Pingting Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #2221 Skrevet 7. juli 2010 Ja, han (?) var helt utrolig søt, altså. Tungt å være tilbake på jobb denne uka, men vi har heldigvis noe spennende å jobbe med. Vi har en mulig grav bl.a., det er jo morsomt Ellers har jeg blitt deltidsveggis spm jeg nevnte. Pussig, jeg som i grunn ikke synes noe særlig om vegetarianisme, ihvertfall endel av ideologiene som ligger bak det - men jeg er jo glad i grønnsaker, og det er uansett fornuftig å kutte ned på kjøttforbruket. Pluss at de andre lager middager som stort sett er kjøtt og pottit, og kanskje noen skiver agurk ved siden av. Gjesp! blir ikke så mye billigere nå da, men nå styrer jeg i det minste selv! I dag laget jeg grønnsakscurry som ble kjempegod! Søtpotet, gulrot, squash, løk, blomkål, kikerter og tomater + tandoori curry paste og litt ekstra krydder. Også laget jeg hjemmelaget raita med masse koriander. Også naanbrød, selvfølgelig. *kjempemett*
tineline Skrevet 7. juli 2010 #2222 Skrevet 7. juli 2010 Hva mener du - "liker ikke vegetarianisme"...? Jeg sa det ikke til deg, der vi sto midt i Storgata her forleden, men du ser altså smashing ut! Vet ikke om du har strammet deg opp eller gått ned eller blitt brun eller fått fregner eller alt det over, eller ingenting av delene, men syns i alle fall at du kan si deg fornøyd med å ha nådd punktet "ser skikkelig sunn og frisk ut". I vikingklær (i bakfylla...?) var det litt vanskelig å se.
Pingting Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #2223 Skrevet 7. juli 2010 Hva mener du - "liker ikke vegetarianisme"...? Eh, det er komplisert. Generelt sett klarer jeg ikke helt å godta endel av argumentene som ofte brukes, fordi de er lite logiske og gjennomtenkte. Dyrevelferd og etikk er en ting og det er viktig med forsvarlig dyrehold, men så lenge det er ivaretatt ser jeg ikke problemet med å spise dyr. På den miljømessige siden er det helt klart fordeler med å kutte ned på kjøttproduksjonen, mens det så langt jeg vet er helt mulig å balansere de to. Det samme gjelder helse; klart det ikke er sunt å spise masse masse kjøtt, men det går helt fint an å spise litt kjøtt og mye grønnsaker og være supersunn! Det er jo på generelt plan dette, om noen selv velger å ikke spise noe kjøtt fordi de følere seg sunnere da, eller at de ikke ønsker å spise dyr er en ting, folk må finne ut hva som er riktig for dem. Det er mest argumentene som går ut på at ALLE burde bli det jeg har problemer med. Kjenner ikke mange (om noen?) misjonerende og korttenkte veggiser akkurat, da - men jeg har en tendens til å krangle litt vel mye på nettet Jeg sa det ikke til deg, der vi sto midt i Storgata her forleden, men du ser altså smashing ut! Vet ikke om du har strammet deg opp eller gått ned eller blitt brun eller fått fregner eller alt det over, eller ingenting av delene, men syns i alle fall at du kan si deg fornøyd med å ha nådd punktet "ser skikkelig sunn og frisk ut". I vikingklær (i bakfylla...?) var det litt vanskelig å se. Næææh, så koselig å høre! Nå ble jeg glad! Hm, vanskelig å si hva som har gjort utslaget, men det er mulig det å krafse blåleire 7 timer om dagen gjør sitt (men ikke pokker'n om jeg beholder den vanen når jeg komemr tilbake til Oslo!)
tineline Skrevet 7. juli 2010 #2224 Skrevet 7. juli 2010 Det er rart det der, at alle jeg møter som har kraftige og negative synspunkter på vegetarianisme, henger seg opp i "de som mener at alle bør bli det". Jeg har ikke møtt noen av dem, og jeg har jo vært veggis selv, og ville bare spise maten min i fred - uten å måtte krangle. I UK var det ikke noe problem, i Norge måtte jeg forsvare ethvert måltid. Mine argumenter var forøvrig rent etiske - at jeg ikke ser at mennesker har rett til å bestemme dyrs levekår; altså at de fødes i fangenskap. Ideelt sett syns jeg alle skulle spise vilt og selvfisket fisk/fisk fra havet som lever fritt. Men jeg forsto jo at vi ville få et dyreproblem dersom alle sauene og kuene skulle slippes rett ut i skauen, så det var jo ikke et argument for meg at alle skulle bli veggis. Nå sist traff jeg en som mente at det ikke burde vært lov til å være veggis, fordi det ikke fantes realitet i argumentene - som mitt eksempel over. Jeg mener nå at alle må få ta en beslutning selv, så lenge det ikke går ut over andre. Tror ikke det er noen veggiser (over 20) som vil sette Dagros fri NÅH. Det handler mer om å regulere tilbud og etterspørsel ved hjelp av forbrukermakt, og på den måten komme nærmere dyrevelferd. Uansett. Nå måtte jeg jo slutte pga helsa, og M er nok glad for det, han som er så glad i pølser. God kveld! Jeg er 100% sykmeldt og har tilbrakt storparten av mine sju komma fem våkne timer i senga. Blæh. Ikke rart jeg råkker debattfoten.
Pingting Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #2225 Skrevet 7. juli 2010 Det er rart det der, at alle jeg møter som har kraftige og negative synspunkter på vegetarianisme, henger seg opp i "de som mener at alle bør bli det". Jeg har ikke møtt noen av dem, og jeg har jo vært veggis selv, og ville bare spise maten min i fred - uten å måtte krangle. I UK var det ikke noe problem, i Norge måtte jeg forsvare ethvert måltid. Mine argumenter var forøvrig rent etiske - at jeg ikke ser at mennesker har rett til å bestemme dyrs levekår; altså at de fødes i fangenskap. Ideelt sett syns jeg alle skulle spise vilt og selvfisket fisk/fisk fra havet som lever fritt. Men jeg forsto jo at vi ville få et dyreproblem dersom alle sauene og kuene skulle slippes rett ut i skauen, så det var jo ikke et argument for meg at alle skulle bli veggis. Nå sist traff jeg en som mente at det ikke burde vært lov til å være veggis, fordi det ikke fantes realitet i argumentene - som mitt eksempel over. Jeg mener nå at alle må få ta en beslutning selv, så lenge det ikke går ut over andre. Tror ikke det er noen veggiser (over 20) som vil sette Dagros fri NÅH. Det handler mer om å regulere tilbud og etterspørsel ved hjelp av forbrukermakt, og på den måten komme nærmere dyrevelferd. Uansett. Nå måtte jeg jo slutte pga helsa, og M er nok glad for det, han som er så glad i pølser. God kveld! Jeg er 100% sykmeldt og har tilbrakt storparten av mine sju komma fem våkne timer i senga. Blæh. Ikke rart jeg råkker debattfoten. Nei, det er heldigvis ikke så mange sånne man møter på til vanlig. Jeg har vel truffet noen, men hovedsaklig er det med ekstremveggisene slik det er med alle andre ekstremister. de skriker veldig høyt på nettet. Det jeg generelt sett har mest i mot er vel egentlig ugjennomtenkte argumenter. tror jeg - enter det gjelder veggisene eller også de ekstreme kjøttspiserne (og ca. 140 andre typer mennesker, hehe). Får helt fnatt når folk ikke klarer å være saklige og må trekke frem en masse usannheter eller drittkasting for å få et sammenhengende argument. Og du har nok rett, det er noe folk vokser av seg. Heldigvis siger realismen inn med åra. dessuten tror jeg det er endel ureflekterte oppfatninger hos folk; ideer de en eller annen gang har fått som de aldri har prøvd å være litt kritiske til. Ideer som "det er sunnere å være vegetarianer" eller "alle dyr i fangenskap har det fælt". Om man gjennom en diskusjon kan få folk til å gå sine egne meninger litt etter i sømmene, så er det verdt det - uansett om de ender opp med å skifte mening eller beholder den på nytt grunnlag! Det viktigste er å satste på å gi god, saklig informasjon til folk, så kan de ta et valg selv. Er du plutselig på 100% nå. Trist, men det er vel kanskje bra at du får slappet helt av? (i den grad det lar seg gjøre når man er syk)
tineline Skrevet 7. juli 2010 #2226 Skrevet 7. juli 2010 Hehe, jodah. Nett-tv på mobilt bredbånd (nå må jeg se å få installert ånkli bredbånd) er jo en tidtrøyte som bare det. Og så har jeg faktisk greid å lese 8 sider av en artikkel (den fra 1944). Men nå er jeg lei altså! Vil trene, bruke kroppen og så videre jeg også! Og grave, ikke minst. Men jeg har nå gjort yoga da, for ikke å stivne i seng-positur. Ha en framifrå kveld!
Pingting Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #2227 Skrevet 8. juli 2010 Du kan få gravejobben min, for i dag er jeg ikke særlig glad i den! Det begynte å pøsregne i dag, så jeg ble flytta fra å grave veldig kul ting, til å grave tre helt gjennomsnittlige ting i tidenes mest ukule område. Er ikke noe lett å snitte stolpehull når halve bakken har satt seg fast under skoa, altså. Området så ut som det hadde blitt teppebomba da jeg var ferdig. Jeg har forøvrig bestemt meg for å ikke prøve å skrive noe på masteroppgaven nå, med mindre jeg plutselig får en masse ideer og inspirasjon jeg MÅ skrive ned. Orker ikke, klarer ikke konse når jeg er sliten, og får bare dårlig samvittighet. Men jeg skal prøve å lese litt. Har en skikkelig juicy stortingsmelding jeg gleder meg til å sette tenna i! (hørtes det overbevisende ut?)
tineline Skrevet 8. juli 2010 #2228 Skrevet 8. juli 2010 Very. (jeg skriver anmeldelse av syv artikler som underholdning, så skal ikke si noe.)
Pingting Skrevet 8. juli 2010 Forfatter #2229 Skrevet 8. juli 2010 fant søt video: lille skilpadde vil ha en ny venn, store katt vil helst ikke. (selv om kynikeren i meg hyler at det neppe er så søtt i virkeligheten, så velger jeg å synes det er søtt for det. Nemlig.)
Gjest Gaby Skrevet 8. juli 2010 #2230 Skrevet 8. juli 2010 Hihihiii se den søte skilpadda! Men hva er det katta stirrer på!?
Pingting Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #2232 Skrevet 10. juli 2010 (endret) Hihihiii se den søte skilpadda! Men hva er det katta stirrer på!? Nei det var det? Prøver desperat å avlede oppmerksomheten kanskje? God helg, Pingeling!! God helg, Qaxelaxen! (eh, var ikke så enkelt med et kallenavn på deg, gitt ) Jeg har forøvrig en veldig fin helg så langt! I dag har vi vært og hjulpet broren til J med å sjaue og rydde litt. Det vil si: J hjalp til, jeg ble sittende som barnevakt med svigermor. Tvillingene er rundt 9 mnd nå og så gresselig søte, atte! Og lille snuppa på 3 år er endelig over den verste sjenertheten, så hun er kjempesøt hun og! Er så morsomt å følge med på alle de rare tankene hun har. Nå er vi hjemme igjen, jeg skal straks handle litt (den nærmeste butikken har åpent til kl 23 på en lørdag, kjekt å bo sentralt i Oslo! ) også skal det daffes. I morgen: mer oppussing. Endret 10. juli 2010 av Pingting
Sequax Skrevet 10. juli 2010 #2233 Skrevet 10. juli 2010 Nei det var det? Prøver desperat å avlede oppmerksomheten kanskje? God helg, Qaxelaxen! (eh, var ikke så enkelt med et kallenavn på deg, gitt ) Jeg har forøvrig en veldig fin helg så langt! I dag har vi vært og hjulpet broren til J med å sjaue og rydde litt. Det vil si: J hjalp til, jeg ble sittende som barnevakt med svigermor. Tvillingene er rundt 9 mnd nå og så gresselig søte, atte! Og lille snuppa på 3 år er endelig over den verste sjenertheten, så hun er kjempesøt hun og! Er så morsomt å følge med på alle de rare tankene hun har. Nå er vi hjemme igjen, jeg skal straks handle litt (den nærmeste butikken har åpent til kl 23 på en lørdag, kjekt å bo sentralt i Oslo! ) også skal det daffes. I morgen: mer oppussing. Quaxelaxen!!! Syns det var et søtt kallenavn, jeg...:rødme: Kanskje du og J bestemmer dere for en liten en snart også...? Begynner du ikke å bli litt babysyk rundt alle disse barna, kanskje...? JOIN THE BABY CLUB!!
Pingting Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #2234 Skrevet 10. juli 2010 Jeg er nok babysyk, men å få barn nå ville pretty much være å kaste bort 6 år med utdannelse, tror jeg. Vanskelig nok å komme inn i et arbeidsmarked som stort sett består av prosjektbasert arbeid og kortere oppdrag - som som regel er utenbys. Om man så er borte et år, kommer tilbake og ikke engang kan ta de fleste jobbene... 'nuff said. Og å få en karriere er viktig for meg. Dessuten er det for tidlig i forholdet, har jo ikke flytta sammen en gang! Men det blir nok et lite krapyl etterhvert skal du se
Gjest Miam Skrevet 12. juli 2010 #2235 Skrevet 12. juli 2010 Heisann pinglert! Long time no "see". Hvordan er ståda?
Pingting Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #2236 Skrevet 12. juli 2010 Næmmen hei Miam, hyggelig at du snoker deg innom! Bra her! Feltarbeid i sommer og oppussing i helgene. Har nok å gjøre ihvertfall! Også var det noe med en masteroppgave, men det har jeg fortrengt Du da?
Gjest Gaby Skrevet 12. juli 2010 #2237 Skrevet 12. juli 2010 Ofte, når jeg leser innleggene til Pingting, så sniker sidesynet mitt seg ned til signaturen og leser strap-on, og så blir jeg helt forstyrret og får bilder i hodet mitt av Pingting med strap-on.
J-Man Skrevet 12. juli 2010 #2238 Skrevet 12. juli 2010 Ofte, når jeg leser innleggene til Pingting, så sniker sidesynet mitt seg ned til signaturen og leser strap-on, og så blir jeg helt forstyrret og får bilder i hodet mitt av Pingting med strap-on. NEINEINEINEINEEIIIII! Liker ikke det bildet i det hele tatt - få det ut av hodet mitt!!!
Pingting Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #2240 Skrevet 12. juli 2010 NEINEINEINEINEEIIIII! Liker ikke det bildet i det hele tatt - få det ut av hodet mitt!!! Er du sikker? (Gaby: TAKK for trusselidé!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå