Gå til innhold

noe som ikke stemmer med valpen min:(


-Megan-

Anbefalte innlegg

Jeg har ei tispe på 10 mnd. Hun "hoster" etter at hun drikker..

akkuratt som det er noe feil med luftrøret hennes..kan dette være noe alvorlig? Puster fort ut og inn i noen få sekunder..

Men det skjer hver eneste gang..noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei tispe på 10 mnd. Hun "hoster" etter at hun drikker..

akkuratt som det er noe feil med luftrøret hennes..kan dette være noe alvorlig? Puster fort ut og inn i noen få sekunder..

Men det skjer hver eneste gang..noen som vet hva dette kan være?

Kan jo hende hun bare svelger vrangt hver gang, eventuelt puster litt mens hun drikker og derfor får det i vrangstrupen? Vi mennesker reagerer jo på akkurat samme måten. Tror ikke det er noe farlig ettersom det kun skjer etter at hun har drukket vann, men er du bekymret kan du jo bare kontakte veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Sannsynlig midd i nesen. Det er veldig smittsomt, men du får resept på en kur av veterinæren. Ofte kommer det tilbake, pga at innenfor noen områder har alle hunder det, litt fra og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynlig midd i nesen. Det er veldig smittsomt, men du får resept på en kur av veterinæren. Ofte kommer det tilbake, pga at innenfor noen områder har alle hunder det, litt fra og til.

Hvorfor skulle en hund hoste ved midd i nesen, og kun ved inntak av vann? Når man hoster er det jo som regel en reaksjon på at noe irriterer lungene eller lufttveiene, ikke nesen. Om hunden hadde nyst istedet hadde det vært noe annet, men i dette tilfellet er det vel snakk om en slags hoste. Anbefaler vedkommende å høre med veterinæren før man definerer hva som er problemet. En veterinær vil lytte på lungende osv og dermed kunne finne ut om noe er i veien. Min hund hoster og puster fort en gang i blant, men veterinæren finner ikke noe galt og sier at dette er normalt. Og husk, hunder kan bli forskjølet - akkurat som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hvis hunden må bøye seg mye når den drikker har du forsøkt å plassere vannskålen opp fra gulvet?

hun er veldig liten..så hun må ikke bøye seg stort! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at hun får nesen ned i vannet når hun drikker og at det derfor kommer i vrangstrupen? :klø:

Kan ikke tenke meg at det er så mye å gjøre med det hvis det er det som er problemet men kanskje noen andre glupe hoder her inne har noen forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at hun får nesen ned i vannet når hun drikker og at det derfor kommer i vrangstrupen? :klø:

Kan ikke tenke meg at det er så mye å gjøre med det hvis det er det som er problemet men kanskje noen andre glupe hoder her inne har noen forslag :)

ja tenkte det samme! For det kan høres ut som hu får vann i nesa:P

Håper det bare er det, så hun kan lære seg å drikke ordentlig etterhvert;)

Lurte på om jeg skulle ringt vetrenæren, men de gjør alt for å skaffe seg penger.. forrige gang "tvang" de meg til å kjøpe kremer til nesten 700 kr,hun egentlig ikke trengte,da det gikk over av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon
Hvorfor skulle en hund hoste ved midd i nesen, og kun ved inntak av vann? Når man hoster er det jo som regel en reaksjon på at noe irriterer lungene eller lufttveiene, ikke nesen. Om hunden hadde nyst istedet hadde det vært noe annet, men i dette tilfellet er det vel snakk om en slags hoste. Anbefaler vedkommende å høre med veterinæren før man definerer hva som er problemet. En veterinær vil lytte på lungende osv og dermed kunne finne ut om noe er i veien. Min hund hoster og puster fort en gang i blant, men veterinæren finner ikke noe galt og sier at dette er normalt. Og - akkurat som oss.

Luftveier er en del av nesen også. Jeg synes jeg skrev at veterinær kan skrive ut resept hvis det ER midd.

Kan hunder bli forkjølet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg omformulere til luftrøret da. Når man hoster er det jo pga noe irriterer lungene, luftrøret eller pga slim i halsen (som man gjerne vil få opp). Hosting som en reaksjon på irritasjon i nese har jeg verken hørt om eller erfart hos verken menneske eller hund.

Vil understreke at dette ikke er kritikk på ditt utsagn, bare noen tilleggsopplysninger. Poenget var, ta en telefon til veterinæren ved spørsmål om dyrs helse. Man kan jo alltids få tips og råd på diverse forum, men ingenting er bedre enn en veterinærs kunnskap om dyrs helse.

Og ja, hunder kan også bli forskjølet.

http://www.canis.no/ekspertpanel/spmsvar.p...ksp&start=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenkte det samme! For det kan høres ut som hu får vann i nesa:P

Håper det bare er det, så hun kan lære seg å drikke ordentlig etterhvert;)

Lurte på om jeg skulle ringt vetrenæren, men de gjør alt for å skaffe seg penger.. forrige gang "tvang" de meg til å kjøpe kremer til nesten 700 kr,hun egentlig ikke trengte,da det gikk over av seg selv..

Da ville jeg byttet veterinær, eventuelt ringt en annen veterinær for en ekstra vurdering. Veterinærer som setter profitt foran dyrene er jeg meget kritisk til. Heldigvis finnes det de som bryr seg utelukkende om dyrene, man må bare finne de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peeachen

Tibetanske spanieler har "kort" nesekanal og kan ofte få hoste og grynte annfall. Tibben min er 6 år og det er heeelt normalt.

Men litt rart at det er når den drikker vann bare, men det kan jo være at den blir ivrig og får vann i nesen, og siden nesekanalene er så korte så hoster den ettersom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kompis har en sånn pølsehund ;) Den drikker for fort hver gang, så den hoster hver eneste gang den drikker vann. Ikke no galt med den. Kan jo være det din også gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...