Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehehehe, det var tannebissen sin, det!

Jeg er NRF-enke i helgen (Norsk Rock Forbund. Øøøø til orddelingen!). Sukk. Har maaaaasse tid til trening og lesesal. Har til og med fått bestilt inn en NGI-rapport om flodbølgerisiko i Kåfjorden i Troms ved et eventuelt ras/skred (egentlig får man ikke det når man går på bachelor, men jeg er en insider). Jeg :hjerte: oppgaven min, jeg har valgt rett studium!

Hva gjør du i helgen, Pinglerten? :)

Edit: fikse idiotisk fornorsking av engelsk ord.

Endret av Tigerlily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det så vondt ut! Det svir vel litt ekstra når det er så dyrt også.. er helt enig i at det burde vært egenandel på tannbehandling! Synes igrunn det er litt rart at det ikke er det allerede. :nei:

Sånne Pimsleur-kurs, funker de? Har lest om ham/metoden før, og synes det virker interessant. Har funnet et spansk-kurs jeg tenkte å prøve meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folket! Blir litt fraværende denne helgam, har besøk av ei av de jeg studerte med i Swindon! Hyggelig, hun er litt av den rolige typen, men det er fint det og :) Skal jo bli spennende å se om jeg blir "kvitt" henne igjen, med alle flyavgangene stoppet. Hun reiste opp hit med tog og båt, men har planer om å fly fra Bergen på onsdag. *krysser fingre*

Tanna trives, lommeboka sutrer litt - men det ordner seg. Rakk ikke ta bilde av meg med gummitryne, jeg skal - eh - gjøre det neste gang jeg tar rotfylling ;)

Jeg synes det Pimsleur-kurset fungerer fint som et hobbyspråk ihvertfall. Ideen er å repetere ting ofte, og i riktig tempo til at hjernen husker det best mulig. Og akkurat dét funker kjempegodt, ordene sitter som spikra! Mulig det er en litt annen oppbygning på spansken, men på japansken er det veldig turistete lagt opp. Man lærer å introdusere seg selv, spørre om hva klokka er, forklare retningen til steder etc. Grammatikken blir ikke så godt forklart, mulig det blir mer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sukk*

Sitter i telefonkø hos Norwegian, har gjort det i 25 min nå... :sukk: Må jo prøve å få denne jenta hjem etterhvert. Planen hennes var egentlig å dra til Bergen i morgen og så fly til England på onsdag kveld. Det ser jo stygt ut nå. Så vihar prøvd å finne alternative måter hun kan reise hjem på, men må finne ut om Norwegian krever at hun reiser til Bergen for at hun skal få hjemreisen dekket og alt det der.

Alt er utsolgt eller dritdyrt nå, og dette er slemt å si: men jeg har ikke lyst på besøk noe lengre. Hun er snill og hyggelig og gjør lite av seg, men det er nok nå. Jeg har masse studier å gjøre, og selv om hun kan plasseres på et bibliotek eller noe, så føles det litt kjipt å gjøre det i 10 timer... Dessuten blir det så mye jeg ikke får gjort når hun er herm siden hun er litt sær på endel ting. Ikke sjans for å trene, og jeg har en pubkveld på tirsdag jeg har gledet meg masse masse til - og det er absolutt ingen mulighet for å ta med henne dit. Dessuten vil jeg ha mer alenetid med J.

Uff, fælt å sutre sånn og :( Situsjonen er vel verre for henne, men likevel da. Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohayo!

Snør det aske i dag...? :blink:

* tøffer inn med kaffekoppen for ikke å få glassbiter i kaffen *

:scorpis:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for et styr... Kom du igjennom hos norwegian tilslutt? Hva ble/blir løsninga?

Kan skjønne det blir slitsomt å ha besøk over lengre tid...Vanlig høflighet tilsier jo ofte at man må være vertinne, lage frokost og aktivisere gjesten, og det er begrenset hvor lenge man har ork til det- spesielt hvis du egentlig har lagt andre planer for uka! Hvor lenge har hun vært hos deg?

Skal krysse fingrene for at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss gjennom til slutt! Men det tok 1 t og 15 min. Hun jeg snakket med klarte å være overraskende blid og høflig, jeg kan tenke meg de har en *litt* slitsom dag på jobb.

Nå har vi brukt flere timer på å lete opp ulike ruter og å bestille dem. Vi lette litt i går og. Det går jo ingen ting direkte, helt håpløst. Ingen ferger fra Norge til Storbrittania i det hele tatt, og de fergene som går, går jo selvfølgelig ikke fra samme havner. Buss og tog er slitsomt og utsolgt i evigheter. Løsningen ble ferge Oslo - København, buss Køben - Amsterdam (med 2 bytter), ferge Amsterdam - Necastle og buss Newcastle - London. Stakkar.

Ellers er hun fullstendig klar over at jeg må få studert en del nå, og synes det er helt greit. Hun skulle jo tross alt bruke noen dager alene i Bergen denne uka, så noen timer alene i Oslo må jo også være greit. Glad det ordnet seg, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass... Hun får i det minste sett litt av Europa da.. ;)

Godt du "blir kvitt" henne, så du får trent og gjort skolearbeid! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, hun var egentlig ganske fornøyd med to netters "tvungent" opphold i Amsterdam :fnise: Skjønner henne godt, jeg. Nå får vi bare håpe at flyvningen hennes faktisk blir kansellert, noe annet ville vært alt for irriterende.

Fin dag i dag! Etter alt styret med booking av reise tenkte vi oss på vikingskipsmuseet. Tok ferga over fra Aker brygge (må jo vise frem den fine utsikten til containerhavnene, vøtt :fnise:). Jeg bomma på åpningstidene til museet da, så det var stengt. Og folkemuseet også. Så vi gikk en tur i stedet, gjennom skogen og ut til Paradisbukta. Er så fint på Bygdøy. Kjøpte vaffel på stranda og pratet masse tull. Også innvaderte vi leiligheten til J, der ble det taco og Dr. Who.

Håper alle har hatt en supersøndag! Skal innom dagbøkene deres når jeg får litt bedre tid (les: når jeg er på lesesalen i morgen :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at det ordnet seg. :jepp: Vi må også ut på en slik kinareise dersom flyene stopper opp senere i uka. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WHAT? De burde vel hatt folkeskikk til å gi gratistakst akkurat denne dagen? Er vel strengt tatt ikke Norwegian som får de penga heller...

Håper alt er bra hos deg! Her på Tynset snør det stadig vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...