Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Hente rapport og bilder fra trykkeriet

Kopiere og skrive ut alle epostene jeg har sent med veilederne mine

Skrive ut databaserapporter

Sette alt inn i permer

Kjøpe sporveiskort

Betale husleie

Betale telefonregning

Betale kredittkortregning

Overføre penger til en kompis

Tørke støv

Støvsuge

Vaske gulvet

Trene

...men: KJEMPESKUFF! Hentet ting fra trykkeriet, og de så greie ut der og da, men nå når jeg har sammenlignet med hvordan det ser ut på PC'en min så er jeg misfornøyd. Jeg har laga en database med masse egne tegninger og fotografier, men sensor vil helst ha ting på papir også. Så jeg har tatt masse screenshots etc., som det er viktig at ser bra ut. Men disse er alt for mørke! Og det er for mye gult i dem! Og dte er hverken min eller trykkeriet sin feilsiden det ikke finnes noe standardkonfigurasjon av skjermer eller printere... men likevel... SKUFFA! Det ser virkelig ikke bra ut, altså. Så jeg må tilbake dit i morgen og høre om de kan skrive det ut litt lysere. Og litt annerledes. Og det er ikke så mye stress, men litt - og det blir dyrere og det er irriterende og jeg føler meg bare teit og ikke-flink og klønete selv om det ikke er min feil. AAAAAAAAARGH! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå også overmett.

Woket i kveld; kyllingfilet, champignon, løk, brokkoli, gulrot, stangselleri, glassnudler, mye hvitløk, veldig mye chili og enda mer soyasaus. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var copycat du printet på, så dreit de på draget med fargeinnstillingene på en poster jeg bestilte (som kostet skjorta). Men jeg orket ikke gjøre noe med det, skjønt jeg burde ha gjort det. Egentlig kan vel sensor bare kryssjekke med de digitale informasjonene du har gitt?

Dersom du er misfornøyd, så kan det godt hende trykkeriet gir deg litt avslag i prisen da. Har du ikke lagret screenshotene som .jpg eller .bmp? Da vil det vel være standardiserte formater og de har driti på draget.

Edit: bildet ditt manglet et blikkfang oppi skåla. Men det så godt ut altså. Med unntak av CCn ;)

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tinelinen :)

Det var dem ja! Men jeg er veldig usikker på om de har driti seg ut eller ikke. Det er jo ikke usannsynlig at skjermen min er stilt inn noe lysere enn printeren deres. Helt feil så det ikke ut, men det ble alt for mørkt og det er ikke bra (typ: det som ser ut som grå skygge bak spinnehjulet på skjermen min ser ut som møkkete papir i trykket versjon). På den andre siden så kan det hende det er dem og... hm. Tor jeg uansett tar med laptopen ned til dem i morgen og viser hvordan jeg vil ha det, så får jeg ta det derfra. J foreslo at jeg ber pent om litt rabatt uansett - det skader ikke å prøve seg ;) (dessuten er jeg alt for feigis på sånt og trenger å øve på det. Nemlig.)

:ler: Skal jeg photoshoppe vekk cottage cheesen da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette alt inn i permer

Kjøpe sporveiskort

Betale husleie

Betale telefonregning

Betale kredittkortregning Den betalte jeg visst for noen dager siden, hadde bare glemt det :plystre:

Tørke støv

Støvsuge

Vaske gulvet Trengs ikke, gidder ikke

Trene

Husleie og pengeoverføring får jeg ikke gjort fordi nettbanken til Nordea er nede akkurat nå. Hallo! Hvorfor kan de ikke legge opp vedlikeholdet sitt etter min timeplan i stedet?! :snurt:

Kjære ellipsemaskin: beklager, men akkurat nå har jeg tenkt å ta all frustrasjonen min ut på deg.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbanken funker igjen, hurra! :)

Sette alt inn i permer

Kjøpe sporveiskort

Betale husleie

Betale telefonregning

Tørke støv

Støvsuge

Vaske gulvet

Trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr det at du allerede har betalt kredittkortregningen at du sitter igjen med mer penger enn planlagt? I så fall: JEEEJ! Hvis ikke: Je for betalt kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært veldig effektiv :tommel:

Ja, og se nå:

Sette alt inn i permer

Kjøpe sporveiskort

Betale husleie

Betale telefonregning

Tørke støv

Støvsuge

Vaske gulvet

Trene

Alt ferdig! :strix:

Betyr det at du allerede har betalt kredittkortregningen at du sitter igjen med mer penger enn planlagt? I så fall: JEEEJ! Hvis ikke: Je for betalt kredittkort.

Mnai, ikke mer penger. Men jeg slapp å trykke på noen ekstra taster da. Det er bra - å betale regninger er noe av det kjedeligste i hele verden, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet: en time på ellipsemaskinen sammen med Rammstein gjorde at det meste av frustrasjonen forsvant, gitt. Og siden det er viktig å få i seg karbohydrater etter trening, så skal jeg jaggu ta meg en øl nå. Skål, jenter! :mrgreen:

(Den ølen var egentlig for å feire at jeg er ferdig med masteren, men jeg skal på trykkeriet igjen i morgen og føler meg derfor ikke ferdig enda. Men jeg tørst.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! :dåne: Når du beskriver treningene dine skulle jeg nesten ønske meg ellipsemaskin selv, for å slippe all den drittmusikken de spiller på treningssenteret.. :sukk: Tidligere spilte yndlingsspinninginstruktøren min nesten bare Metallica, men nå har han forandra masse på programmet sitt. Sikkert noen berter som har klaga.. :roll:

Uansett - det jeg egentlig kom for å gjøre var å ønske deg lykke til på trykkeriet i dag! :duskedame: Stå på krava, jente! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mazilla! :)

Men, droppe Metallica! :hakeslepp: Ække lov!

Uff, jeg burde legge ut all treningsmusikken min her, nå begynner det å bli mye rart i den spillelista :fnise:

Ringte trykkeriet nå, og jeg skal få komme ned og ta noen testprint, så får vi se om det blir bedre da. De er veldig hyggelige og hjelpsomme der, synes jeg.

Ellers er jeg trøtt, trøtt, TRØTT! En eller annen dust (eller to duster, nødvendigvis) i etasjen over meg hadde seg til kl 3 i natt! Ikke så høylytt, men de hadde visst en seng som dunka inn i veggen. Og av og til satt de på musikk. OG de flyttet rundt på møblene (vilikkevite, vilikkevite, vilikkevite). Grrrr! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: For noen herlige naboer du ha da, også litt av en aktivitet da gitt...Hehehehe, de skulle hvertfall ikke på jobb kl 6 idag, det er sikkert og visst :) Isj, kjedlige greier når det er så lytt!

Utrolig effektiv du er om dagen, er dine døgn lengre enn mine eller? :fnise: mine 24 timer strekker ikke til, men så er jeg utslitt når jeg kommer hjem fra jobb også da..

Signerer på at å betale regninger det definitivt det VÆRSTE som finnes noen gang! Tenk om vi bare kunne droppet det av og til.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Herregud så flink du er til å trene. Kjipt med trykkerifeil/datafeil, men håper du får fikset opp i det.

Jeg vil gjerne se musikklisten din. :jepp::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: For noen herlige naboer du ha da, også litt av en aktivitet da gitt...Hehehehe, de skulle hvertfall ikke på jobb kl 6 idag, det er sikkert og visst :) Isj, kjedlige greier når det er så lytt!

Utrolig effektiv du er om dagen, er dine døgn lengre enn mine eller? :fnise: mine 24 timer strekker ikke til, men så er jeg utslitt når jeg kommer hjem fra jobb også da..

Signerer på at å betale regninger det definitivt det VÆRSTE som finnes noen gang! Tenk om vi bare kunne droppet det av og til.. :fnise:

Jeg har prøvd å droppe det, men da blir de jo bare så sure! Jeeez, ingen forståelse. :ler:

Ja, jeg stjal faktisk et par timer fra døgnet ditt! :lur: Neida, men det tar strengt tatt ikke så langt tid å støvsuge 11 kvm. Særlig når man dropper å ta under senga.

Lurer fortsatt veldig på hva slags folk det er som sporadisk skrur av og på musikk OG flytter på møbler mens de puler. Ugh, vil egentlig ikke vite.

:dåne: Herregud så flink du er til å trene. Kjipt med trykkerifeil/datafeil, men håper du får fikset opp i det.

Jeg vil gjerne se musikklisten din. :jepp::fnise:

Jamen det er så rart! Det er ikke stress med det liksom, det er en unnskyldning til å space ut i en time. :happy: Håper det holder seg sånn.

Haha, jeg får legge den ut etterhvert. Det er så mye rart på den at bare kombinasjonene av enkelte sanger er morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte trykkeriet kl 8 til morran i dag, forklarte saken, tok med fila ned til dem igjen og han trykket den lysere der og da. Fortsatt ikke perfekt, men det blir det nok aldri siden det er så og si umulig å gjengi et skjermbilde helt korrekt på papir. Men det vet jo sensor og, så null problem!

Det betyr faktisk at...

masteroppgaven min er ferdig!

Ferdig!

Herregud.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...