kjempegodt! :) Gleder meg til å se bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, multisitat-knappen virker ikke. Neida, det skal ikke BARE stå om sushi ;) Nå er jo laks og focaccia først ute, så da må det vel gå an? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næh, takk! :blush:

Jepp, det trikset er gull verdt! Pleier å gjøre det på avocado og, den ser jo skikkelig bedriten ut når den blir brun. Så lenge det passer i retten, ihvertfall. Har brukt trikset lenge, men aldri visst hvorfor det fungerer før jeg begynte å skrive på den posten, hehe.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her er morgendagens bento:

bento3small.jpg?t=1272232183

Kiwi og druer, focaccia, salat av isberg, agurk, paprika og vårløk, og grillet kylling :)

(eh, jeg skjærte forresten opp focacciaen sånn at den skulle passe i de små boksene. *gal* :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Sciunce er et forsøk på lolspeak, akkurat som "nom". :)

Ah... Ja jeg har sett en GOOOD del på lolcats, sambo elsker dem og sender meg videoer dagen lang :fnise:

Ojjj, jeg skulle ønske min lunsj så sånn ut!! Den består nemlig for tiden av brødskiver (riktignok ikke tørre, har funnet et knallbrød) med skinkeost på. Fra tube, som jeg ikke gidder å smøre utover engang. Jei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mat :)

Du, skal vi drikke kaffe i dag? Jeg må jobbe (sukk) fra 12.30-17, så det må eventuelt være før den tid. Same shit goes for tomorrow.

:kaffekopp: er det beste i hele verden akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...