Gå til innhold

Mental helse og mage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har særlig de fire siste månedene slitt med magesmerter, oppkast og diare. Hadde et utfall av den dårlige magen i fjor vår og. Jeg har nettopp gått til lege med problemet, men hun kunne ikke foreslå noen evt diagnose engang for det ene symptomet slår ihjel det andre. Men skal jo på flere undersøkelser og prøver så håper jo vi finner ut hva det er.

Det har vært en forferdelig høst med problemer med kjæreste som nå er eks, og som har vist seg å være en mye verre eks enn han var kjæreste, så tanken har vel slått meg at det kan være kanskje en slags "depresjon" eller mental ubalanse på en måte som slår ut. Men det jeg lurer på er, kan det virkelig slå så ille ut på den fysiske formen? Altså varighet og hyppighet med oppkast og diare kan variere fra gang til gang, men smertene er de samme. Føles som det er noen som vrir magesekken opp som en skureklut, og det er så vondt at jeg klarer ikke annet enn å ligge på siden sammenkrøket. Det kommer oftere og oftere nå, går knapt to uker mellom, og over jula hadde jeg diare i tre uker sammenhengende. Måtte på do selv om jeg var ganske så tom, og det kom noe lys slimaktig væske ut.

Om det skulle være dette med eksen, så rimer det kanskje ikke likevel. Det har roet seg ganske mye de siste to månedene, men magen har egentlig bare blitt verre. Men hadde også noen mageproblemer i oppveksten og da ble det konkludert med psykiske problemer (var veldig stresset og plaget), men det slo meg ikke ut fysisk på samme måten, og smertene var langt fra de samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det nok ofte slik du mistenker, psykisk helse kan gjøre magen din til et rent hxxxx. Snakker av egen bitter erfaring. Men det er selvsagt viktig at alle andre mulige diagnoser er forkastet før du slår deg til ro med psykiske grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...