Mazilla Skrevet 2. august 2010 #2321 Del Skrevet 2. august 2010 Samme med pærer, mango, osv., osv. Men folk får gjøre hva de vil. Syns bare de kan la være å kalle maten halvrotten. Pærer skal være faste! Er forøvrig helt enig i det andre dere skriver her. Grønnsaker er moro! Vi prøver stadig nye kombinasjoner, men har dog alltid en eller annen form for kjøtt til. Får ikke han godeste med på et rent vegetarmåltid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 2. august 2010 #2322 Del Skrevet 2. august 2010 Ja, pærer må være faste for min del, jeg grøsser litt av melne, modne pærer. Men de som er på vippen, er egentlig best! Når de er faste, men godt på vei mot modning. Jeg hørte noe om en sketsj som var på tv for noen år siden, men jeg fikk ikke sett den. Om noen vet om en sketsj som består i at en pære kjøpes god og fersk, og så tar sin revansj ved å bli rennende moden med et plopp, så gi lyd! (eller link) Jeg ler bare ved tanken. Pærenes hevn var tematikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. august 2010 #2323 Del Skrevet 3. august 2010 Dere er sprø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 3. august 2010 #2324 Del Skrevet 3. august 2010 Hehe, når dere snakker så mye om mat her, var det noen som så det programmet på tvnorge (eller var det på FEM, tro?) igår? Barn med spiseforstyrrelser eller noe sånt. Der var det en tolv år gammel jente som barespiste sjokolade og sjokoladekjeks til absolutt alle måltider(middag også). Foreldrene la frem sjokkis til middag mens de andre åt normalt.. En annen unge nektet å spise noe annet enn yoghurt og sjokkis, men han var bare 2-3 år da. Mer "forståelig" da. Jajamensann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 3. august 2010 #2325 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Foreldrene gjorde HVA? Endret 3. august 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. august 2010 #2326 Del Skrevet 3. august 2010 Sånn gjør man bare ikke! Naboungen her har ei venninne som bare spiser/spiste grandis uten fyll, til alle måltider (vet ikke om hun holder på sånn enda).. Foreldrene lot henne gjøre det. Stekte pizzaen og skrapte av toppen for henne. De sendte til og med med henne grandis når hun skulle på overnattingsbesøk hos venninner osv. Nabodama her nekta å servere det, og fôra henne konsekvent med normal norsk husmannskost istedet. Må ha funka på et vis, for nå spiser hun ihvertfall denslags når hun er på besøk. Hvordan hun er hjemme aner jeg ikke. Hvis foreldrene bare fortsetter å servere grandisbunn er det jo ikke så rart hun fortsetter.. Snakk om barnemishandling! Sånn, det var dagens bok-kupping.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. august 2010 Forfatter #2327 Del Skrevet 3. august 2010 Er forøvrig helt enig i det andre dere skriver her. Grønnsaker er moro! Vi prøver stadig nye kombinasjoner, men har dog alltid en eller annen form for kjøtt til. Får ikke han godeste med på et rent vegetarmåltid.. Hehe, får (nesten) ikke med min jeg heller. Mannfolksyndrom Ja, pærer må være faste for min del, jeg grøsser litt av melne, modne pærer. Men de som er på vippen, er egentlig best! Når de er faste, men godt på vei mot modning. Jeg hørte noe om en sketsj som var på tv for noen år siden, men jeg fikk ikke sett den. Om noen vet om en sketsj som består i at en pære kjøpes god og fersk, og så tar sin revansj ved å bli rennende moden med et plopp, så gi lyd! (eller link) Jeg ler bare ved tanken. Pærenes hevn var tematikken. Men modne, myke pærer som IKKE er melne er godt! Det er bare umulig å spise dem uten å se tilbakestående ut Pære-hevn, høres morsomt ut! Prøvde meg på et YouTube-søk, men det var ikek særlig fruktbart! (håh! tok du den?) Dere er sprø! Hvorfor sier alle alltid det? Hehe, når dere snakker så mye om mat her, var det noen som så det programmet på tvnorge (eller var det på FEM, tro?) igår? Barn med spiseforstyrrelser eller noe sånt. Der var det en tolv år gammel jente som barespiste sjokolade og sjokoladekjeks