Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Trening i mars

01. 60 min ellipse, 30 min styrke

04. 60 min ellipse

06. 60 min ellipse

08. 30 min ellipse, 30 min styrke

12. 50 min ellipse, 10 min styrke

15. 60 min ellipse, 25 min styrke

18. 60 min ellipse, 25 min styrke

19. 60 min ellipse

22. 30 min ellipse, 20 min styrke

Fornøyd med dagens innsats, men jeg synes jeg merker litt lite fremgang her altså. Både vektmessig (den står bom stille, den) og styrkemessig. Kjipest med det styrkemessige egentlig, vekta er det ikke sååå farlig med. merker at jeg kan ta litt flere sit-ups uten å streve, men ellers er dte mye slitsomt. Det er vel det dumme med hjemmetrening, vanskelig å vite at jeg gjør ting helt rett.

Ordner seg vel. Nå spiser jeg banan med blåbær og cottage cheese. Nom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, for en herlig katt! :fnise:

Kjedelig når man ikke merker noe særlig fremgang, iallefall når man føler at man gjør en skikkelig innsats.

Har du hatt fremgang på ellipsemaskina da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Sambo elsker kattevideoene dine :fnise:

haha, så bra jeg kan glede enda fler enn de som er innom dagboka mi! :ler:

Haha, for en herlig katt! :fnise:

Kjedelig når man ikke merker noe særlig fremgang, iallefall når man føler at man gjør en skikkelig innsats.

Har du hatt fremgang på ellipsemaskina da?

ja, det er litt kjedelig. Mulig jeg har hatt mer fremgang enn jeg tror, men synes det var litt tråkig det her altså. ellipsen? Njææææ.... hmmm... vet ikke?

Denne er FIN! God morgen! Tid til kaffe i dag? Jeg sender deg en melding :)

Klasiker! :hoho:

Kanskje. Egentlig ganske travel dag i dag, men skal se det an! :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i mars

04. 60 min ellipse

06. 60 min ellipse

19. 60 min ellipse

23. 60 min ellipse

Penger igjen på skatten: fler enn jeg trodde jeg kom til å få :nigo:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det ikke til å stå på omega 3-inntaket fremover! Avtalte nettopp med J å spise sushi før et foredrag vil skal på i dag, og så tikker dte inn en melding fra ei venninne som vil spise sushi i morgen! Sa ja, jeg.

Noen som vil spise sushi på torsdag eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sushimiddag nr 1 overstått. Nammenam!

I den forbindelse så kan jeg jo nevne at jeg har bestemt meg for å slutte å spise scampi. Ikke at jeg spiste så mye av det før akkurat, men jo mer jeg leser om dette, jo mindre får jeg lyst til å støtte den industrien.

Scampioppdrett er både et natur- og menneskemessig problem.

Store deler av mangroveskogene i Sørøst-Asia har blitt hugget ned for å lage oppdrettsområder. Mangroveskogene er ikke bare ekstremt viktige for lokale økosystemer, de beskytter innlandet mot oversvømmelser og storm.

Den økte eksporten av scampi har gjort at landeiere heller oversvømmer rismarkene sine for å lage oppdrettsanlegg. Reduksjonen av lokal risproduksjon er negativt både for lokale (sultne) folk og for arbeiderne som ikke lenger har en jobb. Det går også ut over lokale fiskere. Når rismarkene blir oversvømt av saltvann tar det mange år før de kan brukes til risdyrking igjen.

Og selvfølgelig produserer de lokale fabrikkene en utrolig masse forusensning. Jeg siterer etiskforbruk.no:

For eksempel har det blitt funnet store mengder av den resistense vibron-bakterien i rekefarmer. Fra 1991 til 1995 døde over 10.000 mennesker i et kolerautbrudd i Ekvador takket være smittsome vibrion-bakterier som ble utviklet på grunn av overforbruk av antibiotika i landets rekeindustri.

Som om ikke det var nok, så er scampioppdretten en menneskelig versting; slavearbeid under umenneskelige forhold, barnearbeid, utnytting av fremmedarbeidere og så videre.

Det finnes scampi som er fanget vilt, men det er heller ikke et særlig godt alternativ, da disse er fanget med bunntråler, noe som ødelegger både korallrev og drar med seg hva som helst annet den finner – som for eksempel utrydningstruede havskilpadder.

I frysediskene ser man av og til økologisk scampi, men disse har dessverre vist seg å ikke være et særlig godt alternativ – frustrerende nok. Man kan rett og slett ikke være sikker på at disse er økologiske og forsvarlig oppdrettet fordi det har vært rekke på rekke med avsløringer av at såkalte ”økologiske” eller ”fairtrade”-scampi er like ille som den vanlige scampien. Det ville uansett ikke vært mulig å drive stor nok forsvarlig oppdrett til å dekke den store etterspørselen i vesten.

Såh – ikke mer scampi for meg. Føler det ikke som et veldig stort tap akkurat, spiser det veldig sjeldent, dessuten har vi utrolig gode reker i Norge.

Mer info for de som er interesserte:

Miljøverstingen scampi må gå fra bordet - Aftenposten blogg

Scampi til besvær - Verdensmagasinet X

Scampi - Etisk forbruk

Nice prawns, shame about the chemical cocktail - The Guardian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i mars

04. 60 min ellipse

06. 60 min ellipse

19. 60 min ellipse

23. 60 min ellipse

24. 30 min ellipse, 20 min styrke

Jeg er i siget den uka her! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i mars

04. 60 min ellipse

06. 60 min ellipse

19. 60 min ellipse

23. 60 min ellipse

24. 30 min ellipse, 20 min styrke

Jeg er i siget den uka her! :nigo:

Du tar helt av med ellipsemaskinen, jo! Så flink du er!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkis-Pinglert!

Macen min har dødd (eller, harddisken på macen har dødd) :( Og med den alle filene mine, inkludert oblig i inf1000 som skal leveres på fredag. Vil ikke nevne hvor mange linjer med kode jeg hadde. Dette er en sorgens dag. Fikk utsettelse til onsdag, så gruppelæreren min var snill som ga meg såpass. Sukk.

Når drikker vi kaffe i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Men jeg må minne deg på restitusjon, det er faktisk langt viktigere enn folk tror. Når du trener styrke-elipse-styrke uten hviledag mellom, er det viktig at du i det minste ikke trener styrke på de samme musklene. I tilegg bør du altså ikke trene styrke for bein dagen før du skal på en 60 minutters økt på ellipsen.

Generelt tips:

Prøv å planlegge treningsuka såpass at du ikke tar en impulstrening på elipsen når du har trent styrke dagen før, spesielt med hensyn til beina.

Legg opp omvendt rekkefølge

f.eks.

1 dag elipse

1 dag elipse + styrke

1 HVILEDAG

1 dag elipse

1 dag elipse + styrke

1 HVILEDAG

osv...

ELLER

1 dag elipse

1 dag oppvarming/kort økt elipse + styrke overkropp (minst to øvelser for hver muskelgruppe)

1 dag oppvarming elipse/kort økt + styrke underkropp (minst to øvelser for hver muskelgruppe)

1 HVILEDAG

1 dag elipse

1 dag oppvarming/kort økt elipse + styrke overkropp

1 dag oppvarming elipse/kort økt + styrke underkropp

osv

Hovedregelen er: ikke tren elipse dagen etter at beina har fått styrketrening.

Og jeg var på elipsen her om dagen, og kjente forresten etter hva armtakene skal gjøre. Bortsett fra å øke kondisen betraktelig, kjenner jeg at de virker rett inn på BH-/skrivebordsmuskulaturen, i form av økt blodsirkulasjon og oppmyking. Så gå på med liv og lyst! Imidlertid blir du nok ikke kvitt grevinnehenget med disse alene.

God trening forøvrig! Ta hviledag i dag du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflink er du!! :duskedame::danser::danse::hoppe::trene::duskedame::danser::danse::hoppe::trene::duskedame::danser::danse::hoppe::trene::duskedame:

..og en aldri så liten :skaal:

haha :fnise: Takk!

Du tar helt av med ellipsemaskinen, jo! Så flink du er!! :)

Tusen takk! Er dere som inspirerer meg, vettu!

Når drikker vi kaffe i dag?

For ti minutter siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA, nå måtte jeg fjerne flere av smileyene i innlegget ditt da jeg svarte mazilla, fikk nemlig opp feilmeldingen "Innlegget ditt inneholder flere uttrykksikoner enn tillatt" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Men jeg må minne deg på restitusjon, det er faktisk langt viktigere enn folk tror. Når du trener styrke-elipse-styrke uten hviledag mellom, er det viktig at du i det minste ikke trener styrke på de samme musklene. I tilegg bør du altså ikke trene styrke for bein dagen før du skal på en 60 minutters økt på ellipsen.

Takk for tips, men det er allerede tatt i betraktning! :nigo: Droppet øvelsene som går på beinmusklene på mandag, men trente de i dag - tror ikke det blir noen trening i morgen nemlig.

Det dumme er at det er litt vanskelig å legge opp til skikkelige økter med hviledager der det passer best fordi jeg sover hos J av og til. Derfor blir det litt rot nå til å begynne med, og det går litt på impulsen og når jeg har tid/overskudd. Vanligvis tenker jeg at jeg ihvertfall skal få trent tre ganger i løpet av ukedagene og at to av de også bør inkludere styrke, men det blir fort veldig tilfeldig hvis jeg ikke er hjemme (og ikke F**** om jeg står og trener i stua når leieboeren til J er hjemme). det blir nok et skikkelig opplegg når jeg sover samme sted hver natt, lover! ;)

Hva gjør forresten du med trening år du er i felt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...