Gå til innhold

Sjalu hund


Shenti

Anbefalte innlegg

Hunden min er egentlig veldig snill og god. Men jeg tror også han er ganske eiesyk eller kanskje sjalu? Ikke på sine egne ting, vi kan fint ta fra ham ting eller mat uten at han stritter i mot. Men med en gang jeg gir oppmerksomhet til en annen hund, f.eks. ved å klappe den litt, tar han helt av, bjeffer og holder på å løpe på den andre hunden og sånn...

Hvorfor gjør han dette, og hva kan jeg gjøre for å få en slutt på det? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For all del, husk å ha den i bånd når du gir oppmerksomheten til ett lite barn, så den ikke angriper det!!

Endret av enmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt... Han skjønner forskjellen på mennesker og dyr da... Men hvis han skal være sånn mot mennesker, så er han mer sjalu på gutter som klemmer meg enn barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_la flaca_*
Morsomt... Han skjønner forskjellen på mennesker og dyr da... Men hvis han skal være sånn mot mennesker, så er han mer sjalu på gutter som klemmer meg enn barn.

Det er nok ikke sjalusi, men ønske om å beskytte deg. Hunden min ønsker heller ikke at hunder han ikke stoler på tar kontakt med meg. Men i motsetning til din hund (som jeg tipper er en liten rase :sjenert: ) viser han det ved å plassere kroppen sin mellom meg og det han anser som en trussel. Det gjør han også hvis mannen min er litt streng i stemmen og ute etter matmor hehe.

Jeg ville jobbet med å fortelle hunden at du kan passe på deg selv. For eksempel kan du lære inn en kommando "bak". Øv på å belønne hunden sittende bak ryggen din, mens folk kommer og hilser etc. Da eksluderer du hunden fra situasjonen og tar kontrollen selv. Inntil hunden takler situasjonen greit ville jeg unngått å hilse på fremmede hunder så lenge du har din egen i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...