Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Ikke like røkelaks! Erre mulig!? :overrasket:

Klart det! :spy:

Litt irriterende, fordi det ser så godt ut, og så lukter det godt. Men så smaker det gusj! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker nesten all fisk jeg.

Røkelaks, røkt makrell, røkt sild (sånn røget bornholmer som de har på.. he ja Bornhold... ååhhhh *sikler som Homer*), og rødfisk, hvit fisk, mølje, torsketunger (himmelsk godt) sushi, sashimi og alt av skalldyr ... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er godt, med unntak av sild, torsketunger og lutefisk. Fiskeboller og alt sånt er jo kjempegodt, har et stort lager med hjemmelagde fiskeboller/kaker fra farmor! :hjerte:

Skalldyr er ikke min greie, men kamskjell er godt da.

Nå fikk jeg lyst på lettsaltet torsk med hvitsaus+gulrøtter+poteter!

Sushi er pyton :fnise:

*løper og gjemmer seg for Pingting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi se, nå har dere vært på'n igjen! :ler:

:klem:

Måtte nesten :fnise: litt over det innlegget ditt. Tydelig at du er akademiker, for maken til drøfting med for- og motargumenter er det lenge siden jeg har sett i ett og samme innlegg! :ler:

Lykke til videre! :)

:ler:

Takk! :klemmer: Bedre nå! Typisk fase i oppgaveskrivinga det der, har jeg skjønt. Nå skal det gå fremover!

:hakeslepp: finnes det flere som er som meg :nigo:

(og ja pingting jeg liker, fiskeboller, reker, hvitvin og sushi ;))

Ææææ, den skjønte jeg ikke. Hun er som deg, men du liker det hun ikke liker? :klø: (jeg er lovling treig i dag altså, sorry)

Litt irriterende, fordi det ser så godt ut, og så lukter det godt. Men så smaker det gusj! :klø:

Hæææ? Neineinei, det smaker jo aller best. Og smaker veldig likt som det lukter... Jeg trukke du er satt sammen rekti, jeg Gaby.

:fnise:

Jeg liker nesten all fisk jeg.

Røkelaks, røkt makrell, røkt sild (sånn røget bornholmer som de har på.. he ja Bornhold... ååhhhh *sikler som Homer*), og rødfisk, hvit fisk, mølje, torsketunger (himmelsk godt) sushi, sashimi og alt av skalldyr ... :spise:

Åjah, torsketunger er kjempegodt!

Herlighet, jeg spiser jo alt. Litt sånn søppelkvern, egentlig :fnise:

Sushi er pyton :fnise:

*løper og gjemmer seg for Pingting*

*løper etter med japanske kokkekniven*

:fnise:

Åh, hjemmelaga fiskeboller? Det tror jeg faktisk ikke at jeg har smakt. Men jeg gjetter på at det er skikkelig godt! :)

Artig blogg, Pingen!!! :jepp:

Oiii, takk! Jeg *kremt* har planer om å kanskje bake igjen til helga for å veie opp for den kjipe sjokoladekaka... :sjenert:

Jeg har aldri spist sushi, jeg.

Næh! Det er godt! Men det er jo masse ris da, så det passer jo ikke deg nå. men du kan spise sashimi hvis du er modig, det er rå fisk i skiver som man dypper i soyasaus og wasabi. Også er det godt med salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, jeg spiser jo alt. Litt sånn søppelkvern, egentlig :fnise:

You and me both!

Men jeg spiser ikke fjørfe lenger da - for jeg tåler det ikke, men jeg liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh! Det er godt! Men det er jo masse ris da, så det passer jo ikke deg nå. men du kan spise sashimi hvis du er modig, det er rå fisk i skiver som man dypper i soyasaus og wasabi. Også er det godt med salat til.

Ja, jeg har hatt planer om å spise sushi, og så hadde jeg en avtale om at jeg og ei venninne skulle gjøre det i vår. Men det går jo ikke nå. Og jeg vet ikke om det er så fornuftig å begynne med å være modig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You and me both!

Men jeg spiser ikke fjørfe lenger da - for jeg tåler det ikke, men jeg liker det :)

Næh, så kjedelig da?

Jeg hadde en eks som ikke spiste fjørfe heller, men han hadde jobbet på kyllingfabrikk :sprettoy:

Ja, jeg har hatt planer om å spise sushi, og så hadde jeg en avtale om at jeg og ei venninne skulle gjøre det i vår. Men det går jo ikke nå. Og jeg vet ikke om det er så fornuftig å begynne med å være modig?

Alltid fornuftig å være modig, men det er bare et poeng å være modig når man egentlig vil være det. Ikke bare for å gjøre det, liksom. Nemlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endre det, jeg. Litt kjipt å måtte ta masse operasjoner og slikt bare fordi KG har bestet at jeg er mann. Dessuten tror jeg det hadde blitt vanskelig å overtale J om at han egentlig er homo :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

Ææææ, den skjønte jeg ikke. Hun er som deg, men du liker det hun ikke liker? :klø: (jeg er lovling treig i dag altså, sorry)

jeg liker ikke fisk jeg heller ;)

men Å jeg liker lutefisk da :jepp::ler:

er litt(les: VELDIG) sær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det meste av fisk i grunn jeg! :) Er oppvokst med fisk flere ganger i uka, så er ganske lei "stekt fisk" (sei og sånt) og kokt torsk... Men for all del, med det rette tilbehøret er det veldig godt. Laks er favoritten min da! Stekt altså, IKKE RÅ, RØKT eller noe sånt. Er ikke så glad i krabbe og reker (oppvokst med det også, men har aldri klart å like det - pappa har teiner osv så det er i grunn fyfy å ikke like det :fnise: ) men jeg har begynt å smake litt på hummer nå da. Godt sammen med asparges, salatopplegg og en god hvitløksdressing eller noe!

Dere som ikke liker fisk: dere kommer til å få struma!!! (Dette var alltid pappa sitt argument om vi ikke spiste opp fiskemiddagen vår når vi var små/mindre) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

Dere som ikke liker fisk: dere kommer til å få struma!!! (Dette var alltid pappa sitt argument om vi ikke spiste opp fiskemiddagen vår når vi var små/mindre) :fnise:

det sa min pappa også alltid! men jeg har ikke likt fisk på 15 år og har fortsatt ikke fått struma. så jeg tror ikke heelt på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er mulig det er bare en myte nå, det var kanskje mer sant før når man ikke alskens vitaminer man kan putte i seg nå. Men jeg mener fortsatt at vitaminer ikke kan erstatte fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker ikke fisk jeg heller ;)

men Å jeg liker lutefisk da :jepp::ler:

er litt(les: VELDIG) sær :ler:

Haha, ja det er du! :ler:

(men det er egentlig en fin ting å være sær, nemlig)

Jeg liker det meste av fisk i grunn jeg! :) Er oppvokst med fisk flere ganger i uka, så er ganske lei "stekt fisk" (sei og sånt) og kokt torsk... Men for all del, med det rette tilbehøret er det veldig godt. Laks er favoritten min da! Stekt altså, IKKE RÅ, RØKT eller noe sånt. Er ikke så glad i krabbe og reker (oppvokst med det også, men har aldri klart å like det - pappa har teiner osv så det er i grunn fyfy å ikke like det :fnise: ) men jeg har begynt å smake litt på hummer nå da. Godt sammen med asparges, salatopplegg og en god hvitløksdressing eller noe!

det sa min pappa også alltid! men jeg har ikke likt fisk på 15 år og har fortsatt ikke fått struma. så jeg tror ikke heelt på det :ler:

Hehe, nei det er mulig det er bare en myte nå, det var kanskje mer sant før når man ikke alskens vitaminer man kan putte i seg nå. Men jeg mener fortsatt at vitaminer ikke kan erstatte fisk!

:opplyser:

Struma er et resultat av at man ikke får i seg nok jod - som det bl.a. er mye av i sjømat, salt og meieriprodukter. Når skjoldbrukskjertelen ikke får nok jod, får den ikke produsert de hormonene den skal, og vokser i størrelse eller finner på noe annet rart. Struma er fortsatt relativt vanlig i fattige land hvor de ikke har tilgang på denne typen mat. Jod er ikke et vitamin, men et mineral. Også får man stoffskifteproblemer hvis man ikke får i seg nok jod.

Hallo, dere burde vite bedre enn å drive med spekulering på ting i dagboka til en skeptiker som i tillegg har sin egen blogg om mat og vitenskap! :ler:

(*nerd* sorry, jeg kan ikke kontrollere det ;))

Såeh - dårlig trussel fra faren din, Miam. :fnise: Nå har jo jeg ødelagt litt, men jeg skal ikke røpe det hvis du vil bruke den på dine barn en dag. :ler:

men liker du ikek røkt laks du heller? Makan til folk... Spiste røkt laks til middag i dag, jeg... :sjenert:

Haha, jeg la faktisk merke til at du var mann for noen uker siden.. skulle si ifra, men det glemte jeg tydeligvis :fnise:

:sjokkert: Vaaaah! Har jeg vært transe i flere uker, også har du ikke sagt fra!?

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

Haha, ja det er du! :ler:

(men det er egentlig en fin ting å være sær, nemlig)

:opplyser:

Struma er et resultat av at man ikke får i seg nok jod - som det bl.a. er mye av i sjømat, salt og meieriprodukter. Når skjoldbrukskjertelen ikke får nok jod, får den ikke produsert de hormonene den skal, og vokser i størrelse eller finner på noe annet rart. Struma er fortsatt relativt vanlig i fattige land hvor de ikke har tilgang på denne typen mat. Jod er ikke et vitamin, men et mineral. Også får man stoffskifteproblemer hvis man ikke får i seg nok jod.

Hallo, dere burde vite bedre enn å drive med spekulering på ting i dagboka til en skeptiker som i tillegg har sin egen blogg om mat og vitenskap! :ler:

(*nerd* sorry, jeg kan ikke kontrollere det ;))

Såeh - dårlig trussel fra faren din, Miam. :fnise: Nå har jo jeg ødelagt litt, men jeg skal ikke røpe det hvis du vil bruke den på dine barn en dag. :ler:

å være sær er en fin ting :nigo: *fornøyd*

dette forklarer hvorfor jeg ikke har fått struma enda! jeg får i meg myyye meieriprodukter og passer på å bruke salt som inneholder jod nemlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...