Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Forresten er man sikkert litt sintere når man sier "nei", og forøvrig har jeg hørt at de nesten aldri sier det, og at ordet "nei" egentlig ikke finnes på japansk. Hva sier dere ekspertene?

(men jeg har sett det skrevet med aksent på den siste vokalen - Iyé)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest: men jeg så på FB at du får hjelp ihvertfall? Det er bra! :)

*hiver over en kaffekopp*

(med lokk på, siden den skal hives, tross alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er man sikkert litt sintere når man sier "nei", og forøvrig har jeg hørt at de nesten aldri sier det, og at ordet "nei" egentlig ikke finnes på japansk. Hva sier dere ekspertene?

(men jeg har sett det skrevet med aksent på den siste vokalen - Iyé)

Stemmer, de sier det ikke så ofte. I det språkkurset jeg holder på med nå så poengterte de at hvis man f.eks. foreslår å gå ut å ta en øl på torsdag kveld så sier de ikke "nei, det passer ikke", men heller "torsdag er litt..............." eller bare lar være å svare i det hele tatt. Så skal man liksom skjønne at det er feil, og foreslå noe nytt. Sheeses, mange fallgruver her altså, men det er litt morsomt med kulturer som er såpass annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hjelp til inf1000, men resten må jeg stå for selv. Og det er en del. Nå har jeg og veilederen min sittet i 2 timer og jobbet med noe som bare ikke har gått pga manglende opplysninger fra de som solgte flybildene til oss. Så det var den dagen, liksom. Which means, jeg må opp hit i morgen for å jobbe. Og det er siste dagen veilederen min er her sånn helt frem til slutten av april... Sukk. Leverer utkast/nesten ferdig oppgave 15.mai så er litt stresset!

Kjæresten til broren til bestekompisen min er japansk. Og tanten min er japansk. Og det stemmer at de ikke sier nei, men snakker på en måte rundt det. Nei er et fy-ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuungh, hjernen min har virkelig tatt tidlig ferie. Er innom KG hver 5. minutt, jo. Uff, nå gikk det så bra i noen dager, og plutselig er all konsentrasjon borte igjen. *sutre*

Prøver i stedet å klekke ut noe godt til middag. Lyst på kylling, jeg. Og blåmuggost. Kan fint kombineres det, men det er ikke så sunt, da. men litt ost er vel lov på en fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuungh, hjernen min har virkelig tatt tidlig ferie. Er innom KG hver 5. minutt, jo. Uff, nå gikk det så bra i noen dager, og plutselig er all konsentrasjon borte igjen. *sutre*

Prøver i stedet å klekke ut noe godt til middag. Lyst på kylling, jeg. Og blåmuggost. Kan fint kombineres det, men det er ikke så sunt, da. men litt ost er vel lov på en fredag?

Ost er ikke så usunt i små mengder :) Kos deg, du!! Jeg eeeelsker blåmuggost...hvilken er din favoritt ? Jeg holder en selvlysende knapp på Norzola selv etter utprøving av ymse andre sorter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*grøss* Blåmuggost. Sier hun som har bodd et helt år i Frankrike. :fnise: Men jeg liker all annen ost da. Bortsett fra chevre.

Og ja, jeg synes du kan kose deg med ost jeg. Det er viktig å ha noen dager hvor du unner deg selv noe godt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Chevre! Nei nå altså! :slår: <-- banker litt vett inn i deg

:fnise:

Blåmuggost er det beste ja! Jeg tror faktisk jeg foretrekker gode, gamle Blue Castello. Eller så gikk det jo endel Stilton da jeg bodde i England. Åh, det er så mange, jeg foretrekker å ikke favorisere. All ost er likeverdig! :ler:

Viktig å unne seg litt ja, men jeg er alt for flink til det. ;) I kveld tok det helt av, men jeg fikk noen hyggelige nyheter i dag, og i tillegg var J ferdig med oppdragsjobben sin nå. Grunn til feiring! Så menyen i dag blir:

svin indrefilet fylt med blåmuggost og surret i bacon

naturrismix

dampet brokkoli

ovnsbakt cherrytomat

Sunt? Næh. :plystre:

Godt? Jah! :hoppe:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Chevre! Nei nå altså! :slår: <-- banker litt vett inn i deg

:fnise:

Blåmuggost er det beste ja! Jeg tror faktisk jeg foretrekker gode, gamle Blue Castello. Eller så gikk det jo endel Stilton da jeg bodde i England. Åh, det er så mange, jeg foretrekker å ikke favorisere. All ost er likeverdig! :ler:

Viktig å unne seg litt ja, men jeg er alt for flink til det. ;) I kveld tok det helt av, men jeg fikk noen hyggelige nyheter i dag, og i tillegg var J ferdig med oppdragsjobben sin nå. Grunn til feiring! Så menyen i dag blir:

svin indrefilet fylt med blåmuggost og surret i bacon

naturrismix

dampet brokkoli

ovnsbakt cherrytomat

Sunt? Næh. :plystre:

Godt? Jah! :hoppe:

Alt du nevnte der er sunt i min lavkarboverden...med unntak av risen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nei tror jeg dropper det :hoho:

Du skulle sett fjeset til min engelske ex første gang han så noen på rulleski. Jeg trodde seriøst øynene skulle trille ut av hodet på ham :fnise:

Alt du nevnte der er sunt i min lavkarboverden...med unntak av risen ;)

Haha, synd jeg ikke driver med slikt da, så for meg er det bare usunt men godt for sjela!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle sett fjeset til min engelske ex første gang han så noen på rulleski. Jeg trodde seriøst øynene skulle trille ut av hodet på ham :fnise:

Haha, synd jeg ikke driver med slikt da, så for meg er det bare usunt men godt for sjela!

Your loss ! ( and mine, som ikke kan spise så mye av det som VIRKELIG er godt: sjokkis, cola, brød og hvit pasta..........NAAAAAAM )Hvis jeg ikke passer grundig på er jeg BOLLA PINNSVIN før jeg veit ordet av det...*forbanner de fete gener og lysten på alt jeg IKKE skal ha* :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your loss ! ( and mine, som ikke kan spise så mye av det som VIRKELIG er godt: sjokkis, cola, brød og hvit pasta..........NAAAAAAM )Hvis jeg ikke passer grundig på er jeg BOLLA PINNSVIN før jeg veit ordet av det...*forbanner de fete gener og lysten på alt jeg IKKE skal ha* :kjefte:

Får du pigger av å spise karbohydrater!? Ja, da skjønner jeg at du holder deg unna. :fnise:

*fjåsehumør*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en supernamnamnammiddag! Fortalte ikke j hva jeg laget, så han bare gliste bredt da jeg sa det. Hihiiii. *mett*

Nå sitter vi i sofaen og nipper til en whisky og ser på TV mens vi tulleprater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en supernamnamnammiddag! Fortalte ikke j hva jeg laget, så han bare gliste bredt da jeg sa det. Hihiiii. *mett*

Nå sitter vi i sofaen og nipper til en whisky og ser på TV mens vi tulleprater.

Single malt ?

Jeg foretrekker bourbon...;) UTEN pigger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'yes. En Glenmorangie Astar (sier J, jeg visste det var en Glenmorangie. Den er god)

Hva gjør du i kveld da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'yes. En Glenmorangie Astar (sier J, jeg visste det var en Glenmorangie. Den er god)

Hva gjør du i kveld da? :)

Hva jeg g....å,ja...det er fredag, ja...stemmer det!! Festdag !! :lete:

Hihi....har faktisk drevet med studieforberedelser...med god hjelp av typen...! A ROCKIN' FRIDAY!!! Yoooohooooo!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...