Gå til innhold

Jobbe i bilbransjen

LilleLavendel

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som begynner å bli lei pendlingen til oslo (2t hver vei fra dør til dør)

Og så kom jeg over en stilling som nybilselger, og siden jeg alltid har syntes det er litt moro med bil og spess dette merket, så lurte jeg på om jeg skulle søke.

Men jeg lurer litt på forskjellige ting:

- Lønn, renger med noe fastlønn og noe provisjon?

- Arbeidstider ( ser de har oppe 2t ekstra på torsdag, og 4 timer på lørdag, samt så er det jo kampanjer og sånt innimellom)

Hvordan fungerer dette? ("Normal uke" er jo 40 timer inkl lunsj)

Er det overtidsbetalt?

Noe annet jeg bør tenke på?

Håper noen er i bilbransjen, eller kjenner noen andre som kan fortelle litt hvordan livet i bilbransjen er ?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Jentepusen_*

Hos oss har selgerene fastlønn pluss provisjon pr bil dem selger. Dette varierer vell noe fra plass til plass. Tror ikke dem har særlig overtids timer, da dette går under skiftplanen.

Hos oss har vi oppe til 20 tirsdag og torsdag samt til kl 15 lørdag. Hos oss tror jeg selgerene jobber noen dager over 7,5 timer - sånn at dem til slutt over en 3-4 ukers periode sparer opp 1 fridag som gjør at det blir langhelg.

Ellers så må man være ganske frempå som selger, å være god å selge. Nybil kunder er ikke alltid lette å ha med å gjøre, skulle det være noe galt med bilen etter levering. Jeg jobber selv på verkstedet i kundemottak så har mye med kunder og selgere å gjøre.... Og jeg syntes det er tøft til tider...

Tror bilbransjen er en tøff bransje, så det er ikke noe for sarte mennesker :) Så har det nok mye å si hvordan opplæring bedriften har også. Så er det en stor fordel å kunne litt om bil, selv om kansje stillingen ikke krever dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsalg er ikke for sarte mennesker, samt du bør lære alt om de ulike bilene for du kan få spørsmål du ikke hadde trodd fantes. :)

Gjerne historie også, jeg har møtt på mange som begynner å diskutere om de eldre modellene sine innen det aktuelle merket, og noen stempler deg som inkompetent om du ikke forstår hva de prater om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Tror nok ikke det er for sarte sjeler nei, men det er ikke bransjen jeg er i nå heller tid tider.. med masse overtid uten hverken overtidsbetalt eller avspasering..!

Gale kunder også, men heldigvis prosjektlederne som tar den meste av støyten der!

Jeg tenkte jeg kunne prøve med en søknad i allefall.. og så får jeg lodde stemningen om jeg skulle komme på et intervju..!

Hvilken forhandler jobber du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...