Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Huff, og så forkjøla, da! Ta en grønn-te-kur, og en honningkur, mens du venter på at lueværet skal komme tilbake så du får forlatt huset. Eller du kan selvsagt også ta kuren i håret. :)

God bedring og godt hjemmekontor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker hverken kaffe eller te.. *sær* :fnise:

Haha, ja det er du. Men vi liker deg for det ;)

Huff, og så forkjøla, da! Ta en grønn-te-kur, og en honningkur, mens du venter på at lueværet skal komme tilbake så du får forlatt huset. Eller du kan selvsagt også ta kuren i håret. :)

God bedring og godt hjemmekontor!

:fnise: Ser for meg at jeg skal tømme kokende grønn te i håret.

Er visst ikke så forkjøla likevel har jeg kommet frem til, er bare trøtt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er syk likevel. Absolutt ikke helt til stedet i hodet. Trøtt og ukonsentrert.

Jeg er så lei av å være ukonsentrert, jeg synes jeg alltid er det. I dag har jeg prøvd å jobbe siden kl 12, men har bare fått gjort noens om det strent tatt tar 30 min å gjøre. Er så lei av å alltid ha alt det ugjorte hengende over meg og at jeg aldri kan ha god samvittighet. Skjønner ikke hvorfor huet er så treigt, jeg vil jo være kjempeflink og effektiv og jobbe masse!

*dårlig dag*

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg orker å trene heller, selv om jeg burde... Og jeg har ikek lyst på mat, bare potetgull.

Uhuuuuh, alt er jo galt nå jo! :grine:

(borsett fra at j er fin og snill som lager klemmelyder på telefonen når jeg ringer og sutrer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, Pinglerten min!

Ikke gjør som meg, jeg har vært på legevakten i dag. Med stor, pussfylt sak ytterst i øregangen (furunkel, se her) :eeeh: . De fikk meg inn veldig, veldig fort, for betennelser nær hjernen er skummelt, selv når man går på antibiotika. Så nå har jeg opplevd gigantpinsett som har skvist puss ut av vond sak på øret mitt. Men - jeg er 1000 ganger bedre nå! Jeej! Og den ikke godkjent-saken blir godkjent bare jeg løser en til av oppgavene på obigen, puh! :tommelsmil:

Men nå må du drikke te med fersk ingefær, sitron og honning. Ta vare på deg selv, ikke sant! Er du syk, så skal du ikke trene, ei heller stresse. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det var litt overdrevet. Det er to-tre dager siden jeg vasket det sist, så det er ikke på tide å ringe tusentipset til avisene heeelt enda ;)

Det er ikke fett før hestehalen står av seg sjøl :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Pingping tingting.

Takk, ....My! ;)

God bedring, Pinglerten min!

Ikke gjør som meg, jeg har vært på legevakten i dag. Med stor, pussfylt sak ytterst i øregangen (furunkel, se her) :eeeh: . De fikk meg inn veldig, veldig fort, for betennelser nær hjernen er skummelt, selv når man går på antibiotika. Så nå har jeg opplevd gigantpinsett som har skvist puss ut av vond sak på øret mitt. Men - jeg er 1000 ganger bedre nå! Jeej! Og den ikke godkjent-saken blir godkjent bare jeg løser en til av oppgavene på obigen, puh! :tommelsmil:

Men nå må du drikke te med fersk ingefær, sitron og honning. Ta vare på deg selv, ikke sant! Er du syk, så skal du ikke trene, ei heller stresse. OK?

Takk! Høres ut som om du har hatt en begivenhetsrik dag ihvertfall. Veldig godt å høre at du er bedre, hurra! (brrr, ekletingen. hvor kommer sånne fra? helt av seg selv?)

Gadd ikke gå på butikken, men har fruktte med eple og kanel :) Og seng, dyne og serier på PCen. Har kapitulert fullstendig, hodet har gått ut i streik og musklene verker. Å løfte tekoppen får være trening nok ;)

Det er ikke fett før hestehalen står av seg sjøl :lur:

...da har jeg litt å gå på fortsatt. Skjønt, jeg vet da av folk som ser ut til å bruke det som regel for når de skal vaske håret. *brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsamlinger av puss og lignende er vel pga. slemminger (bakterier, vil jeg tro?) som har fest (les: orgie uten prevansjon!!) ett eller annet sted, så landet (les: kroppen) sender masse forsvarssoldater (les: hvite blodceller) til festen for å stoppe den. Når disse kranglevorne slemmingene (alle slemminger er jo så klart kranglevorne!) blir forsøkt jaget bort av soldatene, så blir det en skikkelig alvorlig slosskamp der både soldater og slemminger dør. Disse "likene" er det vel som danner pusset..

Eller noe sånt. :klø:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn ekling som jeg har kommer fra en betennelse rundt talgkjertlene som plutselig har gått veldig over styr (uvisst hvorfor). Litt særegen plassering, dog, så det er et mysterium. Men puss er en digg oppsamling av bakterie-lik&hvite blodcelle-lik, ja. Grøss.

Uansett har kroppen leiesoldater på plass - de hjelper de lokale styrkene, men man må samtidig tåle en del tap blant sivilbefolkningen.

Hvordan går det med deg, Pinglert? Litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Pinting

Hvordan er formen din idag? La oss bare håpe du hadde en dårlig dag i går og at formen er der den skal være idag og du er frisk og rask og fullstendig opplagt igjen:=) Rise and shine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, geniale forklaringen! Vel, lykke til med leiesoldatene, la oss håpe de ikke trengs for lenge :)

Neeeeeida, jeg er fortsatt syk, jeg. Rar i hoder (*kremt* mer enn vanlig) og litt vondt i halsen. Skal ta det helt med ro i dag og se om det blir bedre etterhvert. Vet ikke om jeg orker å plukke opp studiene enda, konsentrasjonen min er ihvertfall ikke helt på plass nå. Men akkurat nå har jeg dyne, frokost, te og KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke misunnelig da jeg leste det Pingting :snurt: Skulle gjerne ligget under dynen, koset med med en kopp te og Kg...snufs.... Hehe..... Jaja....

Uff da, håpet virkelig at du var bedre idag, men da er detkanskje greit å holde seg under dynen og la kroppen hvile og ikke hente frem de syke basillene. Kos deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke misunnelig da jeg leste det Pingting :snurt: Skulle gjerne ligget under dynen, koset med med en kopp te og Kg...snufs.... Hehe..... Jaja....

Uff da, håpet virkelig at du var bedre idag, men da er detkanskje greit å holde seg under dynen og la kroppen hvile og ikke hente frem de syke basillene. Kos deg :klemmer:

Takk! :klem:

Jeg vil jo helst være oppegående og jobbe, jeg da! Vi kan...eeeeh, bytte? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man når man er hjemme, syk og kjeder seg?

Jo - da går man inn på illusion.no og ler litt.

Ikke bare har de grelle klær og liker å sminke modellene sine så de ser ut som transvestitte samtidig som de må stå i helt merkelige positurer - men det beste være photoshoppinga. Seriøst, jeg kunne gjort en bedre jobb enn dette. Jeg mener det. Se:

(trykk på bildene så blir de større)

Eksempel 1

Eh, jeg tror det er meningen at folk skal ha porer i huden. Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å få det til å se ut som om huden har smeltet. Det er grellt nok i seg selv, men i tillegg kan man se tydelige kanter på airbrushen. Se i panna mot håret, eller hvor det ligger litt hår på den venstre skulderen. Eller fingrene. *grøss*

Eksempel 2

Ewww, grellt. Fascinerende hvordan lys leppestift får enkelte damer til å se ut som en sugemalle. Uansett, photoshopping: huden henens har visst også smeltet (håper de stakkars jentene har en forsikring som dekker dette). I tillegg har visst veggen bak smeltet litt - sjekk området rundt midjen hennes. Tydelig blitt dyttet inn på begge siden for å få henne til å se smalere ut. Veldig vanlig å gjøre på slike bilder, men de fleste fotografer har ihvertfall vett nok til å IKKE LA DET SYNES PÅ BAKGRUNNEN!!! Hallo!? Man ser det såvidt på det første bildet og, men det her var rimelig ekstremt.

Eksempel 3

Her har fotografen glemt å airbrushe huden helt ned til støvlettkantene. Hoho.

Eksempel 4

Grøss. Hudsmelting, midjedytting, og jeg antar han har fiksa litt på de puppene - det er noe med dem som ser feil ut...

Nå trenger jeg å sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hverken kaffe eller te.. *sær* :fnise:

Næh, nå fikk du innlegg nr 1000 i dagboka mi, Carrie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at man ikke blir syk sånn helt uten videre: det er jo gjerne kroppen som sier at "nå må hjernen ta pause mens jeg jobber med dette her", så du har ikke noe valg. Det er pausemodus fullt ut! Og man blir jo fortere frisk hvis man tar det ordentlig med ro i starten.

Ta senga med god samvittighet! Du veit det semesteret jeg skrev jusoppgave OG tok 2040? Det var det semesteret jeg begynte å ta helg. :) Og det gikk jo bra på alt sammen!

Det som hjelper aller best, er å ikke ha dårlig samvittighet. Du kan jo gjøre filleting, hvis du absolutt må. Forslagsliste til filleting du må ha på plass uansett:

- Tenke forside: Skal du tegne noe selv? skal du ha bilder? Hvilken font? osv.

- Hvordan lage innholdsfortegnelse som oppdaterer seg automatisk (bare lære, ikke nødvendigvis gjøre)

- Hvordan lage figurliste som over.

- sideinndelinger, slik at du kan ha side 1 på den faktiske side 1, ikke på forsiden, og du kan evt også nummerere de første sidene med små romertall osv.

- Skrive liste over alle de du må ha med i takken så langt. Og jeg stemmer for at du ikke skriver en novelle om at oppgaven har vært en prosess som bla og bla har gjort underverker for å ro i land. UiO-arkeologi har en tendens til å ha helt latterlige forord. (Jeg skrev acknowledgments bakerst, en halv side).

- Se litt på andre oppgaver, på formatering osv.

Alt dette er veldig deilig å ha gjort før du har to dager igjen til trykken (tro meg!).

Ikke gjør noe som hjernen må slite med - da blir du mest sannsynlig så sliten at kroppen ikke har overskudd til å fighte infeksjonen.

God bedring! Og hvis du er forkjøla, så vit at sprit (les: whisk(e)y) er antiviralt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tineline, du er et geni! Takktakktakk! :klemmer:

Dårlige samvittigheten sniker seg på uansett hva jeg gjør, så da kan jeg like gjerne begynne med slikt. Kloke damen :happy:

Tror jeg venter noen timer med whiskyen dog, det får da være måte på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...