Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en god, plain grunnoppskrift på pannacotta som jeg har laget med en skogsbærcoulis (frosne skogsbær og sukkerlake), men synes ikke egntlig den komboen var helt vellykket. Bærene smakte ikke så mye som jeg hadde håpet, så det hele ble litt kjedelig liksom.. Noen som har noen gode tips til hvordan å sprite opp pannacottaen? Enten tilbehør eller smakstilsetning i selve pannacottaen.. Fikk en gang en utrolig god kaffe/cappuccino-pannacotta på restaurant, noen som vet hvordan man får god kaffesmak på pannacotta?

Kunne også tenkt meg litt tyggemotstand i det hele, noen tips? Feks kjeksbunn eller nøtter av noe slag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Har en god, plain grunnoppskrift på pannacotta som jeg har laget med en skogsbærcoulis (frosne skogsbær og sukkerlake), men synes ikke egntlig den komboen var helt vellykket. Bærene smakte ikke så mye som jeg hadde håpet, så det hele ble litt kjedelig liksom.. Noen som har noen gode tips til hvordan å sprite opp pannacottaen? Enten tilbehør eller smakstilsetning i selve pannacottaen.. Fikk en gang en utrolig god kaffe/cappuccino-pannacotta på restaurant, noen som vet hvordan man får god kaffesmak på pannacotta?

Kunne også tenkt meg litt tyggemotstand i det hele, noen tips? Feks kjeksbunn eller nøtter av noe slag?

Fått servert med rips og vaniljesaus(?) en gang, nydelig.

Skrevet
Fått servert med rips og vaniljesaus(?) en gang, nydelig.

Rips var en god idé, manglet litt syre i skogsbærene synes jeg. Trooor jeg har noen rips i frysen, til og med :)

Skrevet

Jeg pleier å ta en håndfull jordbær, og hakke de opp med min QuickChef (tupperware), men du får samme effekt om du bare hakker de opp med en kniv selvsagt. Så har jeg oppi litt søtning og litt sitronsaft. Dette legger jeg på toppen av pannacottaen - nydelig!

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Jeg pleier å ta en håndfull jordbær, og hakke de opp med min QuickChef (tupperware), men du får samme effekt om du bare hakker de opp med en kniv selvsagt. Så har jeg oppi litt søtning og litt sitronsaft. Dette legger jeg på toppen av pannacottaen - nydelig!

Ja! Det funker også veldig bra :)

Huff, nå kommer jeg til å sitte og sikle resten av nattevakten :fnise:

Skrevet

Kjente jeg fikk litt lyst på det selv også, ja.. :fnise:

Hva om du prøver en bunn som man f.eks har i en iskake ts? Digestivekjeks osv?

Skrevet
Jeg pleier å ta en håndfull jordbær, og hakke de opp med min QuickChef (tupperware), men du får samme effekt om du bare hakker de opp med en kniv selvsagt. Så har jeg oppi litt søtning og litt sitronsaft. Dette legger jeg på toppen av pannacottaen - nydelig!

God idé med litt sitron i ja :) Men tenker å bruke frosne bær om jeg skal ha bær til, synes ikke de bærene man får tak i nå er noe særlig.. Tror jeg har jordbær i frysen også jeg gitt.. Velutstyrt frys :gjeiper:

Skrevet
Kjente jeg fikk litt lyst på det selv også, ja.. :fnise:

Hva om du prøver en bunn som man f.eks har i en iskake ts? Digestivekjeks osv?

Ja, det var det jeg tenkte på.. Har ikke smakt det med pannacotta, men det MÅ jo bli digg?

Skrevet
God idé med litt sitron i ja :) Men tenker å bruke frosne bær om jeg skal ha bær til, synes ikke de bærene man får tak i nå er noe særlig.. Tror jeg har jordbær i frysen også jeg gitt.. Velutstyrt frys :gjeiper:

Ja, nå som det ikke er sesong bruker jeg også frosne jordbær, det går helt fint. Det merkes jo ikke så god siden de er hakket opp. Syns at den "sausen" som blir av det funker så godt med pannacottaen også!

Ja, det var det jeg tenkte på.. Har ikke smakt det med pannacotta, men det MÅ jo bli digg?

Jeg har heller ikke prøvd det, men jeg ser for meg at det blir nydelig. Vi er veldig glad i å skrape ut mest mulig vanilje"frø" fra bunnen av glasset, så med en kjeksbunn ville vi jo fått tak i alt! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...