Pingting Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #1261 Del Skrevet 24. mars 2010 Da var sushimiddag nr. 2 pent plassert i magen! Herregud så mett jeg er! :dåne: Prøvde meg på maki med frityrstekt krabbe for første gang, det var veldig godt med noe sprøtt inni den rullen! (ikke så sunt, men HYSJ!) Og i tillegg noen nigrier med laks, tunfisk, kamskjell, ål og en battleship maki med lodderogn. Og en øl til. Etter det var jeg kjempemett, men bare MÅTTE ha frityrstekt banan til dessert. Såeh - ikke så sunn i kveld. Var det resten av dagen da, og har trent, og skal være sunn i morgen, så dårlig samvittighet nekter jeg å ha. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 24. mars 2010 #1262 Del Skrevet 24. mars 2010 NAM, din heldiggris. Men jeg fikk 20 000 igjen på skatten, så det blir vel litt sushi på meg snart også! Trening i felt ja. Jeg gjør ikke så mye av det. Skal skjerpe meg i år! Men når man registrerer, er jobben så utrolig fysisk krevende (mye verre enn utgravning). Når jeg har vært på beina i 6,5 time effektivt hver dag i ulendt terreng, eller når jeg har gravd 6-10 hull i bakken med spade og såldet massene, eller når jeg har krafset alene med en gravemaskin... da er ikke viljen stor til å ta den styrkeøkten som musklene mine egentlig trenger. Igjen får man jo også et restitusjonsproblem - og det ER virkelig et problem; uten tilstrekkelig restitusjon kan man lett bli "overtrent" selvom man ikke trener så mye. Det vil si verkende muskler, manglende kraft og total hvile i lang tid. Jeg gjør jo vanligvis yoga daglig da, så noe bevegelighet og strekking får jeg jo trent. Men jeg merker at jeg ikke trente rygg/mage og skuldre, ja! Det er derfor jeg gjør en stor innsats nå i forkant, og håper at jeg tar med meg noen gode vaner ut i felt (og en strikk). Imidlertid kommer jeg nok ikke til å trene skuldre hvis jeg skal prøvestikke, av nevnte årsak. Da får det bli vedlikeholdstrening i helgene i stedet. Det verste er egentlig at om du skal trene etter jobb, må du vente med å dusje........................................... og du vet hvordan det er. Ikke noe særlig å gå lenge i, den møkka der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #1263 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) 20 000! Det er nesten 1667 lakse-nigri det! Fikk "bare" 16 600 jeg da. Fornøyd! ja, jeg har tenkt på det der med jobbing og restitusjon jeg og. Sikkert ikke like ille på en flateavdekking av typen jeg var på i fjor, men det blir jo mye tung bæring, da... (fy, som jeg bannet over de jordbøttene i fjor) Vet det er et treningssenter ikke langt unna der jeg bodde i fjor. Hvis jeg får jobben og hvis jeg får bo i samme område, så er jo det eventuelt et sted å spørre litt om råd. men det får bli kveldstrening altså, etter middag og slikt. Endret 24. mars 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 24. mars 2010 #1264 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg fikk også 20.000 Og jeg kan garantere at jeg ikke skal kjøpe så mye som en smule sushi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2010 #1265 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg fikk også 20.000 Og jeg kan garantere at jeg ikke skal kjøpe så mye som en smule sushi *hihi* Jeg også! (og med det sniiiker jeg meg inn i dagboken din igjen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2010 #1266 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg får igjen 88 kroner i følge den foreløpige beregningen, så det blir vel ikke mer enn en lottokupong på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1267 Del Skrevet 25. mars 2010 Wow, grattis da Særlig du, Suzy (strengt tatt betyr det jo at du har hatt mer penger å rutte med enn oss andre ellers) Vælkømmin back, Belle! Noen flere enn meg som har problemer med forumet? Multisitatknappen vil bare sitere ett innlegg, også får jeg ikke lagt inn lenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1268 Del Skrevet 25. mars 2010 Sent oppe i dag... hadde tenkt å legge meg tidlig i går, men det ble det ikke noe av. La meg litt sent, også la J seg veldig sent. Og av en eller annen grunn hadde hodet mitt bestemt seg for at jeg ikke skulle få sove før han hadde lagt seg (teit). Så jeg lå og halvsov og venta (teit). Og ble sur og lei meg da han faktisk kom og la seg (kjempeteit). Nå bra da, jeg bare får litt noia av å stå opp så sent. Har spist frokost og er egentlig på vei ut... men jeg hadde så lyst til å se film i kveld, og den holder fortsatt på å lastes ned... og jeg kan jo ikke sitte og laste ned filmer på universitetet Får se hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 25. mars 2010 #1269 Del Skrevet 25. mars 2010 Hehe, så søt du er, da! Jeg sitter på en datasal med en Du vet allerede gladnyheten ÅÅÅÅÅÅ JEG ER SÅ GLAAAAD! (T ble litt misunnelig, tjener mer enn ham brutto/mnd på sommerjobben enn han gjør på sin seriøse helårsjobb, hihihi!) Eneste som er litt noia er at jeg sannsynligvis må kjøre bil i Oslo - men må jeg, så må jeg. Ugh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2010 #1270 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Hvilken film? *nysgjerrig* Ser forresten at du har fått signaturen tilbake. Jeg venter fremdeles. Endret 25. mars 2010 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1271 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Hehe, så søt du er, da! Jeg sitter på en datasal med en Du vet allerede gladnyheten ÅÅÅÅÅÅ JEG ER SÅ GLAAAAD! (T ble litt misunnelig, tjener mer enn ham brutto/mnd på sommerjobben enn han gjør på sin seriøse helårsjobb, hihihi!) Eneste som er litt noia er at jeg sannsynligvis må kjøre bil i Oslo - men må jeg, så må jeg. Ugh. Hurraaaah for jobb! Ble veldig glad da jeg så du hadde fått den :happy: Betyr det at du kommer til å være i Oslo hele sommeren? Like greit å hoppe i det med bilkjøringa, du venner deg sikkert fort til det! Hvilken film? *nysgjerrig* Ser forresten at du har fått signaturen tilbake. Jeg venter fremdeles. Har du hørt om xxxHolic? Veldig, veldig fin anime i to sesonger. Og en film. Og den er noe sånt som 93,6% nedlasta, men det var så få seeders så uTorrent mente det ville ta 3-4 timer. Får være måte på hvor lenge jeg kan sitte hjemme hos J uten å gjøre noe. Hmpf! Signaturen gav jeg opp og laget en ny en. Endret 25. mars 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 25. mars 2010 #1272 Del Skrevet 25. mars 2010 Signaturen gav jeg opp og laget en ny en. Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2010 #1273 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har lest noen kapitler av xxxHolic ja. Men falt ikke helt for mangaen ihvertfall. Da synes jeg Tsubasa virker kulere. (Uten at jeg kan uttale meg så veldig bastant, fordi jeg har ikke lest så mye). Men jeg har planer om å se animeen altså. Æsj, da får jeg vel bare lage meg en ny en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1274 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, du har jo lest litt av den du, det glemte jeg. prøv animeen da vel? Jeg synes førstesesongen var OK-bra, andresesongen var helt utrolig bra! Virket nesten som om serien hadde modnet veldig mellom de to sesongene, noe som er litt rart når den er basert på en manga... Men man må liksom se første sesongen for å forstå noe av andresesongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2010 #1275 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, jeg har planer om det. Må bare bli ferdig med Claymore først. Og Vampire Knight, Samurai Champloo og Blades of the Immortal. Bleach er en never ending story for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. mars 2010 #1276 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei på deg ! Innom og hilser på en snartur ! Kommer sterkere tilbake senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1277 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, jeg har planer om det. Må bare bli ferdig med Claymore først. Og Vampire Knight, Samurai Champloo og Blades of the Immortal. Bleach er en never ending story for meg. Haha, OK. Burde fått sett Claymore jeg og, har sett 1. episode og synes den virket veldig lovende. Er Vampire Knight noe kul'a? Snart begynner Bleach på originalhistorien igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #1278 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei på deg ! Innom og hilser på en snartur ! Kommer sterkere tilbake senere... Sequax! Hyggelig å "se" deg ihvertfall, velkommen tilbake når som helst :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 25. mars 2010 #1279 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Hehe, så søt du er, da! Jeg sitter på en datasal med en Du vet allerede gladnyheten ÅÅÅÅÅÅ JEG ER SÅ GLAAAAD! (T ble litt misunnelig, tjener mer enn ham brutto/mnd på sommerjobben enn han gjør på sin seriøse helårsjobb, hihihi!) Eneste som er litt noia er at jeg sannsynligvis må kjøre bil i Oslo - men må jeg, så må jeg. Ugh. Du - å kjøre bil i Oslo er så lett som en plett! Altså; det ER mye å ta hensyn til, men stort sett kan du aldri svinge til høyre eller venstre, fordi det er enveiskjørt, og det er så ofte veikryss (med biler inn fra høyre, fotgjengere osv) at du aldri får kjørt fortere enn 20-30 km/t. Det betyr at du bare får kjørt sakte rett frem. No problem! Bare å hoppe i det. Og det er veldig godt skilta på alle hovedfartsårene og stamveiene. Det kjipeste er egentlig trikken, men så lenge du husker på at TRIKKEN HAR FORKJØRSRETT UANSETT, så går det bra. Og så idiotiske syklister da :fnis: Pingle-pingle: (Det er en morsom lek forresten) Jeg blir også bare halvsovete før M har lagt seg; og så bråker han SÅÅÅÅ fælt når han legger seg under dyna! Herregud (og jeg må vel ta skylda selv for at jeg kjøpte en sånn maxi-bråkete dundyne i tillegg). Ække greit å værra oss! I kveld skal jeg styrketrene mine skuldre igjen, men det blir en relax-trening i reclining position i dag. Jeg har minnet meg selv på at den beste dingsen på treningssenteret for feltarkeologer, er og blir romaskinen, så det gjorde jeg her om dagen. Det er bare så sabla slitsomt, og ikke minst kjedelig. En romaskin bråker så mye (og den står dessuten rett ved siden av tredemøllene) at det ikke nytter å høre på ipod. bæsj. Men jeg holder da ut i hele 5 minutter! Romaskin er bra fordi den tar hele overkroppen, pluss litt lår og rompe - men spesielt fordi rygg og mage, og stive muskler mellom skulderbladene får seg en real omgang. Skal du prøve, husk å spørre om hva som er riktig teknikk; de fleste gjør det ikke riktig (sa en roer-venninne av meg, og lærte meg trikset, og siden har jeg sett at hun har rett). Hilsen den selvutnevnte treningsguruen. Og jeg har hatt min første "konsert" som kordirigent i dag! Det var gøy! Falalalalaaaa.. (Ha en flott aften) Endret 25. mars 2010 av tineline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. mars 2010 #1280 Del Skrevet 25. mars 2010 Sequax! Hyggelig å "se" deg ihvertfall, velkommen tilbake når som helst :happy: Jeg har vært på hyttetur og lært resten av hiragana ( bortsett fra yoon...det blir neste...men dakuon og handakuon var jo veldig greit, så yoon blir vel ikke så mye verre ) Vært på hyttetur og lært meg japansk...hørtes ut som om jeg har hatt en skikkelig bokormtur....og....ok.... :gjeiper: Veit du forresten om det er noen regel for de lange vokalene ? Som o'ene i Tokyo ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå