Gå til innhold

Når sender en ut invitasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, jeg gifter meg ikke før august 2011, så hadde ikke tenkt å sende ut riktig enda;)

Men hva er "vanlig"? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har satt 3 mnd etter vi sender ut.

vet ikke hva som er vanlig, men vi gifter oss også i august og sender ut i disse dager. Mange har ferie i august så greit å være tidlig ute!

Skrevet

Vi kommer til å sende de ut i løpet av denne uken som kommer og svarfrist er satt til 1. mai og vi gifter oss 10. juli (som er første helgen i fellesferien) De aller fleste fikk hold av datoen julekort før jul så det vil ikke kommer som noen overraskelse, MEN må bare understreket at faktisk så er det mange som hadde lagt planer for ferien allerede tidlig i høst! :lete:

Skrevet

tror du kan sende ut nå ja , jeg ville gjort d , så folk kan finne ut hva de skal ha på seg . kan ta lang tid å finne den rette kjolen .

Skrevet

Vi gifter oss i slutten av juni - og tenker å sende ut invitasjonene innen utgangen av januar...

Da har vi satt svardato til 1.mai...

Skrevet

vi skal gifte oss 2.oktober... sender ut i mars/april m svarfrist 1.august :D

Skrevet

Vi gifter oss 12. juni (som ikke er i ferien), sender ut om en god måned og har su 12. mai. De aller fleste har satt av datoen, så ser ikke noe stress med å få de ut før, ser heller på det som masing og det vil ikke vi :)

Skrevet

Nå ble jeg veldig usikker....

Vi skal sende ut om noen uker, og har frist 1.april....

Jaja, det får briste eller bære.....

Skrevet

Er det vanlig å sende ut såå lenge på forhånd..?

Vi sender ut invitasjoner denne uken, med svarfrist i februar - bryllup i slutten av mars..

Skrevet

Vi sender ut invitasjoner denne uken, med svarfrist i februar - bryllup i slutten av mars..

Mars er jo ikkje feriemånad, så sjansen for at folk er vekkreist er ikkje så stor som i sommarmånadane, men hadde eg fått ein invitasjon med to månadars varsel, er det ganske stor sjanse for at eg hadde hatt andre planar allereie, som kunne vore vanskleg å droppe.

Det kjem jo an på om folk ha fått nyss i datoen tidlegare eller ikkje også.

Skrevet (endret)

Jeg tror det kommer litt an på når på året bryllupet skal være. Skal man f.eks. gifte seg i ferietiden, kan det være greit å sende ut lang tid i forveien, siden mange legger planer for ferien 1/2 - 1 år i forveien, og man dermed kan risikere at folk må melde avbud pga dette.

Ofte er jo også datoen klar i god tid, og mange velger å sende invitasjonene da, i stedet for først et "hold av datoen"-kort, og så invitasjonen senere.

Vi sendte ut invitasjonene sammen med julekortene i desember, og gifter oss i juni. Men vi gifter oss på et sted hvor de fleste må bestille overnatting, og dermed var det greit å sende ut i god tid. Allikevel opplevde vi at et par allerede har meldt avbud, pga ferieplaner. Men så klart - vi kan ikke forvente at det skal passe for alle, da! :)

Endret av Modic
Skrevet

Vi sendte ut julekort med info om dato og nettside, og skal sende ut innbydelsene i midten av februar med ca 1 mnd svarfrist. Etter å ha lest her inne og snakket med venninner som har giftet seg, har jeg inntrykk av at det er færre som husker å svare jo lengre svarfristen er.

Skrevet

Vi sendte ut (og delte ut) invitasjonene i julen, og har svardato 15.februar. Bryllupet er 1.mai.

Litt av grunnen til det er at alle gjestene kommer langveisfra, og trenger derfor gjerne beskjed litt lengre i forveien? Sånn tenkte vi i alle fall.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

De ekstremt lange svarfristene forundrer meg litt. Hvorfor ha svarfrist fire-fem måneder etter at invitasjonen er sendt?

Jeg forstår jo at det er lurt å sende ut invitasjon i god tid, særlig når bryllupet er i ferietiden, men er det ikke bedre at folk svarer raskt før de glemmer hele greia? Jo lengre svarfrist jo lettere å glemme fristen...

Dersom det skulle skje noe som gjør at en likevel ikke kan komme, bør en jo uansett gi beskjed.

En annen fordel med korte frister er jo muligheten til å "etterinvitere" hvis en får flere avbud.

Endret av Spinell
Skrevet
har jeg inntrykk av at det er færre som husker å svare jo lengre svarfristen er.

Enig...

Skrevet

Vi gifter oss i midten av juni, sender ut invitasjoner i begynnelsen av mars, svarfrist 1 mai :)

Vi har jo ikke bryllup i ferietiden og de aller fleste vet dato allerede. Kjæresten til en av mannens kompiser sendte meld forrige uke om dato, for hun måtte sette av datoen allerede nå. Enkelte er jo booket i helger pga jobb eller andre aktiviteter. Vi har blitt invitert i bryllup to ganger, ene gangen aaaalt for sent så vi kunne ikke komme, den andre gangen var det flaks som gjorde at vi kunne komme.

Skrevet

Vi giftet oss 8.august, sendte invitasjonene ut til påske (som var i slutten av mars) og hadde S.u 1. juni :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har vært ganske så tidlig ute vet jeg..

Vi skal gifte oss 26 juni, invitasjonene ble sendt ut ca 7 januar med svarfrist 7 februar. Er absolutt enig i det en sa over her at mange glemmer fristen hvis den er for langt unna..

I vårt bryllup kommer det en del tilreisende fra både østlandet og utlandet og hvis vi skal få booket dem inn på det populære sommerstedet vi har tenkt å ha bryllupet, må vi gjøre det nå før det fylles opp! Derfor tidlig frist! De ville ikke reservere leilighetene for oss lenger enn ut februar heller.. Jeg tror også det resulterte i at så mange av gjestene kunne komme! Vi har kun fått avslag fra to par, så vi blir nesten 70 stk og det er jo topp!

Vi planlegger også en båttur med alle gjestene, og sightseeing-båter bookes jo fort opp her på sørlandet, så da er det helt supert å allerede nå vite hvor mange vi blir! Har ikke fått noen negativ tilbakemelding fra noen heller selv om vi er tidlig ute..

Skrevet

Det kommer an på en del ting:

- Når er bryllupet (populær ferietid eller ikke)?

- Er det mange tilreisende, og må disse booke fly, hotell osv i god tid for å få rimelig pris og plass?

- Når krever lokale og andre leverandører svar på hvor mange som er ventet?

Vi har mange tilreisende, en god del fra utlandet. Gifter oss midt i fellesferien, så det var greit å si ifra tidlig. De fleste fikk høre om datoen enten via oss eller fra familien, så de hadde forsåvidt satt av datoen i god tid i forveien.

Vi sendte ut invitasjonene rundt jul, og har satt svarfrist til 1. mars. Det er kanskje lengre tid enn nødvendig, men det gir ihvertfall gjestene tid til å sjekke ut mulighetene for booking av hotell og reise osv. Regner med at vi må ta en ringerunde etter at fristen er gått ut, men vil heller det enn at folk skal føle seg presset til å ta et valg raskt.

Skrevet

Jeg fikk invitasjon til et bryllup forrige uke. Bryllupet er første helga i juni. Svarfrist er 1.mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...