Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har den siste uka hatt ubehageligheter i nedre del av magen, under navlen. Er også veldig ofte på toalettet å tisser, men det svir ikke. Er også litt svimmel i perioder særlig hvis jeg skal reise meg opp fra en stol. Svetter også mye (men ikke slik feber- svette).

Begynte å lure på om det muligens kan være urinveisinfeksjon.. men da skal det vel svi når jeg tisser, eller?

Noen som vet hva dette kan være?

Takk! :)

Endret av Jente85
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Uvi på meg kommer som svie og kløe nedentil, spes rundt urinrør åpning og klitoris og svie som opphører når jeg tisser

... Mens hos mamma ble hun skikkelig dårlig med feber, uten svie. Og klump/ vondt i magen. Så tror det kan være veldig induviduelt

Skrevet

Takk for svar! :)

Okei.. Muligens individuelt ja. Jeg har en sånn "nå er det like før mensen kommer" - følelse i magen. Trodde først at det var den som kom, lenge før tiden.

De første dagene tenkte jeg ikke så mye over det, men når jeg må tisse 15 ganger daglig, så begynte jeg å lure.. Selv om jeg innbiller meg at svie hører med. Har aldri hatt det før..

Skrevet

Hva med å stikke innom legen, knaske antibiotika i 4-5 dager og bli kvitt det? Det kan spre seg til nyrene om du går med det over lengre tid, og det kan være fa´lig det. NB: Antibiotika kan gjøre p-piller mindre effektive!

Skrevet
Hva med å stikke innom legen, knaske antibiotika i 4-5 dager og bli kvitt det? Det kan spre seg til nyrene om du går med det over lengre tid, og det kan være fa´lig det. NB: Antibiotika kan gjøre p-piller mindre effektive!

Går ikke på noen form for prevensjon, så for den del kunne jeg startet på en antibiotika kur, men hver gang jeg går på antibiotika så får jeg soppinfeksjon som er kjempevanskelig å bli kvitt.. Har brukt forskjellige sorter også. Så vil helst unngå det. Men må man så må man vel..

Skrevet
Går ikke på noen form for prevensjon, så for den del kunne jeg startet på en antibiotika kur, men hver gang jeg går på antibiotika så får jeg soppinfeksjon som er kjempevanskelig å bli kvitt.. Har brukt forskjellige sorter også. Så vil helst unngå det. Men må man så må man vel..

Må si jeg får et inntrykk her om at du vil at noen skal hinte frem til at du kanskje er gravid.............

Meeeeerkelig mange symptomer du drar frem gitt.......

Ta en test, og sjekk det ut.

Urinveisinfeksjonstester får en vel også på apoteket nå til dags mener jeg.

Gjest Bianca26
Skrevet
Har den siste uka hatt ubehageligheter i nedre del av magen, under navlen. Er også veldig ofte på toalettet å tisser, men det svir ikke. Er også litt svimmel i perioder særlig hvis jeg skal reise meg opp fra en stol. Svetter også mye (men ikke slik feber- svette).

Begynte å lure på om det muligens kan være urinveisinfeksjon.. men da skal det vel svi når jeg tisser, eller?

Noen som vet hva dette kan være?

Takk! :)

Trenger ikke svi nedentil fordi. Men hmm nå skal jeg spørre om noe ekkelt. Lukter det stramt av urinen? Det kan være et tegn?

Og gjør det mer vondt i nedre del av magen når du tisser? Jeg hadde urinveisinfeksjon en gang og da fikk jeg vondt i nedre mageregion når jeg tisset, men det sved ikke nedentil.

Skrevet
Må si jeg får et inntrykk her om at du vil at noen skal hinte frem til at du kanskje er gravid.............

Meeeeerkelig mange symptomer du drar frem gitt.......

Ta en test, og sjekk det ut.

Urinveisinfeksjonstester får en vel også på apoteket nå til dags mener jeg.

Hvorfor skal jeg ville at noen skal hinte frampå at jeg er gravid? Hadde jeg hatt mistanke om det, så hadde jeg spurt om det kan være årsaken. Men så vidt jeg vet blir man ikke svimmel av å være gravid. Og tror det helst er i 3. trimester folk ofte må på do. Aldri vært gravid, så vet ikke jeg. Men hadde jeg hatt den mistanken, hadde jeg tatt en graviditetstest.

Hvis du reagerte på at jeg skrev at jeg ikke bruker noen form for prevensjon, så var det fordi personen over meg skrev at effekten av p.piller kan bli dårligere.

Jeg drar kun fram de symptomene jeg har, og pga. at jeg unormalt ofte må tisse, så har jeg begynt å lurt på om det kan være UVI.. Det er vel lettere å pådra seg det når det er kaldt, og når det har vært temperaturer ned mot 15 minus, så er det vel ikke til å utelukke. Men siden jeg aldri har hatt det før, så vet jeg ikke om de symptomene, og derfor oppga jeg de jeg har.

Takk for det siste svaret. Visste ikke at de solgte det på apoteket, men da skal jeg gå til innskaffelse av det :)

Skrevet
Trenger ikke svi nedentil fordi. Men hmm nå skal jeg spørre om noe ekkelt. Lukter det stramt av urinen? Det kan være et tegn?

Og gjør det mer vondt i nedre del av magen når du tisser? Jeg hadde urinveisinfeksjon en gang og da fikk jeg vondt i nedre mageregion når jeg tisset, men det sved ikke nedentil.

Okei. Nei, har ikke kjent noen stram/ sterk lukt når jeg tisser, jeg får heller ikke mer vondt når jeg tisser. Det er ikke vondt (ekkelt) hele tiden, men kun av og til...

Okei, hadde du vondt ellers da, eller var det kun når du tisset? Og hvordan ble du kvitt det? Gikk det over av seg selv, eller startet du på antibiotika?

Tusen takk for svar!:)

Gjest Gjest_Jentepusen_*
Skrevet

Hei

For å bli kvitt urinveisinfeksjon så må man til legen å få antibiotika, det finnes flere forskjellige typer egnet til denne infeksjonen. En test på apoteket koster nesten like mye som å gå til legen, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til legen.

:)

Lykke til............

Skrevet
Hei

For å bli kvitt urinveisinfeksjon så må man til legen å få antibiotika, det finnes flere forskjellige typer egnet til denne infeksjonen. En test på apoteket koster nesten like mye som å gå til legen, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til legen.

:)

Lykke til............

Okei, takk for svar :-)

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)
Okei. Nei, har ikke kjent noen stram/ sterk lukt når jeg tisser, jeg får heller ikke mer vondt når jeg tisser. Det er ikke vondt (ekkelt) hele tiden, men kun av og til...

Okei, hadde du vondt ellers da, eller var det kun når du tisset? Og hvordan ble du kvitt det? Gikk det over av seg selv, eller startet du på antibiotika?

Tusen takk for svar!:)

Måtte få AB ja. Du må ikke gå med det og vente til det går over av seg selv, da kan det bli verre og du kan få nyrebekkenbetennelse som fører til at du risikerer å måtte innlegges på sykehus.

Det var forøvrig ikke vondt ellers, men jeg hadde konstant trang til å tisse selv om jeg ikke måtte og når jed da prøvde å tisse så gjorde det kjempevondt.

Endret av Bianca26
Skrevet

Ja, selv hadde jeg nyrebekkenbetennelse med en gang uten noe UVI symptomer først! Det var en grusom smerte uten like. Gå til legen og test deg for sikkerhetsskyld. Hadde UVI i vinter og da hadde jeg ubehag i nedre del av magen og i lysken før det begynte å svi ved tissing.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, selv hadde jeg nyrebekkenbetennelse med en gang uten noe UVI symptomer først! Det var en grusom smerte uten like. Gå til legen og test deg for sikkerhetsskyld. Hadde UVI i vinter og da hadde jeg ubehag i nedre del av magen og i lysken før det begynte å svi ved tissing.

Ok nå må jeg spørre om noe. Er det noen av dere her som kjenner symptomer på mulig uvi, så går du til legen, tar en stix og så er den negativ. Hva kan det være da? Jeg spurte legen om det fordi jeg gjorde det idag, men da hadde han ikke noe fornuftig svar påd et.

Skrevet

Økt tissetrang er faktisk en av de tidlige svangerskapstegn

(Kommentar til den som sa det var vanligst i 3.trimester).

En urinstix kan være negativ selv om man har en urinveisinfeksjon. Kommer an på teknikk ved prøvetaking og den som leser av resultatet. Hvorfor ikke ta en dyrkning av urinen?

Skrevet

De symptomene du nevner kan og være symptom på klamydia....

Skrevet
De symptomene du nevner kan og være symptom på klamydia....

Eneste jeg vet er at jeg iallefall ikke har, er klamydia! Har vært sammen med gubben i over 5 år, og han er den eneste jeg har hatt sex med. Og jeg velger å tro at ikke han har vært utro :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Økt tissetrang er faktisk en av de tidlige svangerskapstegn

(Kommentar til den som sa det var vanligst i 3.trimester).

En urinstix kan være negativ selv om man har en urinveisinfeksjon. Kommer an på teknikk ved prøvetaking og den som leser av resultatet. Hvorfor ikke ta en dyrkning av urinen?

jævla idiotlege. han så bare at stixen var negativ og gjorde ikke mer da

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Hva kan det være da?

PID

endometriose

ovarcyste

nyrestein

chlamydia

gonore

bla bla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...