til absolutt alle måltider(middag også). Foreldrene la frem sjokkis til middag mens de andre åt normalt.. En annen unge nektet å spise noe annet enn yoghurt og sjokkis, men han var bare 2-3 år da. Mer "forståelig" da. Jajamensann! Vaaaah? men sånn gjør man da pokker'n meg ikke! Desverre tror jeg ikke er uvanlig at foreldrene gir helt opp og bare kjører på med ting de er 100% sikre på at krapylet liker. Husker fra da jeg jobbet på en liten hotellrestaurant at det var mye slikt. Vi hadde en satt meny med en fiskerett og en kjøttrett, ikke veldig fancy - men ikke alltid at det passet for alle unger. Da hendte det vi stekte karbonader eller noe slikt, funket som regel bra. Ett foreldrepar derimot hadde bestemt seg for at barna ikke likte noe. Da jeg spurte om de kanskje ville ha karbonader og litt grønnsaker sa ungene først ja, før moren brøt inn med "nei, det der liker de ikke. Kan de ikke bare få litt spaghetti med ketchup på?" Sånn gjør man bare ikke! Naboungen her har ei venninne som bare spiser/spiste grandis uten fyll, til alle måltider (vet ikke om hun holder på sånn enda).. Foreldrene lot henne gjøre det. Stekte pizzaen og skrapte av toppen for henne. De sendte til og med med henne grandis når hun skulle på overnattingsbesøk hos venninner osv. Nabodama her nekta å servere det, og fôra henne konsekvent med normal norsk husmannskost istedet. Må ha funka på et vis, for nå spiser hun ihvertfall denslags når hun er på besøk. Hvordan hun er hjemme aner jeg ikke. Hvis foreldrene bare fortsetter å servere grandisbunn er det jo ikke så rart hun fortsetter.. Snakk om barnemishandling! Sånn, det var dagens bok-kupping.. Bokkupping er bare koselig! Må være irriterende og se at det skjer hele tiden når man ikke kan gjøre noe med det selv. Grandisbunn, hallo? Greiot at mange unger har sær smak og det må de vel få lov til, men man kan jo ikke forvente at ungen begynner å like forskjellige ting når den aldri får det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 4. august 2010 #2328 Del Skrevet 4. august 2010 Oi, her har det skjedd mye siden sist!! Nøyer meg med et , jeg!!! Ha en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. august 2010 #2329 Del Skrevet 9. august 2010 Nå har jeg vært ute og gått en tur på 45 min. Ikke tidenes idrettsprestasjon akkurat, men godt å få rørt på seg! Sånn på ordentlig - på jobb er det så mye rare og slitsomme bevegelser. Har forresten funnet ut at tidenes workout for både armer, lår, legger, mage, rygg og skuldre samtidig må være å dytte en trillebår full av fuktig jord opp en litt leirete bakke. Puh! Bare vent.. snart blir det den nye hiten på alle treningssentrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. august 2010 Forfatter #2330 Del Skrevet 9. august 2010 Hm, her var jeg lite aktiv i det siste, gitt. det går i ett med jobbing, oppusing og slikt. Kort oppdatert: jobb er gøy, samboerskap er gøy, oppussing er gøy, flytting er litt kjedelig og i dag hadde vi risotto og naanbrød til middag igjen (!). Håper alle raringene har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. august 2010 #2331 Del Skrevet 9. august 2010 Hva med meg som er 100% normal da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. august 2010 Forfatter #2332 Del Skrevet 9. august 2010 Hva med meg som er 100% normal da? Ja, akkurat ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. august 2010 Forfatter #2333 Del Skrevet 9. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 10. august 2010 #2334 Del Skrevet 10. august 2010 Som den matguruen du er, så tenkte jeg å tipse deg om en snytgod rett, som jeg egentlig ikke har testet før nå (meget mulig dette er gammelt nytt for deg da ) Nemlig: tacosalat! OI, så såååre enkelt, men guriland så godt! Kylling/kjøttdeig eller lignende med tacokrydder, og alt mulig rart du vil ha med av grøntfór, husk rødløk!, og nachochips attåt. Slurp! Ellers håper jeg ståda er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. august 2010 #2335 Del Skrevet 11. august 2010 Innom og ser til deg. Lenge siden nå. Tror forresten jeg drømte om deg her en natt. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 12. august 2010 #2336 Del Skrevet 12. august 2010 Heei! I dag har jeg med meg min egen wannabe bentoboks for første gang Tenkte jeg måtte si det til eksperten Kjøpte en boks til 15-20 kr på Søstrene Grene med 3 små bokser inni (måtte kjøpes separat, men kosta bare 15 kr tilsammen de også). Så i dag fylte jeg boksene med oppkutta jordbær, vaniljekesam og nøtter Hadde jeg vært like flink som deg med fotografering skulle jeg lagt ved et bilde også, meneh det er jeg ikke :gjeiper: Duuuu er min inspirasjon Så får jeg bare håpe at billigboksene ikke har lekket i veska..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. august 2010 Forfatter #2337 Del Skrevet 12. august 2010 Som den matguruen du er, så tenkte jeg å tipse deg om en snytgod rett, som jeg egentlig ikke har testet før nå (meget mulig dette er gammelt nytt for deg da ) Nemlig: tacosalat! OI, så såååre enkelt, men guriland så godt! Kylling/kjøttdeig eller lignende med tacokrydder, og alt mulig rart du vil ha med av grøntfór, husk rødløk!, og nachochips attåt. Slurp! Ellers håper jeg ståda er bra! Matguru, hihi. Det var egentlig gammelt nytt, men en nyhet jeg hadde glemt at eksisterer! Tacosalat har jeg ikke spist på evighetr, det må jeg få gjort noe med! Takk for tips! Innom og ser til deg. Lenge siden nå. Tror forresten jeg drømte om deg her en natt. :klø: hahahaha, hva i alle dager drømte du om meg da? Jeg har også drømt om folk fra KG forresten, merkelige greier. Heei! I dag har jeg med meg min egen wannabe bentoboks for første gang Tenkte jeg måtte si det til eksperten Kjøpte en boks til 15-20 kr på Søstrene Grene med 3 små bokser inni (måtte kjøpes separat, men kosta bare 15 kr tilsammen de også). Så i dag fylte jeg boksene med oppkutta jordbær, vaniljekesam og nøtter Hadde jeg vært like flink som deg med fotografering skulle jeg lagt ved et bilde også, meneh det er jeg ikke :gjeiper: Duuuu er min inspirasjon Så får jeg bare håpe at billigboksene ikke har lekket i veska..... Vohoh, jeg er inspirasjon! Yeah! Veldig hyggelig, altså. Gikk det bra, eller ble det veskesalat? Åh, og Søstrene Grene da. Farlige, fine butikken. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. august 2010 Forfatter #2338 Del Skrevet 12. august 2010 Nå lager jeg muffins! Ikke akkurat standardkost på en ukedag, men det er veldig mange på prosjektet som har siste dag i morgen (jeg skal være her en uke til). Jeg har bakt 40 muffins, skal dele med de jeg bor med nå i kveld, også skal jeg ta med på jobb i morgen. Brukte Arkana sin oppskirft på amerikanske muffins og laget en røre med brunt sukker, revet eple og kanel, og en røre med limejuice, bringebær og hvit sjokolade. Nom nom nom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 12. august 2010 #2339 Del Skrevet 12. august 2010 Muffins, det hørtes veldig godt ut Snill du er som lager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 13. august 2010 #2340 Del Skrevet 13. august 2010 Vohoh, jeg er inspirasjon! Yeah! Veldig hyggelig, altså. Gikk det bra, eller ble det veskesalat? Åh, og Søstrene Grene da. Farlige, fine butikken. :rødme: Yeah! Det gikk bra, faktisk. Ingenting gikk til spille til tross for at matboksen lå opp-ned i veska en periode. Enig i at den butikken er digg Nå lager jeg muffins! Ikke akkurat standardkost på en ukedag, men det er veldig mange på prosjektet som har siste dag i morgen (jeg skal være her en uke til). Jeg har bakt 40 muffins, skal dele med de jeg bor med nå i kveld, også skal jeg ta med på jobb i morgen. Brukte Arkana sin oppskirft på amerikanske muffins og laget en røre med brunt sukker, revet eple og kanel, og en røre med limejuice, bringebær og hvit sjokolade. Nom nom nom! Mmmmmm, muffins er tingen! Arkanas oppskrifter pleier sjelden å feile, så tipper det blir en suksess blant folket! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå