Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Blir såååååååååååå spennende med utgravning!!!!!! :jepp:

Lykke til med 歯科用 på torsdag!! 恐怖と恐怖!!!!!

Uvæææh, si at du googla dette og faktisk ikke kan de kanjiene helt utenat?

Puh, omsider fått lest meg opp igjen her! Reaksjoner: :dåne: :hakeslepp::tommelopp::hoho::troest::hoppe::(:roser:

Håper du får en fin onsdag uten for mye :tannverk:

Hahaha! Min reaksjon til dine reaksjoner: :hoho:

Tanna er fin igjen, den. Det er sånt som alltid skjer når man har ringt tannlegen :dry:

Hipp hurra for feltjobb i sommer!!! :D :D

Takketakk!

Gratulerer med feltjobb :hoppe:

Takk!

jeg kaller det spa, jeg - da blir det liksom litt mer glamorøst å kravle rundt i gjørma i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise:

Kan faktisk ikke en eneste kanji enda... :gjeiper:

"Ferdig" med Hiragana, Katakana-bok er på vei....SÅ kommer kanji

( gleeeeder meg!! Katakana virker på en måte så...unødvendig... :gjeiper: )

Ohayo, forresten!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei, katakane lar deg lese alle de engelske ordene som har blitt japanifisert. Og det er ofte så søtt og nusselig at du bare må si litt "awwww" etterpå. J har en japansk whisky som det står ウイスキ på: U I SU KI. uisuki. whisky. Awwww.

Eller her, så står det KA PU NU DO RU (cup noodle)

Og herså står det KYA RA ME RU (caramel)

:rødme:

God morgen, ja :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Herlig!! Hørte på Pimsleur i går: resutoran = lestolan . Supersøtt, altså!!

Boyfurendo og Melli Kurisumasu er også veldig søtt.....

Omelett med ris= omuraisu.... :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Herlig!! Hørte på Pimsleur i går: resutoran = lestolan . Supersøtt, altså!!

Boyfurendo og Melli Kurisumasu er også veldig søtt.....

Omelett med ris= omuraisu.... :bolledeig:

Hahah, omuraisu har jeg ikke hørt før :fnise:

Æsj, vi høres sikkert like teite ut for en japaner når vi sier t-skjorte og buss. :rolleyes:

Gratulerer med betalende spa i sommer ;)

Ja søren - det er jo betalende spa! Takk! :happy:

Det morsomste med å være i felt er egentlig at man stadig blir overrasket i dusjen over hvor man har prestert å bli møkkete. I fjor sommer presterte de rynkene bak på hælen/ankelen å bli utrolig møkkete et par ganger. Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens middag:

fisk.jpg?t=1270677218

(= mobilbilde)

Kokt, lettsaltet torsk

Potet

Ovnsbakt cherrytomat

Ertepuré (laget av frosne erter, litt kjøttbuljong, pittelitt fløte og litt salt og pepper)

Kjempegodt! :)

Og nei - vi har ikke nettopp spist den. Jeg er bare treig med å legge ut bilde :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hva er vel galt med middag klokken halv 12? :ler: Men det så kjempegodt ut altså. *sulten*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hva er vel galt med middag klokken halv 12? :ler: Men det så kjempegodt ut altså. *sulten*

Da jeg fortsatt bodde hjemme husker jeg da at vi hadde middag kl halv ett på natta en gang - på grunn av en oppskrift som var *litt* (ca 5 timer) optimistisk med tanke på hvor lenge ting skulle stekes. Bra det var i helga :ler:

Iiiiiisj, tannlegen om en time. Det blir vel bare sjekk i dag, siden rotfylling tar en time. Gruer meg litt for det. Glad jeg har surfet litt rundt på det egentlig, er ikke så skummelt når jeg vet hva som skjer og at de aller fleste ikke synes det er vondt. Bare i lommeboka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aieeeh, det blir rotfylling, ja. Egentlig ikke så nervøs, det som plager meg mest er pengene. Med fyllingen og en delkrone blir det omtren 8000 spenn. Grmh. Men - det lønner seg vel. Hadde sikkert blitt dyrere med en helt ny tann om jeg bare lot den gamle dø. For ikke å snakke om alle pengene jeg hadde brukt på Paracet :fnise:

Fikk en midlertidig fylling i dag, så nå kjennes det ut som om leppa mi er diger. Fikk bedøvelsen i overkjeven, og det nummer jo helt opp til nesa. Tannlegen måtte ut og hente noe mens bedøvelsen skulle slå inn - hun kom tilbake til en Pingting som satt i tannlegestolen og dro seg i ringen i nesa og småfniste fordi hun ikke kjente noe. :ler:

Snart lunsj med Tigerlily, det blir koselig. Kom nettopp til lesesalen, og tror ikke jeg får gjort noe fornuftig den neste halvtimen. Driver bare å tenker ut myk mat jeg kan spise fremover, siden jeg får litt noia av midlertidige fyllinger. Bra sushi er mykt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg klønespist lunsj (ekkelt å spise egg når man ikke kjenner sin egen leppe), og gjort en middagsavtale for i kveld. Blir ikke en veldig produktiv dag dette, tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Skummelt å spise når man ikke kjenner sin egen leppe. Plutselig har man spist leppa si. :fnise:

Jeg husker at jeg var til tannlegen en gang.. for seks år siden. Jeg burde dra snart. Det er bare 7 måneder siden ME-legen sa at jeg måtte gå til tannlegen pga hodepine (jeg biter tenner om natta). Jeg har hele tiden tenkt å dra snart.. Men jeg skal bestille time altså.. snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så kjipt med tanntrøbbel! Og ikke minst dyrt, kjenner jeg er glad jeg har sterke tenner. Noe må man vel ha igjen for årene med tannregulering :gjeiper:

Men hurra for feltjobb da! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å kjøpe en laptop lunches/bentoboks til å ha lunsjen min i! Jeg elsker, elsker, elsker matbokser med masse små rom til ulike ting. Har sett masse på bildene i denne flickr-gruppa, der er det masse fin inspirasjon. Gidder ikke styre med toll og slikt, men jeg finner bare to norske nettbutikker som selger, og de har litt ulike varianter. Boksene er like, men dennehar futteral og ispose, mens dennehar egen veske med håndtak og greier. Begge er jo praktiske på hver sine måte, agh - aner ikke hva jeg har mest lyst på. Må tenke på det til i morgen når jeg er på hybelen og har nettbankkodene mine. ;)

Herregud, de boksene var geniale!!! Jeg er sånn at jeg enten drar med meg noen tørre knekkebrød/skiver, eller så synder jeg, og kjøper lønsj på uni :sjenert: Fyameg! Litt dumt at de var så dyre ja... Hyl ut om du finner noen billigere da ;)

De flickrbildene var jo helt syke! Så jo ut som om enkelte hadde lønsjlaging som hobby :fnise: Masse fristende da!

OG GRATULERER MED SOMMERJOBB!!! Velfortjent. Blir sikkert spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Skummelt å spise når man ikke kjenner sin egen leppe. Plutselig har man spist leppa si. :fnise:

Jeg husker at jeg var til tannlegen en gang.. for seks år siden. Jeg burde dra snart. Det er bare 7 måneder siden ME-legen sa at jeg måtte gå til tannlegen pga hodepine (jeg biter tenner om natta). Jeg har hele tiden tenkt å dra snart.. Men jeg skal bestille time altså.. snart... :sjenert:

Hehe. Er dte nå jeg skal være veldig voksen og formanende og si at det er best du går nå, FØR det blir verre? ;)

Sånne bittskinnedingser som de lager skal jo visstnok være veldig effektivt, da.

Jeg kan ihvertfall glede deg med at jeg fortsatt har leppa mi! Men at ei av jentene på lesesalen et øyeblikk lurte på om jeg hadde begynt å snuse :fnise:

Huff, så kjipt med tanntrøbbel! Og ikke minst dyrt, kjenner jeg er glad jeg har sterke tenner. Noe må man vel ha igjen for årene med tannregulering :gjeiper:

Men hurra for feltjobb da! :duskedame:

Jepp, kjipt - særlig når jeg pusser og skyller og tanntråder som en helt! Hadde det vært min skyld, så hadde det liksom vært litt greiere. Hrmf.

Jaaa, feltjobb! I dag ringte feltleder, så jeg fikk endelig bekreftet når siste arbeidsdag er, jeg ble jo så glad og forfjemset første gang han ringte at jeg ikke fikk det med meg. Det er 20. august - så det blir 3 mnd. Akkurat passe!

Herregud, de boksene var geniale!!! Jeg er sånn at jeg enten drar med meg noen tørre knekkebrød/skiver, eller så synder jeg, og kjøper lønsj på uni :sjenert: Fyameg! Litt dumt at de var så dyre ja... Hyl ut om du finner noen billigere da ;)

De flickrbildene var jo helt syke! Så jo ut som om enkelte hadde lønsjlaging som hobby :fnise: Masse fristende da!

OG GRATULERER MED SOMMERJOBB!!! Velfortjent. Blir sikkert spennende :)

Jah, fiiine! Og jeg fikk klå på Tineline sin boks i kveld, så nå er jeg ihvertfall overbevist. Vil ha! Hvis du søker på bento art blir det enda verre, der er det virkelig noen (over)kreative sjeler som tar helt av!

Takk! Gleder meg masse, og det skal bli godt med pengene - særlig etter to tannlegebesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten moralboost på tannfronten aka. verdens søteste sang om tenner. :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ! Den var jo kjempefin, nå fikk jeg en morsom start på dagen. Søta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er dte nå jeg skal være veldig voksen og formanende og si at det er best du går nå, FØR det blir verre? ;)

Sånne bittskinnedingser som de lager skal jo visstnok være veldig effektivt, da.

Jeg kan ihvertfall glede deg med at jeg fortsatt har leppa mi! Men at ei av jentene på lesesalen et øyeblikk lurte på om jeg hadde begynt å snuse :fnise:

Så fint at du fortsatt har leppa di. :Nikke:

Hmm. jeg er tror du er litt for sent ut med å være voksen og formanende.. men det kan jo sikkert bli enda verre..

lurer på hvor mye det koster å få sånne bitedingser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en halv formue. Alt som man gjør hos tannlegen er jo dyrt - og det er greit nok det, men det hadde vært hyggelig å få dekket det når man har store utgifter. Og terskelen for det er jo helt umulius.

Åja, og ÆSJ! Jeg ventet litt med å kjøpe sånn smart lunsjboks fordi jeg hadde så lite penger, men i går overførte jeg mer fra sparekontoen min. Og da var den utsolgt! :dry: Jeg ble vel ikke overrasket siden det har vært bare én igjen i evigheter, men så surt da. Må sende dem en mail og spørre om de får inn nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...