Gå til innhold

Litt flinkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var bare øvre halvpart av den som ble spist, i dag kjøpte vi nemlig lunsj! feltleder var i særdeles godt humør og tok oss med på den lokale burgerbua, han spanderte til og med drikke. usunt som f***, men veldig hyggelig. (og jeg spiste bare en 100 g burger, ikke pommes frites eller noe) :lol:

Huff, kan umulig være lett å studere når man har en liten bajas i magen! Enkelte har jo unger som nekter å ligge i ro, kan umulig se for meg at det er noe lett å lese da :ler: Hvordan blir studieplanene dine fremover nå da, egentlig? :klø:

Jeg er ikke så langt på vei enda, men tenker det blir litt distraherende med en fot "kickin' from the inside" etterhvert når jeg sitter der i halvdøs og pugger ligninger og volumformler...;)

Kommer til å fortsette som vanlig med planene mine; først få unnagjort matta til jul og deretter søke meg inn på Blindern til høstsemesteret 2011. Forelesningene er, etter som jeg har skjønt, bare to dager i uka, og da får jeg hjelp med barnepass ;)

Håper bare at jeg føler meg forberedt nok til eksamen til jul...hvis ikke blir hele sulamitten utsatt et halvt år-et år _:)

Så koselig med burgerlunsj, a, du!! Trives du godt nerri Vestfold ? :)

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

gratulerer med dagen som var :nigo::strix::klemmer:

og ehm den tapeten var ikke mye fin nei :ler:

Skrevet

Morgendagens bento staves s-o-m-m-e-r. :) Sommerkoteletter og poteter med rømme er vel ikke det sunneste i verden, men det får gå. Lov på en fredag! (ååååh! som jeg gleder meg til helg!)

Bento30T.jpg

Skrevet

Den bentoen er i alle fall sunn for sjela. Og den er også viktig. :Nikke:

Skrevet

:sjokk: Rabarbrasuppe!!!!!!!

Det er det beste jeg vet. Du har rabarbrasuppe, og jeg har det ikke. :kjefte:

:sukk:

Skrevet

Sier meg enig: Rabarbrasuppe!!! :hjerte: Det er sommer, det..

Skrevet

*lager cyber-rabarbrasuppe til KG-damene*

Egentlig synes jeg ikke den bentoen var SÅ usunn, altså. Jeg skjærte vekk mesteparten av det synlige fettet på kotelettene, og det er ikke all verden med sukker i suppa. Potetsalaten har jeg ingen unnskyldning for, men det er jammen ikke kjempemye av den heller!

Da var jeg i Oslo ogjen, kjempedeilig! har tatt en dusj og åpnet en øl, og nå venter jeg på at J skal komme hjem (han er på feltarbeid nå han og). så blir det middag og sofasitting. *puh*

Håper alle får en knall fredagskveld! :)

Skrevet

Drit i sunt, det er GODT som gjelder!!! :hoppe:

(Gabys livsmotto)

:fnise:

Skrevet

*lager cyber-rabarbrasuppe til KG-damene*

Egentlig synes jeg ikke den bentoen var SÅ usunn, altså. Jeg skjærte vekk mesteparten av det synlige fettet på kotelettene, og det er ikke all verden med sukker i suppa. Potetsalaten har jeg ingen unnskyldning for, men det er jammen ikke kjempemye av den heller!

Da var jeg i Oslo ogjen, kjempedeilig! har tatt en dusj og åpnet en øl, og nå venter jeg på at J skal komme hjem (han er på feltarbeid nå han og). så blir det middag og sofasitting. *puh*

Håper alle får en knall fredagskveld! :)

God helg! Kos deg med øl og J-mannen!! :yvonne:

Skrevet

Drit i sunt, det er GODT som gjelder!!! :hoppe:

(Gabys livsmotto)

:fnise:

men det beste er en kombinasjon av de to! *snusfornuftig*

:ler:

God helg! Kos deg med øl og J-mannen!! :yvonne:

:klemmer: God helg til deg og, kose deg med mann og spire!

Skrevet (endret)

Fin fin lørdag! Fikk sove skikkelig ut, har vært og handla litt og panta et tonn(ish) med flasker. Også var vi på kino og fikk endelig sett Iron Man 2. Den var kul! :nigo: Var på en liten sal på Ringen, og det fungerte egentlig veldig bra. God lyd, godt bilde, og det er nesten alltid mindre bråk i små saler.

Også gikk vi hjem igjen i regnet. Kvasiromantisk :happy:

Nå skal jeg mekke middag, i kveld blir det gyoza, japanske dumplings. har bare smakt kinesisk variant før, men de japanske er visst mer krydret. Me like! :sikle: Har laget deigen og kjevlet ut sånne små plater tidligere i dag (40 stk, puh!) - nå gjenstår å legge i fyll og å brette dem på sånn fancy måte. Åja, også koking og slikt, da. Blir spennende :) Ikke heeelt usunt heller, siden det er svinekjøttdeig og litt grønnsaker i det, også skal vi ha dampet brokkoli ved siden av (kan ikke bare spise dumplings, altså).

Endret av Pingting
Skrevet

Fin fin lørdag! Fikk sove skikkelig ut, har vært og handla litt og panta et tonn(ish) med flasker. Også var vi på kino og fikk endelig sett Iron Man 2. Den var kul! :nigo: Var på en liten sal på Ringen, og det fungerte egentlig veldig bra. God lyd, godt bilde, og det er nesten alltid mindre bråk i små saler.

Også gikk vi hjem igjen i regnet. Kvasiromantisk :happy:

Nå skal jeg mekke middag, i kveld blir det gyoza, japanske dumplings. har bare smakt kinesisk variant før, men de japanske er visst mer krydret. Me like! :sikle: Har laget deigen og kjevlet ut sånne små plater tidligere i dag (40 stk, puh!) - nå gjenstår å legge i fyll og å brette dem på sånn fancy måte. Åja, også koking og slikt, da. Blir spennende :) Ikke heeelt usunt heller, siden det er svinekjøttdeig og litt grønnsaker i det, også skal vi ha dampet brokkoli ved siden av (kan ikke bare spise dumplings, altså).

Skjønner du er lik meg når det gjelder flasker: vent til du ikke greier å gå der flaskene oppbevares, deretter PANT. Dvs. to-tre fulle søppelsekker med flasker... :sjenert: Jeg tar alltid med meg gubben på sånne skippertak for å få litt moralsk støtte! :ler:

ÅÅÅ, gleder meg til å høre om den fine japanske middagen din!! :jepp: Om det er relativt enkelt og greit, så skal jeg jaggu meg prøve jeg også ( hvis det SMAKER godt, da, vel å merke ) :enig:

Romantisk med spasertur i regnet.... :rødme:

Skrevet

Egentlig er det mest J som er sånn samle-opp-et-berg-med-pant, men jeg har ikke akkurat gjort så mye for å stoppe ham, så jeg er definitivt medskyldig! :ler:

Gyozaene ble kjempegode! :) Kunne nesten vært mer krydret etter min smak, men godt! Det tok veldig lang tid å lage dem, men spesielt vanskelig var det egentlig ikke. Jeg laget jo alt fra bunn av. vet ikke om man får kjøpt slike gyoza"wraps" (de er omtrent som pastaplater) eller den kinesiske wontonvarianten noe sted i Oslo. Har sjekket hjemmesidene til JapanTorget, men der var det ikke noe. Mulig det finnes i noen andre asiatiske butikker, får gå litt på jakt. Og det aller vanskeligste var egentlig å brette de slik at man får de foldene øverst. Jeg burde tatt bilde av gyoza nr. 1 og nr. 40 for å sammenligne, for der var det jaggu en bratt læringskurve! :ler: Men det er jo heller noe man ikke må gjøre, det går helt fint an å bare brette/krølle sammen sidene uten å brette. Såh: tar tid, men er enkelt. Tror nok jeg brukte en 3-4 timer på middagen i går. Men det var det verdt, nam nam nam! Neste gang skal jeg forresten prøve å lage i teflonbelagt kjele, for disse ble litt vel oljete etter min smak (og helsa sin smak).

Nå er J ute en tur, mens jeg har arrangert en date mellom sofaen og rompa mi. Virker som om det går veldig bra så langt :fnise: Problemet nå er at jeg for pokker'n har for mange fritidsprosjekter. Skal jeg blogge litt? Lese? Lese tegneserier? Se på TV? Se på anime? Mekke AMV? Strikke litt? Jobbe med 3D-modellen av soverommet? Tegne? Gå en tur? Få panikk og ligge lamslått i sofaen fordi jeg har for mye å velge mellom? :bond:

Skrevet

3D-modell av soverommet? Hva er det slags prosjekt? Og hvilket program bruker du??

:popcorn:

Skrevet (endret)

Vi skal jo pusse opp soverommet, og da er det morsomt å leke litt med plassering av møbler og slikt på forhånd! :nigo: Jeg bruker Google SketchUp (gratis, btw). Man kan lage ganske avanserte ting med det, men jeg er bare på ekstremt amatør-nivå så langt. Det som er kult med det er at folk legger ut modellene de lager, slik at man kan laste ned og bruke selv (også helt gratis). Det ligger masse møbler ute, inkludert ende fra IKEA, og alt annet fra biler til dinosaurer (!). Jeg puttet faktisk en dino i soverommet i stad, den fikk ikke plass, gitt. Svære jævelen. :ler:

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg lagde vegetarisk thaicurrysuppe med japanske sobanudler til middag i dag. Namnam! Hjemmelagde vårruller er også å anbefale. Mitt neste prosjekt er å lage dumplings i sånn bambusdampeske - må bare finne en oppskrift som frister :)

Skrevet (endret)

Aha :) Jeg har faktisk jobbet som 3D-designer i et års tid, fra 2008 til 2009.. Nå er det mest på hobbybasis, men kommer nok til å begynne på fulltid igjen etterhvert!

Lager for det meste visualiseringer av arkitektur og interiør, bruker Autodesk sin 3dsMax.

3D er gøy!!

:nigo:

Jeg puttet faktisk en dino i soverommet i stad, den fikk ikke plass, gitt. Svære jævelen. :ler:

:hoho:

Endret av Gaby
Skrevet

Jeg lagde vegetarisk thaicurrysuppe med japanske sobanudler til middag i dag. Namnam! Hjemmelagde vårruller er også å anbefale. Mitt neste prosjekt er å lage dumplings i sånn bambusdampeske - må bare finne en oppskrift som frister :)

Oi, det hørtes godt ut! Thai og japansk, hurra for fusion-mat! :happy: (men ikke når det går så langt som med han danske jeg bor med i felt: han har salsa inni burritoen sin, og sweet chilli-saus utenpå...)

Aha :) Jeg har faktisk jobbet som 3D-designer i et års tid, fra 2008 til 2009.. Nå er det mest på hobbybasis, men kommer nok til å begynne på fulltid igjen etterhvert!

Lager for det meste visualiseringer av arkitektur og interiør, bruker Autodesk sin 3dsMax.

3D er gøy!!

:nigo:

Næh, har du? Så kult! Jeg fikk en bitteliten innføring i 3dsMax på illustrasjonskurset, men siden jeg ikke gikk videre med det husker jeg så godt som ingen ting. ;)

3D er kjempegøy, men utrolig uvant! Det er en helt annen måte å tenke på, og du verden som jeg har kløna bare med et lite soverom (la f.eks. den ene puta INNI senga og fikk den ikke ut igjen... kremt :sjenert:)

Skrevet

Jepp!! :hoppe:

Kan nok være litt uvant i starten ja, en ekstra dimensjon å holde styr på er ikke bare-bare :ler:

Har ikke prøvd Sketchup selv, da jeg liksom ikke helt har det store behovet for det, men i tegneprogrammet jeg bruker på jobb nå skjer det hele tiden at ting havner inni andre ting og er umulige å få tak i :gjeiper:

Begynte med 3dsMax da jeg studerte interiør i 2003-ish, himmel det er plutselig blitt så lenge siden...

Skrevet

Jeg kjenner til å ha for mye å velge mellom når man skal slappe av. Jeg ender ofte opp med å ikke gjøre noe :ler: Hva endte du opp med? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...