Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Oi, nå har jeg vært flink og sendt avgårde min første søknad som illustratør. Ikke en utlyst stilling (de lyses vel strengt tatt veldig sjeldent ut), men de kommer nok til å trenge noen på prosjektet jeg jobber på nå. Mulig de allerede har funnet noen, men da har jeg ihvertfall fått reklamert litt for meg selv! J insisterte på at jeg burde sende både til prosjekleder og hele styringsgruppa, så da gjorde jeg det. Ikke lett, jeg er jo så forbanna forsiktig og beskjeden av meg. Skulle ønske jeg var litt mer gøtsy altså. :dry:

Uansett: flink! Og i morgen skal jeg til Oslo igjen, hurra for det! Sushi og påfølgende hjemme-alene-kveld, skal bli deilig :) På lørdag og søndag er det familietreff for J-familien. Blir sikkert koselig det og.

Også har jeg shoppa til Krav Maga. Nye t-skjorter, treningsbukse og tannbeskytter. Nåmangler jeg sko og, eh, susp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, damesusp er rare greier. Men det funker visst bra. Er ikke så gøy med spark i skambeinet som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting skrev (På 19.8.2010 den 17.58):

Haha! Håper det ikke var noe viktig da. :ler:

Karate ser morsomt ut, en av mange ting jeg har vurdert å begynne på en elelr annen gang.

Nei, det var bare ønske om en god jul og sånt.

Ja, karate er jeg. Jeg er veldig glad i karate, selv om jeg synes det blir litt kjedelig i lengden å bare pirke på teknikkene. Jo lenger man gå på karate, jo flinkere blir man til å se at man ikke får det til. Hehe. Men den klubben jeg trente i har kjempegodt miljø. Så jeg savner det ofte.

Og så flink du er som har søkt på jobb. Lykke til!

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kampsport, a!! Du har jammen mange jern i ilden, støtt!! Du får trå til med treningsiver og susp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Innom og oppdaterer meg.

Næh, så gøy med kampsport da. Jeg har selv drevet med både kung fu og karate og syntes det var utrolig gøy. Og ekstremt god trening for hele kroppen! :jepp: Håper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå har jeg vært travel i det siste! Kort oppdatering:

første trening på Krav Maga var veldig morsom! Litt generell kondis/styrke/koordinasjonsøvelser også trente vi slag og lærte hvordan man forsvarer seg når noen tar kvelergrep på deg. Krav Maga har endel baseteknikker som man etterhvert bygger ut, så det tar ikke så lang tid før man kan endel i følge instruktøren vår. Også er det ikke så mye terping på å gjøre hver bevegelse "riktig" slik det er i endel annen kampsport, men heller om å gjøre det som er fornuftig i forhold til å være effektiv og å unngå skader, samt hva som er naturlig for din kropp. Instruktørene virker veldig dyktige, og det var en lettelse at det ikke bare er jeg som kløner litt med koordinasjonen. Gleder meg til å trene mer!

Ellers hadde jeg siste arbeidsdag i går. Prosjektet ble forlenget med noen dager siden vi fant så mye spennende, så det ble fire ekstra arbeidsdager. Skal legge ut i detalj om det senere (med bilder!), men jeg har ihvertfall gravd endel spennende gropkomplekser, endel vanlige, funnløse ting som stolpehull og kokegroper, og to graver. En båtgrav og en som antagelig er en kammergrav - men med litt uvanlig form. Mange tror at vi finner masse gjenstander på utgravninger, men det er ikke så vanlig. I år har jeg faktisk funnet endel, bl.a. flere skår med keramikk hvor flere hadde dekor, tre glassperler, mange båtnagler, diverse jerngjenstander som var så fulle av rust at det var umulig å se hva det var, treverk (noe som er ganske kult med tanke på at det er 1200 år gammelt, en brynestein, skjelettrester etter hest og menneske og selv kronen på verket: et sverd. Vikingsverd. Klisjefunnet over alle klisjefunn, men fy pokker så gøy! (og før noen ser for seg et blankt og fint sverd som ligger i jorda, så kan jeg fortelle at det også var en rustklump som gikk is tykker så fort du så på'n). Var faktisk en nettartikkel om oss i går, kan sende link på PM hvis noen er nysgjerrige.

Nå er jeg hjemme igjen, gleder meg til å være i Oslo og jobbe på masteroppgaven! Og å være samboer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting skrev (På 27.8.2010 den 7.46):

Var faktisk en nettartikkel om oss i går, kan sende link på PM hvis noen er nysgjerrige.

Ja takk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bestille PM*

Utrolig interresant arbeid, det der, selv om det sikkert er masse dødtid også, så må det jo være kjempegøy med en gang dere finner noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wind skrev (På 27.8.2010 den 13.24):

*bestille PM*

Utrolig interresant arbeid, det der, selv om det sikkert er masse dødtid også, så må det jo være kjempegøy med en gang dere finner noe! :)

Det var skikkelig dødtid i sommer, vi fant jo skjeletter! :hoho:

(offff, unnskyld! :fnise:)

På sånne utgravninger som jeg var på i sommer finner man alltid noe ihvertfall. Veien skal bygges ut der, så vi graver der det er registrerte kulturminner og dokumenterer dem før de forsvinner for godt. Det hender jo at det ikke er like mye som man tror, eller at det viser seg å være noe helt annet - men det er ihvertfall noe. For de som registrerer derimot, er saken en litt annen.

PM i farta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooh, jeg vil også se!! Gamle saker og ting som nesten er forvitret i jorda, hva er vel bedre?? :nigo:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg besøk av ei venninne jeg ser for sjeldent siden hun bor i England. Hadde egentlig tenkt å ta det pent med maten i helga, men før jeg visste ordet av det hadde vertinnegenet tatt helt over og jeg hadde bakt sjokoladekake og kjøpt ingredienser til strawberry daquiries. Også kjøpte vi sushi. Veldig koselig da, fikk skravla om alt mulig rart og drukket oss småbrisne. Kos. :happy: Åh, også så vi Kick Ass. Anbefales noe så sinnsykt!

I dag har jeg og J vært på IKEA og kjøpt litt ditt og datt til leiligheten, blant annet hylleinnsatser til Expedit-hylla vår. Dermed har vi plutselig litt ekstra oppbevaringsplass! Og det trengs jo. Resten av tiden har gått med til å vaske og pakke ned feltklær og -utstyr, og å dille rundt. Får ikke ryddet så mye som jeg skulle ønske (er fortsatt veldig rotete her), men det går jo fremover.

Resten av kvelden blir vel middag, en Buffy-episode, kanskje en film, litt smårydding... også har vi sjokoladekakerester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PM? Ja, takk. :Nikke:

Hva er kick-ass?

Det er fortsatt rotete her også. Og vi har bodd her i et år. Men det går bra, for jeg skal rydde i sommerferien. Ooops. Sommerferien er visst ferdig, den. Jaja. Neste år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMer er sendt! :)

Kick ass er en ganske så kul film. Trailer her:

Kjenner igjen det der med rydding altså. :fnise:

I morgen begynner faktisk hverdagen igjen. Nytt sted å bo, nye rutiner, siste år på master (håper jeg da virkelig), ny treningsform... jeg tror jeg starter en ny dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...