Challabayis Skrevet 19. januar 2010 #1 Del Skrevet 19. januar 2010 Er det noen andre der ute som irreterer seg over de idiotisk mannfolka i 50+ års alderen?!?! Hadde en episode her forleden hvor en eldre mann kommer inn mot rundkjøringen fra høyre i ganske høy fart, jeg bråbremser, men ikke tidsnokk og idioten kjører i meg!! Etter jeg klarte å fomle meg ut av bilen, selvfølgelig i sjokk, presterer den gamle snørrklatten å anklage meg å si at jeg aldri burde fått lappen!! Makan til frekkhet!! Er dere enige eller???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_karamell_* Skrevet 19. januar 2010 #2 Del Skrevet 19. januar 2010 Å, du har møtt faren min Og når vi først er inne på temaet så har min far alltid vært den "perfekte" sjåfør og alle andre er idioter som ikke burde sittet bak rattet. Han har alltid sagt at når den dagen kommer at han ikke bør være bak rattet lenger så må vi si fra til han, den dagen har kommet for lengst og vi har sagt at han ikke bør kjøre noe særlig lenger - med apoplektiske anfall som resultat, for han er fortsatt den gode sjåføren som han alltid har vært og de andre er tullinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 19. januar 2010 #3 Del Skrevet 19. januar 2010 Snørrklatten Ellers må jeg si meg helt enig med deg! Hadde jeg opplevd det samme som deg og fått de samme ordene servert, så hadde jeg svart kraftig tilbake, uten å holdt noe tilbake, det var toppen på freidighet synes jeg. Mange gjør feil i trafikken idag! Har opplevd ganske mye sidn jeg kjører biloe veldig mye, men ikke i nærheten av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 21. januar 2010 #4 Del Skrevet 21. januar 2010 Er det noen andre der ute som irreterer seg over de idiotisk mannfolka i 50+ års alderen?!?! Ja. Har også lagt merke til damer i 50+ års alderen - og menn og kvinner i alle andre aldre som også kløner det til. Er ikke bare vi svin av noen menn som er dårlige sjåfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Challabayis Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg kan være enig med deg der... Problemet er bare det at de mannfolka jeg har hatt erfaringer med er overbevist om at de er verdensmestere bak rattet og de nekter å innrømme feil! Det er det som irreterer meg. De fleste kvinner er hvertfall klar over at de ikke kan kjøre. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapetos Skrevet 21. januar 2010 #6 Del Skrevet 21. januar 2010 Joda, eldre menn bak rattet på biler er skremmende. Spesielt dersom det er en gammel mann med hatt. Men hatten behøver ikke være noen indikasjon - noen ganger beveger de seg ut i trafikken i forkledning som gamle menn uten hatt. Det er de som er de verste. De som er i forkledning, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #7 Del Skrevet 21. januar 2010 Vil kanskje ikke kalle de eldre når de er i femtiårene, men jeg er ellers enig altså. Har selv blitt påkjørt av en eldre mann i SUV som ikke verken så seg for eller varslet filbytte. Skremmende opplevelse, særlig da det kom frem at fyren ikke forsto at han hadde gjort noe galt, eller at han kunne drept meg som satt i en liten bil. Ser det på min mor jeg, hun kjører bare de samme veiene hele tiden, og takler ikke å komme seg inn på motorveien feks. Det går i 60 i aksellerasjonsfeltet, og det er vel ikke akkurat smart det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #8 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja. Har også lagt merke til damer i 50+ års alderen - og menn og kvinner i alle andre aldre som også kløner det til. Er ikke bare vi svin av noen menn som er dårlige sjåfører. Enig. En 50-åring er da ikke gammel. Tvert imot har h*n som regel fått litt vett i panna, og ikke minst erfaring. Bilførerne i 40-50-åra tenker generelt mer sikkerhet, de har kanskje vært borte i uhell/ulykker gjennom mange år som sjåfør, og er mentalt innstilt på at ulykker kan skje også meg, ikke bare alle andre. Det er ingen tvil om at det er bilførere mellom 20-25 som er de verste i trafikken. De tror de er verdensmestre på alle måter, og kjører deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2010 #9 Del Skrevet 21. januar 2010 Fordomsfulle her eller? Bare fordi det er en eldre kar betyr ikke at alle eldre karer kjører slikt. Jeg har opplevd eldre menn, stressa småbarnsmødre, 30-åringen som VET ALT og har enerett på veien, jenter som fikk lappen i går og som ikke klarer å holde seg til en fil mens de prater i mobilen og sminker seg samtidig som de er ute å kjører, buisness folk som sitter med laptopen i passasjersetet samtidig som de prater på handsfree`n, familier på tur hvor man ser hele bilen gynger fordi barna er utålmodige. Det finnes mange slags rare mennesker på veien, men å fordømme alle andre sier bare mye om en selv - at man selv er en person som tror man er verdensmester på veien og alle andre er uforsvarlige. Istedenfor så tar jeg kjøringen med knusende ro og aktsomhet. Kommer sikkert fra den tiden jeg jobbet som lastebilsjåfør, hvor vi MÅ være hensynsfulle og tåle å bli forhåndsdømt. Ser man en idiot på veien, så tar man det heller med ro selv og lar disse idiotene komme frem i trafikken - kjører de virkelig så uaktsomt så får de selv betale for det en eller annen gang uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Challabayis Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan si at jeg var litt tøff i kjeften i det første innlegget. Men jeg er vel ikke den eneste som ville reagert slik etter en lignende opplevelse? Jeg snakker også utifra flere hendelser hvor eldre menn har dømt meg, en ung kvinne, nedenom og hjem, selv om det ikke var min feil. Heldigvis for min del har det ikke så mye å si hvor gammel jeg er og hvilket kjønn jeg har når det kommer til forsikringsselskapet. Jeg må jo si meg enig i at jeg kunne like godt kjørt i en annen person, eller rygget inn i bilen bak meg, slik som vi kvinner er så kjente for. :gjeiper: Poenget er kun måten de mennene har taklet hendelsen på. Eneste jeg ville ha forventet var en vennlig tone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2010 #11 Del Skrevet 21. januar 2010 Klart man forventer seg en vennlig tone, men får man ikke det så får man jo bare forholde seg rolig og være "den bedre personen". Noen har behov for å skrike høyt og skylde på alle andre enn seg selv - la dem få lov sier nå bare jeg. Det er de som står der og ser dumme ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Challabayis Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er helt tydelig at tolmodigheten din strekker seg lang. Jeg derimot, har en mye kortere lunte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 21. januar 2010 #13 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er sjeldent jeg gidder å bruke energi på å hisse meg opp over hva andre gjør, så ja - jeg har hørt ofte og innsett selv at jeg har en tålmodighet som strekker seg langt. Derimot vil det ikke si at jeg står å tar imot dritt fra andre mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå