Gå til innhold

passer dette kostholdet til en som slanker seg?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

hei. lurer litt p om dette er et bra kosthold for meg som slanker meg?

frokost: havregryn med banan og rosiner.

mellom måltid: gullerot og vann.

lunsh: to knekkebrød med speil egg på begge.

middag: lagsane med kylling,istede for kjøtt deig. "sunn ost"

kvelds mat knekkebrød .

høres det greit it. kan jeg g ned med dette kostholdet + trening.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. lurer litt p om dette er et bra kosthold for meg som slanker meg?

frokost: havregryn med banan og rosiner.

mellom måltid: gullerot og vann.

lunsh: to knekkebrød med speil egg på begge.

middag: lagsane med kylling,istede for kjøtt deig. "sunn ost"

kvelds mat knekkebrød .

høres det greit it. kan jeg g ned med dette kostholdet + trening.?

ja, høres sånn ut. men det kommer jo selvsagt an på hvor mye du spiser av de forskjellige tingene og hvor mye du trener. en porsjon grøt og lasagne og bare 2-3 knekkebrød, så går det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menyen din ser grei ut den, men den gir altfor liten info, for jeg regner med at du ikke spiser dette sju dager i uka?

Ikke tenk kalorier, men tenk helse. Og bort med vekta. Diett og slanking blir bare meningsløse og negative ord, men hvis man heller satser hardt på å få et bedre liv, komme i bedre form og endre livsstil, så blir tankegangen mer positiv også. Fokuser på helse, på overskudd, på at fordøyelsen fungerer og på at du øker mengden fysisk aktivitet. Å være aktiv er kanskje den faktoren som vil bety mest her, men det er den folk glemmer fortest. Av en eller grunn henger de fleste seg opp i kalorier inn, men ikke så mye hva som går ut.

Tenk på at du alltid skal ha minat tre klare farger på tallerkenen, da unngår søppelmat og friterte ting ganske lett. Spis også tørka frukt i alle varianter, nøtter, mandler osv som mellommåltider/snacks, og kjøp så lite ferdig- og halvfabrikata som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med innlegget over.

Du må nesten bare prøve deg frem, men ikke spis mindre enn dette. Gi det noen uker, men varier for å unngå å gå lei maten du spiser.

Anbefaler at du ikke går ned noe mer enn ca 0,5 kilo per uke, nå vet jeg ikke målene dine (hvor mye du skal ned), men dette er en nedgang som er fornuftig. Men ha tålmodighet også om du ønsker at det gjøres rett og blir varig og ikke noe jojo-slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg mange forskjellige ting du kan ha som mellom-måltid, da blir det ikke så ensformig å spise! Av egen erfaring kan motivasjonen synke dratisk hvis jeg synes jeg spiser det samme hele tiden.

Jeg har alltid en kartong lett-yoghurt stående, flere forskjellige typer nøtter, mandler, pærer, epler, alt mulig. Slik unngår jeg å spise mye av en ting, og heller varierer og tar litt av alt. Husk at for mye nøtter er ikke bra heller, så alt med måte, selv om det er vanskelig å stoppe.. nam nam :)

Utenom det, anbefaler deg å ikke tenke desperat på hvor mye/lite du har spist "idag". Det kan enhver bli stresset av. Ta deg heller en gåtur/joggetur hvis du føler du vil ha aktivitet, og etterhvert blir det lett som en lek når det er en del av ukentlige vaner! :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...