helene9 Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Hei. jente på 20 som fikk blodpropp av yasmin p-pille. har nå fått beskjed om å kutte ut p-pille foralltid. noen som har tips på annet prevangsjon? spiral er prøvd å er uaktuelt.. å leste dette om p-plaster: Det har blitt hevdet i media i dag at p-plaster gir en tre ganger større risiko for å dø av blodpropp enn vanlige p-piller. så noen som har noe tips?? Kondom er et uaktuelt ork
Pingting Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 (endret) Statens legemiddelverk om blodproppfaren dette er i høyeste grad usikkert. Om det virkelig er tilfellet så vil på ett år 6-12 kvinner av én million få blodpropp med dødelig utfall. Men jeg ville nok neppe brukt plaster om jeg visste at jeg er disponibel for dette (slik som du gjør). I følge lommelegen.no er de beste alternativene for deg kondom pessar minipille p-sprøyte kobberspiral hormonspiral sterilisering Men snakk for guds skyld skikkelig med legen din om dette. Blodpropp er - som du sikkert vet - potensielt livsfarlig, så det viktig at du finner noe som er trygt for deg! En lur løsning finnes sikkert Endret 19. januar 2010 av Pingting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå