Gjest Gjest_charlotte_* Skrevet 19. januar 2010 #1 Skrevet 19. januar 2010 Jeg er en relativt ung dame, 24år og har hatt forferdelig stygge legger siden jeg var omtrent 15-16år. Det som er problemet mitt er at jeg har så mange stygge flekker og blodårer som viser på bena. Har også endel arr som viser utrolig godt. Det ser ut som leggene(og fremsiden av lårene) mine er fulle av blåmerker, som om jeg har slått meg. Og de gangene jeg faktisk slår meg så får jeg lett blåmerker, og de blir værende utrolig lenge. Bak knærne har jeg blodutredning med masse små blodårer som viser veldig godt, har også noen av disse på lårene. Har operert ene kneet en gang, og arrene etter denne operasjonen ser ikke spesielt fine ut. Er som om kroppen min ikke takler arr så godt. Nå har jeg i tillegg fått utrolig mye cellulitter.VBåde på bakside og fremside av lårene, og på rumpa. Dette gjør ikke akkurat ting bedre. Og dette vet jeg er arvelig, siden min mor har det. Men gud, det skulle jeg også gjerne vært foruten. Pga dette så går jeg omtrent aldri i shorts, synes det er forferdelig kjedelig og gjør at selvtillitten er på bånn spesielt på sommerstid. De gangene jeg har psyka meg opp til å gå rundt i shorts, så er det alltid en eller annen som glaner eller kommenterer...og da blir det leeeenge til neste gang. Har prøvd å få i meg masse c-vitamin, siden det kan hjelpe på blåmerkene(har jeg hørt), men merker ikke stor forskjell. Jeg trenger hjelp, tips og gode råd fra dere i forumet. Kanskje er det flere som sliter slik som meg? Eller kanskje noen vet om en behandling som kan hjelpe meg?? Håper noen kan komme med konstuktive tips, trenger ikke innlegg som bare forteller meg at jeg ikke skal synes synd på meg selv. For jeg gjør ikke det, da hadde jeg ikke lagt inn innlegg her engang. Jeg vil bare ta fatt på problemet og se om noe kan gi resultat.
Jentepusen Skrevet 19. januar 2010 #2 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har akkurat samme problem som deg. Og bestevennina mi også.. Møtte ei dame på trenings studioet som også var akkurat samme. Hun hadde prøvd laser, dette hjalp og ble fint. Men det kom tilbake etter en stund... så det virker ikke i lengden.... og dyrt var det og Tror vi nesten bare på leve med det.... Jeg ser ingen annen utvei, det gjør heller ikke venninna mi... Får se om det er noen andre som har tips Følger spent med...
Gjest Gjest_charlotte_* Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Har hørt om at man kan bruke saltvannssprøyter for å forminske blodårene. Stemmer dette??
Gjest Gjest_karine_* Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Har hørt om at man kan bruke saltvannssprøyter for å forminske blodårene. Stemmer dette?? Noen som vet noe om dette? Har lest noe om det, men finner det ikke igjen...
maudee Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 For blodårer som står ut av huden på en måte, tror jeg det bare er kirurgi som hjelper. Men her er det kanskje mer snakk om blodutredelser? Jeg har hatt årekunter siden jeg var 17. I tillegg får jeg ekstremt lett blåmerker, og jeg har blodutredelser. Kjenner meg igjen - kunne ikke gå i shorts. Da jeg var 32 opererte jeg benet. Siden jeg i tillegg verket i leggene, fikk jeg det dekket. Er det kun kosmetisk må man betale selv. Uansett, jeg føler det er en ny verden nå. Etter operasjonen har jeg brukt kompresjonsstrømper så og si hver dag. Det forebygger nye blodutredelser (og åreknuter). Strømpene ser helt normale ut (men dyre, 800 kroner for et par). Jeg har dem i strømpebukser også som jeg bruker til korte skjørt. Alt i alt føler jeg det har hjulpet noe for sprengte blodkar. Jeg får fortsatt lett blåmerker, men jeg føler at de kommer litt sjeldnere når jeg bruker slike strømper, kanskje fordi huden er bedre beskyttet på en måte. Smører/masserer meg hver kveld med fuktighetskrem der jeg har cellulitter ,samt drikker mye vann. Det hjelper noe. Men går jeg opp bare 2 kg blir det mer synlig....
forever21 Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Jeg er en relativt ung dame, 24år og har hatt forferdelig stygge legger siden jeg var omtrent 15-16år. Det som er problemet mitt er at jeg har så mange stygge flekker og blodårer som viser på bena. Har også endel arr som viser utrolig godt. Det ser ut som leggene(og fremsiden av lårene) mine er fulle av blåmerker, som om jeg har slått meg. Og de gangene jeg faktisk slår meg så får jeg lett blåmerker, og de blir værende utrolig lenge. Bak knærne har jeg blodutredning med masse små blodårer som viser veldig godt, har også noen av disse på lårene. Har operert ene kneet en gang, og arrene etter denne operasjonen ser ikke spesielt fine ut. Er som om kroppen min ikke takler arr så godt. Nå har jeg i tillegg fått utrolig mye cellulitter.VBåde på bakside og fremside av lårene, og på rumpa. Dette gjør ikke akkurat ting bedre. Og dette vet jeg er arvelig, siden min mor har det. Men gud, det skulle jeg også gjerne vært foruten. Pga dette så går jeg omtrent aldri i shorts, synes det er forferdelig kjedelig og gjør at selvtillitten er på bånn spesielt på sommerstid. De gangene jeg har psyka meg opp til å gå rundt i shorts, så er det alltid en eller annen som glaner eller kommenterer...og da blir det leeeenge til neste gang. Har prøvd å få i meg masse c-vitamin, siden det kan hjelpe på blåmerkene(har jeg hørt), men merker ikke stor forskjell. Jeg trenger hjelp, tips og gode råd fra dere i forumet. Kanskje er det flere som sliter slik som meg? Eller kanskje noen vet om en behandling som kan hjelpe meg?? Håper noen kan komme med konstuktive tips, trenger ikke innlegg som bare forteller meg at jeg ikke skal synes synd på meg selv. For jeg gjør ikke det, da hadde jeg ikke lagt inn innlegg her engang. Jeg vil bare ta fatt på problemet og se om noe kan gi resultat.
forever21 Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Hei Fant du ut av problemet ditt med skjemmende blodårer og blåmerker på bena dine? Jeg har akkurat samme problem som deg, og jeg går heller aldri i shorts eller korte skjørt. Da det gjelder cellulitter, så vet jeg ikke om man får gjort så mye.. annet enn å endre kosthold, kutte salt osv.. men om det hjelper er jo en annen sak.En krem som faktisk har litt effekt er cellulittkremen fra CLARINS. Jeg tenkte jeg skulle gå til en hudlege. En bekjent av meg har samme problem, og jeg mener hun sa at det er et navn på disse symptomene, og at hun får dekket laserbehandlinger som skal fjerne årer av trygdekontoret.Det har bedret seg, men behandlingen er visst ganske vond
Monica1968 Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Det er mulig å punktere to årer på hvert bein, og da kan man ikke se mer til dem(jeg fikk selv gjort dette med to årer på hver hånd, og er veldig fornøyd med resultatet). De øvrige årene kan dog ikke fjernes permanent, men det finnes midlertidige løsninger, deriblant laser.
smileyX Skrevet 16. juni 2011 #9 Skrevet 16. juni 2011 Jeg ville bare si at jeg er i samme situasjon, bortsett fra at mine blodårer er veldig tykke og utstående. Har også masse cellulitter, (uavhengig av vekta), og det kan verke litt i leggene mine. Jeg har bare akseptert det, og prøver å ikke henge meg så opp i det.. Men kjipt, særlig når jeg ser lange smekre bein på brune jenter i kort shorts...
Gjest Anne Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Arendal sykhehus utfører behandling. Ta kontakt med fastlegen din. Det sies at Arendal er best på denne behandlingen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå