Gå til innhold

Opererte ut visdomstenner sist Onsdag,

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Hadde visdomstenner nede som vokste horisontalt og som presset på de andre tennene, disse var ikke kommet opp. Fikk infeksjon på den ene siden og fikk antibiotika. Det gikk over.

Så fikk jeg time til å operere ut disse tennene i narkose på sykehuset. I tilegg tok dem også en visdomstann oppe som ikke var kommet ut, og røttene til en tann som stod igjen nede som var ødelagt.

Nå er det 5 dager siden, og jeg sliter fremdeles med den siden som de har tatt 3 tenner, 2 nede og 1 oppe. Det verker så fælt, opp i øret liksom og under øye/kinnet. Tror operasjons sårene er ok, men det er liksom i benet/kjeven det verker. I tilegg hjelper det lite å ha fått munnsår i munnviken på denne siden :snurt:

Jeg går på pinex forte og ibux. Og klarer fremdeles ikke tygge, spiser babymat og annen most mat. Har bestemt meg for å forsøke i dag å gape høyere, bruke kjeven mer i håp om at noe vil løsne og smerten vil avta.

Sliter også med at magen er i ulage :(

Noen der ute med gode råd?

Er heldigvis sykemeldt.... Men er så lei av å være kvalm av medisiner og ha vondt :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Alle mine visdomstenner måtte ut, men heldigvis kunne de "trekkes" - dvs, tannlegen måtte kutte litt og knuse tennene i kjeven og plukke de ut bit for bit, siden de ikke var kommet helt ut. (Hadde ikke plass og de vokste feil)

Det gjør h... vondt etterpå! Med de i underkjeven var jeg sykmeldt i over en uke, og jeg så ut som en hamster (med blå kinn, lekkert). Klarte bare spise most mat, og levde stort sett på paralgin forte.

Med de i overkjeven klarte jeg jobb etter 2-3 dager. Måtte ha sterke smertestillende da også for å få sove, men det gikk fortere over.

Det er bare å smøre seg med tålmodighet, er jeg redd... Heldigvis er en tann borte når den er trukket ;)

God bedring, håper det går fort over!

Skrevet

Slik jeg husker det så tok det hvertfall en uke til smertene ble levelige. Og enda en uke eller to før det var 100% normalt.

Så lenge det ikke kommer ny infeksjon, så må du nok bare ta tiden til hjelp. Sår gror litt tregere i munnen siden det alltid er bakterier og slikt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...