Store My Skrevet 21. februar 2010 #521 Del Skrevet 21. februar 2010 Nam. Send litt fiskegrateng i posten. (om ca seks måneder når jeg kan spise det igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 21. februar 2010 #522 Del Skrevet 21. februar 2010 KG har vært kranglete ja!! Den fiskegratengen så kjempegod ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #523 Del Skrevet 21. februar 2010 Nam. Send litt fiskegrateng i posten. (om ca seks måneder når jeg kan spise det igjen) Den holder seg sikkert bedre om jeg scanner den og sender den som vedlegg på mail til deg KG har vært kranglete ja!! Den fiskegratengen så kjempegod ut Den var god! Jeg er bare altfor mett! Kvinneguiden er tilbakeeeeh! Da slipper jeg å gjøre noe seriøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 21. februar 2010 #524 Del Skrevet 21. februar 2010 Den holder seg sikkert bedre om jeg scanner den og sender den som vedlegg på mail til deg Men da smaker den kanskje ikke like godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #525 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Men da smaker den kanskje ikke like godt? N...nei. Enten du spiser PC'en, laptopen eller et papir du skriver den ut på. Men...jeg tror ikke den smaker så godt om et halvt år uansett, jeg Endret 21. februar 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 21. februar 2010 #526 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) N...nei. Enten du spiser PC'en, laptopen eller et papir du skriver den ut på. Men...jeg tror ikke den smaker så godt om et halvt år uansett, jeg Hmm.. du har vel kanskje rett i det. Endret 21. februar 2010 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #527 Del Skrevet 21. februar 2010 Hmm.. du har vel kanskje rett i det. Jeg får heller lage det en gang til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 21. februar 2010 #528 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvilken saus brukte du, Ping? Jeg liker egentlig ikke fiskegrateng fordi jeg ikke liker hvit fisk ( ), men jeg har ikke tenkt på å lage med laks istedenfor. Smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 21. februar 2010 #529 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvilken saus brukte du, Ping? Jeg liker egentlig ikke fiskegrateng fordi jeg ikke liker hvit fisk ( ), men jeg har ikke tenkt på å lage med laks istedenfor. Smart! Ikke sei en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 21. februar 2010 #530 Del Skrevet 21. februar 2010 Ikke sei en gang? Niks. Eller, jeg får det ned, da, men jeg lager det aldri selv, og om jeg er hjemme, så lager pappa bare laks til meg.. Liker ikke kveite, torsk, sei, uer, breiflabb, osv., osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #531 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvilken saus brukte du, Ping? Jeg liker egentlig ikke fiskegrateng fordi jeg ikke liker hvit fisk ( ), men jeg har ikke tenkt på å lage med laks istedenfor. Smart! Legger ut oppskriften, jeg: Grateng med torsk og vintergrønnsaker ca. 4 porsjoner 600 g torsk (men jeg brukte altså laks i stedet) 1/2 gul løk 100 g gulrot 100 g kålrot 50 g sellerirot 50 g smør 50 g hvetemel 3 dl helmelk (jeg brukte lett) 2 dl kremfløte (jeg brukte 1 dl matfløte) muskatnøtt 2 egg litt parmesan - om du vil litt sennep - om du vil kokt pasta - om du vil noen skiver brød eller loff en dusk kruspersille Rens fisken og kutt den i terninger. Legg til side (den skal være rå når gratengen settes i ovnen) Smelt smøret og tilsett grønnsakene i ca 5 mm store terninger. La det steke på lav varme til grønnsakene begynner å bli møre. Tilsett melet, og rør godt om. Spe litt og litt med fløtemelken slik at det ikke klumper seg. Når alt er tilsatt lar du blandingen koke i 3-4 minutter på lav varme. Tilsett deretter muskatnøtt, parmesan og sennep. Ta kjelen av varmen og la den kjølne i 10 minutter. Bland så inn eggene, ha i fisken og ha alt i en ildfast form. Kjør brød og persille i foodprosessor/med stavmikser og strø over. Stekes på nederste rille, 200 grader i 25-30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 21. februar 2010 #532 Del Skrevet 21. februar 2010 Den fiskegratengen så fristende ut! Morsomt med litt bilder i dagboka! Vi hadde ordentlig søndagsmiddag i dag med oksestek, poteter og kokte grønnsaker. Kjørte på med varme bær med vaniljekesam til dessert. Ganske godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 21. februar 2010 #533 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Takk, Ping. Nå jeg skal erklære at jeg ikke liker oksestek heller? Og kokte poteter..? *titte opp i taket* Endret 21. februar 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #534 Del Skrevet 21. februar 2010 Den fiskegratengen så fristende ut! Morsomt med litt bilder i dagboka! Vi hadde ordentlig søndagsmiddag i dag med oksestek, poteter og kokte grønnsaker. Kjørte på med varme bær med vaniljekesam til dessert. Ganske godt Åh, det hørtes godt ut det og! Er så glad i å lage mat jeg, så skikkelig søndagsmiddager blir det stort sett alltid - selv om jeg prøver å la være Men stek har jeg aldri laga faktisk. Har spist mye av det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 21. februar 2010 #535 Del Skrevet 21. februar 2010 Takk, Ping. Nå jeg skal erklære at jeg ikke liker oksestek heller? Og kokte poteter..? *titte opp i taket* Wahhh?? Hehe, man kan ikke like alt, da Jeg liker ikke majones... Meneh, hva slags middager pleier du å spise da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 21. februar 2010 #536 Del Skrevet 21. februar 2010 Wahhh?? Hehe, man kan ikke like alt, da Jeg liker ikke majones... Meneh, hva slags middager pleier du å spise da?? Meg du spør? Wok med kylling, koteletter med grønnsaker stekt i ovnen, kyllingburger uten brød, tunfisksalat med egg, kyllingsalat, omelett, laks i folie, laksepasta (av og til..), taco uten kjøtt, hjemmelaget pizza med skinke og grov bunn, lasagne (av og til), hjemmelagede kyllingkjøttboller og tomatsaus med fullkornspasta, tunfisk- og coucousgreie (egentlig med ris, menneh..).. Og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #537 Del Skrevet 21. februar 2010 Haha, det er jo lov da. Men jeg synes du er litt rar Men jeg er rar og egentlig, jeg vet faktisk ikke om noe jeg ikke liker! Det vil si: jeg synes ikke tofu er noe godt når den er sånn blaut og går i oppløsning. Og jeg likte ikke lutefisk sist jeg spiste det, men det er minst 15 år siden - så det er sikkert annerledes nå. også liker jeg ikke mat som er vond med vilje, men det er jo annerledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 21. februar 2010 #538 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg liker mye rart også, da. Knekkebrød med kaviar og banan, eller bare kaviar og majones. Søt te ved siden av ost og kjeks. Rosiner i karriretter. Og så elsker jeg skalldyr og alt sånt. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 21. februar 2010 #539 Del Skrevet 21. februar 2010 Meg du spør? Wok med kylling, koteletter med grønnsaker stekt i ovnen, kyllingburger uten brød, tunfisksalat med egg, kyllingsalat, omelett, laks i folie, laksepasta (av og til..), taco uten kjøtt, hjemmelaget pizza med skinke og grov bunn, lasagne (av og til), hjemmelagede kyllingkjøttboller og tomatsaus med fullkornspasta, tunfisk- og coucousgreie (egentlig med ris, menneh..).. Og sånt. Jepp, spurte deg Taco uten kjøtt?!! Det første som slo meg var at du satt der med skjell, salat og salsa, men så kom jeg på at det faktisk går an å ha kyllingtaco også Men så sunn du er da! Lite karbohydrater og mye proteiner, skulle dro du var søstra til PT'en min ;P Haha, det er jo lov da. Men jeg synes du er litt rar Men jeg er rar og egentlig, jeg vet faktisk ikke om noe jeg ikke liker! Det vil si: jeg synes ikke tofu er noe godt når den er sånn blaut og går i oppløsning. Og jeg likte ikke lutefisk sist jeg spiste det, men det er minst 15 år siden - så det er sikkert annerledes nå. også liker jeg ikke mat som er vond med vilje, men det er jo annerledes... Hehe, ja rart med det der. Noe man smakte for ti år siden tror man enda man ikke liker. Jeg trodde ikke jeg likte hvitløk i mange år. Helt til jeg smakte det hos venninna mi som "tvang" meg. Nå er mottoet mitt når det kommer til hvitløk "jo mer jo bedre"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #540 Del Skrevet 21. februar 2010 Nå er mottoet mitt når det kommer til hvitløk "jo mer jo bedre"! Mitt og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå