Gå til innhold

Gå OPP i vekt!


Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Hei. Tenker jeg omtrent blir den første her til å spør om tips til å gå OPP i vekt.

Hvor ofte bør jeg spise? Forbrenningen min er helt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, ja, du er vel kanskje en av få som stiller et sånt spørsmål :)

Spiser du sunt? Kroppen klarer ikke alltid ta til seg like mye næring om det er usunn mat. (vet folk blir feite av fast food, men det er ikke alle det funker sånn for)

Det finnes sånn ekstra ernæring som er kaloririk som man kan kjøpe på.. apoteket - tror jeg.

En kompis av meg var oppe i ca 6000 kcal om dagen, og da begynte han saakte å legge på seg, og kom opp i 3-4 kg mer enn han hadde veid. Han har fortsatt med dette inntaket, men har sluttet å legge på seg.

Jaja - den som hadde det problemet... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helst spise 7-8 måltider om dagen, mye sunn og kaloririk mat, for eksempel nøtter og avocado. Tren styrke fremfor kondisjon. Ellers vil jeg anbefale å søke litt rundt på nettet, du får masse gode tips der !:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste næringsrike måltider (ikke spar på kalorier) i tillegg til masse småspising. Hvis du liker nøtter og rosiner kommer du langt. Hvis du i tillegg bruker olivenolje til middag og liker avokado og proteinrikt pålegg og fete oster kommer du lengre. Drikk kaloriholdig drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv slitt med samme problem som trådstarter. Økte mat inntaket sakte men sikkert og bedrev tung styrketrening. økte ca 0.3kg i uka over 30 uker. Veide meg hver 2. uke

Har erfart at det skal en hel masse med sunn næringsrik mat til før jeg går opp i vekt.

Tror ikke forbrenningen din er syk før du lister opp hva du spiser i løpet av en gjennomsnitts dag :P

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

I dag har jeg spist:

Frokost:

- Havregryn m/sukker.

Formiddag:

- 1 banan før trening

- 1 banan etter trening

Lunsj:

- 3 grove skiver med smør, salami, agurk og majones

Middag:

- Makaroni og ost m/kjøttdeig.

Dessert:

- Sjokolade mousse

Mat senere på kvelden:

- 1 stk. Napoleonkake.

Var det mye eller lite?

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mye havregryn og hvor mye makaroni du spiste, og hvor hardt du trente, men det ser ganske greit ut, synes jeg. Ville byttet ut en av dessertene med en skål med nøtter og tørket frukt, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist:

Frokost:

- Havregryn m/sukker.

Formiddag:

- 1 banan før trening

- 1 banan etter trening

Lunsj:

- 3 grove skiver med smør, salami, agurk og majones

Middag:

- Makaroni og ost m/kjøttdeig.

Dessert:

- Sjokolade mousse

Mat senere på kvelden:

- 1 stk. Napoleonkake.

Var det mye eller lite?

Dette er langt fra mye, det er heller normalt. Prøv å få i deg nøtter og annen sunn, men energitett mat som nevnt over. For dette er normalt det du lister opp her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel
Dette er langt fra mye, det er heller normalt. Prøv å få i deg nøtter og annen sunn, men energitett mat som nevnt over. For dette er normalt det du lister opp her..

ååhh.. filler... får hive inn mer da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååhh.. filler... får hive inn mer da :P

Sikkert mange som misunner deg for dette =) Spis nå for all del mat du liker, ikke stress med det. Med nok mat kommer kiloene og tren som andre skriver gjerne styrke i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet hvordan du har det. Jeg var tynn i oppveksten og fikk endel kommentarer på det. Ikke noe moro for meg, jeg ville jo være fin og normal. Noen enkle tips:

Spis mer og fortere. Ikke snakk mens du spiser, ikke les og ikke se på TV. Forsyn deg med mer mat og prøv å spise litt mer for hvert måltid.

Spis færre måltider om dagen.

Spis mindre sukker og karbohydrater og mer protein (kjøtt/fisk/bønner) og fett.

Når du er ca. 25 år vil forbrenningen din forandre seg og det blir lettere for deg å legge på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er ca. 25 år vil forbrenningen din forandre seg og det blir lettere for deg å legge på deg.

Sier hvem?Hvor har du dette fra? forbrenningen synker når en blir eldre, men når og hvor mye er nå helt inviduelt, hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...