Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #1 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har visdomstenner som holder på å vokse frem. De plager meg litt innimellom, har hatt noen skikkelige betennelser som jeg trengte antibiotika for å bli kvitt. Jeg er super nøye på å holde det rent både med pussing og skylling, gjør jeg ikke det blir det betennelse. Men ellers så er de bare der. Ikke noe hull i dem. Er det nødvendig å fjerne dem? Er det en stor jobb, kan en vanlig tannlege fjerne dem når de ikke er helt oppe eller må man til en spesialist?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Min erfaring er at det kommer veldig an på tannlegen. Noen bryr seg ikke så lenge du ikke har symptomer mens andre omtrent er i gang med å trekke før du har åpnet munnen. Om dine må fjernes eller ei må tannlegen avgjøre da dette avhenger av mye, f.eks. om det i det hele tatt er plass til dem, hvordan de vokser osv. osv. Jeg har fjernet visdomstenner både hos vanlig tannlege og kjevekirurg. Begge gangene var det delvis frembrutte visdomstenner som måtte opereres ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå