andemor Skrevet 17. januar 2010 #1 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Her begynner det å spisse seg til, så jeg er nok sent ute med bryllupsdagbok i forhold til mange andre. Min kjære fridde i september, og 10. juli gifter vi oss. Gleder oss masse til å bli gift! Rart med det, egentlig blir det vel ikke den helt store forskjellen, men vi gleder oss til det likevel. I dag begynte jeg skikkelig på invitasjonene også. De blir litt hjemmelaget i hverfall. Koselig at det blir litt personlig, og jeg har en super nabo som hjelper meg. Gleder meg til han kommer hjem fra jobbreise og jeg kan vise han resultatet. Ellers er lokale, kirke, kjole, kokk og mat på plass. Må ordne servitører da... Huff. Og hvor mye skal de få for jobben? Må finne ut av det også. De skal jo føle at de får noe igjen for det også. Menmen. Det ordner seg nok. Innimellom tenker jeg hvorfor vi lager så mye styr. Det hadde sikkert vært like koselig med et lite bryllup med bare foreldre og forlovere også. Samtidig er det litt mer stas med et litt større bryllup da. Føler at vi slipper å "velge bort" noen på gjestelista, og det er koselig bare det... Endret 13. februar 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 17. januar 2010 #2 Del Skrevet 17. januar 2010 Velkommen til bryllupsdagbøkene! Håper du finner god hjelp og gode tips her inne - det har iallefall jeg funnet! Har også tenkt som deg - at det i blant føles som om det hadde vært vel så bra med et lite, intimt bryllup... Men, så er det jo gøy å kunne ha alle en er glad i samlet på et sted - ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 18. januar 2010 #3 Del Skrevet 18. januar 2010 Velkommen inn hit til oss! Høres ut som du er godt i gang, og ja, det er litt koselig å lage invitasjonene selv ... Jeg ble møkklei etterhvert, men Vi har og tenkt sånn en del ganger, at det hadde vært koselig å bare være noen få også. Samtidig er det jo koselig å kunne samle familien om sånne begivenheter, det er jammen ikke ofte vi samles alle sammen ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, jeg tenker også at det er koselig å samle alle. Både han og jeg har veldig trivelig familie, så jeg tror det bare blir hyggelig. Han er egentlig mest opptatt av at vi skal vies, og så vil han helst dra til brudesuiten med en gang. hehe. Det er vel jeg som er mest opptatt av at vi skal ha feiring sammen med familie og venner, og det er mye fordi det er så mange personer som både han og jeg er veldig glade i som kommer. Gleder meg til å dele en så stor dag sammen med alle disse menneskene og med mannen i mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 20. januar 2010 Da var endelig forsida til invitasjonene ferdig. Fikk låne en cuttlebug, så der sparte jeg masse tid. Kjøpte en utrolig fin rulletape-sak også, som jeg nå er så utrolig imponert over! hehe. Vi har en så fin bokhandel der jeg bor, så der har det vært masse hjelp å få den siste uka. Nå er det bare teksten inni som venter, og den er det ikke jeg selv som skal lage... Skal bli godt å få sendt dem ut. Så det var andre som har laget huskeliste på de her dagbøkene, så det skal jeg også gjøre nå med inspirasjon fra http://www.bryllupsguiden.no/oslo/innhold....mp;seksjonid=43. Får jeg til det her med fargeskrift tro? Ringer Transport til og fra vigsel (må skaffe bånd til bilen) Fotograf Brudekjole. Må ordne prøving i påska. Undertøy, sko og smykker Sminke og frisør Brudgommens klær Brudebukett Blomst til mannfolka Blomsterdekorasjoner Innbydelser (nesten i hvertfall) Bordkort Takkekort Bryllupsmiddag Bryllupskake Lokaler Serveringspersonal (manger 4-5 stk...) Musikk til festen? Toastmaster. Må få ordnet så vi treffes i påska Bryllupsreise. Når skal vi ta den? Bestemme oss for musikk under vielsen Var det ikke noe mer da? Jeg mener det var noe mer... Det er litt styrete når man bor så langt unna stedet der man skal gifte seg. Jeg håper virkelig jeg får ordnet meg litt lengre fri fra jobb i påska, ellers blir det knapt med tid til å få sydd den inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 20. januar 2010 Note to self: Må bestille på nett sånne dingser til å pynte bordet med. Og bordplassering kan lages allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå har planlegginga stoppa litt opp for meg. Ble så usikker på hva slags papir jeg skulle skrive innbydelsene ut på, så jeg må nok ta meg enda en tur til stedets koselige bokhandel. De innbydelsene blir stadig mer kostbare enn jeg egentlig hadde tenkt. Det får vel bare gå. Jeg har uansett ikke brukt mer enn det det ville koste å bestille ferdiglagede. Snart kommer min tilkommende hjem igjen fra jobbtur også. Det skal bli godt. Savner han når han er borte. Det tyder på å bli en skikkelig koselig helg i hvertfall! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. januar 2010 #8 Del Skrevet 28. januar 2010 Legger igjen en liten hilsen Det er gøy med planlegging, men kjedelig når det stopper litt opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 2. februar 2010 Takk for hilsener! Veldig koselig. Begynner endelig å få i orden de her invitasjonene, så snart blir de sendt. Ellers titter jeg rundt for å finne bordynt og sånt som kan bestilles på nett. Det er jo så greit med nettshopping når man bor på litt ukurante steder. Og til bilpynt fant jeg dette! http://www.lisesbrudesalong.no/bilpynt.shtml Synes de her pompom-sakene var ganske fine. Detaljer, detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 5. februar 2010 Da var endelig invitasjonene ute, og jeg får masse koselige meldinger om at folk selvfølgelig kommer og at invitasjonene var fine. Koselig. Begynte såvidt å se på bordplassering også. Mest for å føle at det er litt framdrift her. Tror kanskje jeg gjør for mye ut av det. Det ble litt sånn "De får det sikkert hyggelig sammen... Men hvem skal han ha til bords? Tenk om det blir fullstendig kræsj?" Huff... Plutselig begynner jeg å utvikle meg til bridezilla Det var litt gøy da. Og det blir alltid bra til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 6. februar 2010 #11 Del Skrevet 6. februar 2010 Åh, jeg er helt enig, bordplassering er døøødsvanskelig. Folk skal jo sitte der i en tre timers tid, så jeg vil gjerne unngå å sette folk som ikke har noenting å snakke sammen om, ved siden av hverandre! Grattis med utsendte invitasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 8. februar 2010 #12 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg kjenner jeg gruer meg litt til bordplasseringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 8. februar 2010 Det verste er at, etter at jeg har brukt lang tid på å finne et resultat jeg kan være fornøyd med, så kommer mamma til å ha noe å si på det.. Da blir det bare "sorry, men sånn her blir det!" Ho vil gjerne at det meste skal være etter boka, så der har vi nok litt uenigheter i vente. Det gjelder nok å puste dypt, tenke på hvor godt ment det faktisk er, og "pick your battles..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 9. februar 2010 Er dårlig og hjemme fra jobb i dag. Så da får jeg i det minste tid til å surfe litt på nett og finne pynt. Jeg må huske på å bestille servietter og muligens strømpebånd her http://www.kreativtbryllup.no/ når jeg får lønn. Jeg bør kanskje regne på hvor mye dyrere det blir i forhold til andre pene servietter. Får surfe litt rundt på nett, så kanskje jeg finner andre pene servietter også. Her http://decorium.no/default.asp?c=352&c2=597 tenkte jeg å kjøpe litt mer bordpynt. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha, men det blir i hvertfall noen krystalldråper til å ha i vannet sammen med en blomst eller tre. Gleder meg til å pynte bord. Vi er så heldige at mye venner og familie har sagt at de kan hjelpe til, så jeg regner med at det går ganske så smertefritt. Deilig, for man skal jo ikke stresse dagen før bryllupet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 12. februar 2010 Begynte å lese i dagboka mi nå, for min kjære er igjen på jobbreise et par uker, og da får jeg roen til å fundere litt og skrive dagbok. Det er så gøy å lese hva jeg tenkte på da vi nettopp hadde truffet hverandre, og vips! var jeg superinspirert til å begynne på talen til bryllupet! Endelig fant jeg en vinkling og tonen for talen, som jeg har gått og fundert så lenge på! Jeg vil jo ikke at det skal bli altfor "suppete", men samtidig skal det jo være personlig og romantisk, slik som vi faktisk er som personer! Hurra! Nå regner jeg med at det blir en produktiv helg med tanke på bryllupsplanlegging. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Nå har det plutselig gått opp for meg at det snart bare er 3 måneder til vi gifter oss. Kjenner jeg blir litt stressa når jeg tenker på det. Det blir ikke så mye bryllupsplanlegging når jobben og hverdagene krever sitt. Nå kjenner jeg at det er på tide å intensivere hele planlegginga. Vi lurer på å bake vår egen kake, da. Det er jo så utrolig dyrt å kjøpe bryllupskake at jeg lurer på om det er verdt det. Så da er det vel bare å finne en god oppskrift. Helst vil vi ha sjokoladekake med noe slags hvitt fyll utenpå. Utfordringen er vel å finne noe som ikke smelter i varmen. Også vil jeg at den skal se sånn ut: Hjertekake Jeg håper en av mine snille søstre og mamma kan hjelpe meg med det. Ellers har jeg fått høre litt fra forloveren til kjæresten min om hva de planlegger å gjøre i utdrikningslaget hans. Tror han skal få det gøy! Jeg gleder meg til å se ansiktet hans når de kommer og henter han, og han innser hva som skal skje. Endret 31. mars 2010 av andemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 22. april 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 22. april 2010 Satt bare og funderte over min egen bryllupstale, og jeg synes egentlig at kronprinsen sin bryllupstale kan fungere godt som inspirasjon: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongehuset/kronprinsbryllupet/festen/1240592.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 29. mai 2010 Nå begynner endelig ting å falle på plass, og det er nesten bare en måned igjen til vi gifter oss! Det jeg mangler ennå er: Undertøy Bordkort (men har fått noen i familien til å lage, så der skal jeg ikke tenke på noe) Takkekort Bryllupskake (men er nesten i boks) Serveringspersonal (manger ennå 3 stk...) Musikk til festen (men tror min kommende svoger skal fikse noe) Bryllupsreise blir kanskje en helg i Lofoten Talen min er ikke ferdig Er ikke sikker på om bordplassering er ferdig Kjøreplan må avtales med toastmaster Presten må kontaktes angående musikk og tekstlesing Vi må øve på brudevals og bestemme musikk til brudevals Må snakke med fotografen før bryllupet Må avtale litt med kokken før bryllupet Det er i det hele tatt en god del personer vi skal prate med de to ukene vi er hjemme før bryllupet. Og min kjæres utdrikningslag har jeg fått vite at blir en liten svipptur på fire dager i utlandet i løpet av de to ukene. Men det tror jeg han kommer til å elske, så jeg skal nok bare planlegge deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 31. mai 2010 #19 Del Skrevet 31. mai 2010 Ser ut som du har god kontroll ja Hvordan avtaler man kjøreplan med toastmaster? Skal treffe toastmaster i dag, men er så usikker på hva jeg skal si til henne Hvordan setter dere opp kjøreplan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 1. juni 2010 Er vel kanskje litt sent for meg å svare på dette. Hva fant dere ut? Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre det med toastmaster. Vi har ikke planer om å ha det så veldig stramt, men synes det er greit å snakke med toastmaster om hvordan vi har tenkt til å gjøre det sånn at han kan informere under middagen. Kanskje at vi ser litt på hvordan de faste talene skal legges inn under middagen, og når det passer å ta en pause. Man bør vel ha en pause? Jeg må si jeg er veldig usikker på hvor lang tid det hele vil ta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå