Gå til innhold

jeg er utslitt!


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Som tittelen sier så er jeg utslitt hele tiden, jeg står opp tidlig, går på jobb å prøver å ikke la det gå for mye ut over andre, når jeg kommer hjem spiser jeg middag og så begynner kampen om å holde seg våken. Jeg må tvinge meg selv til å ikke sovne, legger jeg meg ned på sofaen mens jeg ser på tv er d garantert at jeg sovner, jeg føler jeg har ingen energi i det hele tatt. Jeg prøver å komme meg ut på en tur hver dag, men det er ikke så lett. Og når kvelden endelig kommer så får jeg ikke sove!! jeg kan være så trett jeg bare vil, men jeg får ikke til å sove før gjerne i 1-2 tiden.

Jeg går også konstant rundt å føler at jeg brygger på noe, jeg har vondt i armer og bein. Jeg har vert hos legen, han fant ingen ting på prøvene bortsett fra et LITT høyrere nivå av kortisol. Og et veldig nesten uvesentlig nivå av CRP. Hva kan jeg gjøre? jeg orker ikke dette stort lengre! noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som tittelen sier så er jeg utslitt hele tiden, jeg står opp tidlig, går på jobb å prøver å ikke la det gå for mye ut over andre, når jeg kommer hjem spiser jeg middag og så begynner kampen om å holde seg våken. Jeg må tvinge meg selv til å ikke sovne, legger jeg meg ned på sofaen mens jeg ser på tv er d garantert at jeg sovner, jeg føler jeg har ingen energi i det hele tatt. Jeg prøver å komme meg ut på en tur hver dag, men det er ikke så lett. Og når kvelden endelig kommer så får jeg ikke sove!! jeg kan være så trett jeg bare vil, men jeg får ikke til å sove før gjerne i 1-2 tiden.

Jeg går også konstant rundt å føler at jeg brygger på noe, jeg har vondt i armer og bein. Jeg har vert hos legen, han fant ingen ting på prøvene bortsett fra et LITT høyrere nivå av kortisol. Og et veldig nesten uvesentlig nivå av CRP. Hva kan jeg gjøre? jeg orker ikke dette stort lengre! noen tips?

Begynn med styrketrening.

Case solved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier så er jeg utslitt hele tiden, jeg står opp tidlig, går på jobb å prøver å ikke la det gå for mye ut over andre, når jeg kommer hjem spiser jeg middag og så begynner kampen om å holde seg våken. Jeg må tvinge meg selv til å ikke sovne, legger jeg meg ned på sofaen mens jeg ser på tv er d garantert at jeg sovner, jeg føler jeg har ingen energi i det hele tatt. Jeg prøver å komme meg ut på en tur hver dag, men det er ikke så lett. Og når kvelden endelig kommer så får jeg ikke sove!! jeg kan være så trett jeg bare vil, men jeg får ikke til å sove før gjerne i 1-2 tiden.

Jeg går også konstant rundt å føler at jeg brygger på noe, jeg har vondt i armer og bein. Jeg har vert hos legen, han fant ingen ting på prøvene bortsett fra et LITT høyrere nivå av kortisol. Og et veldig nesten uvesentlig nivå av CRP. Hva kan jeg gjøre? jeg orker ikke dette stort lengre! noen tips?

Du høres ut til å være utbrent eller deprimert. Snakk med legen om sykemelding, kanskje du trenger tid til å hvile og bare slappe av en periode? Kanskje du trenger noen å snakke med? Noen ganger kan det være opprivende hendelser i livet, som gir slike reaksjoner. Men jeg vet ikke om du har opplevd noe slikt.

Jeg har hatt det slik selv i perioder, og for min del er det pga vanskelige ting som har skjedd i livet mitt.

De som sier at det bare er å komme igang med trening osv, vet ikke hva de snakker om. Det er ikke så enkelt. Men å gå en tur i frisk luft, er bare fint. Lytt til kroppen din, og kjenn etter hva som gjør deg godt. Lykke til. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alvine_*

ME?

Høres nesten ut som jeg var, men jeg klarte jo ikke jobben min da.

Når man har ME får man gjerne høye nivåer av stresshormoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke deprimert, jeg har det bedre enn jeg har hatt det noen gang. Jeg har det supert med samboeren, drømmejobben.. Jeg har en veldig aktiv jobb, og jeg prøver og klarer som regel å gå en tur hver dag. Noe mer trening enn det klarer jeg ikke.

Hva mer kan legen gjøre da? Vi får vente å se, var svare jeg fikk hos legen. Skal jeg gå sånn da til jeg ikke kommer meg opp av senga til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger du å holde deg våken når du kommer hjem fra jobb da? Det er mange som sover litt etter jobb/skole i perioder. Dersom du ikke får sove på kvelden er det ikke så rart du er trøtt dagen etter. Det er ikke sikkert det er dumt å sove 1/2 til 1 time etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å holde deg våken når du kommer hjem fra jobb da? Det er mange som sover litt etter jobb/skole i perioder. Dersom du ikke får sove på kvelden er det ikke så rart du er trøtt dagen etter. Det er ikke sikkert det er dumt å sove 1/2 til 1 time etter jobb.

jo jeg kan sove etter jobb, men da får jeg hvertfall ikke sove igjen på kvelden. Men når jeg går dag etter dag med forlite søvn skulle en jo tro at jeg tilslutt burde sovne på kvelden, men det gjør jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg kan sove etter jobb, men da får jeg hvertfall ikke sove igjen på kvelden. Men når jeg går dag etter dag med forlite søvn skulle en jo tro at jeg tilslutt burde sovne på kvelden, men det gjør jeg ikke..

Poenget mitt var da at det er bedre å sove litt på ettermiddagen. Man kan fint klare en natt med lite søvn også jobbe dagen etter, men flere netter på rad med lite søvn gjør at du bli ødelagt uansett. Når du kommer i søvnunderskudd er du nødt til å ta igjen søvner, og får du da ikke sove på kvelden er det like greit å ta den på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jge ville gått til legen å tatt en blodprøve for å sjekke om stoffskifte nivået dit er i orden.

Mange som "sliter" med lavt stoffskifte, og det blir man hel utslitt av. Heldighvis blir de fleste helt fine med medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forblir nok et mysterium. Legen har testet for stoff skifte, grunnet mine symptomer i tilleg til høy puls når jeg var inne hos han, tok også EKG. De har testet mot det meste også mat allergi. Finner ingenting utenom et litt forhøyet kortisol nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...