Gå til innhold

hei

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk skrevet ut resept fra legen på p-piller loette fra legen. Ville bytte fra yasminelle pga. at jeg er plaget med mellomblødninger. Nå har jeg lest på nettet og funnet ut at loette er en av de pillene med minst hormoner, og er derfor ikke så veldig lysten på å begynne å ta dem. Den ligner vel rett og slett litt på yasminelle sånn ang. hormonnivå.

Skjønner ikke hvofor legen foreslo den. Sitter nå å funderer på om jeg skal bestille enda en ny legetime for å få et annet merke...Feks. yasin som ligner på yasminelle, men som har mer hormoner. Føler meg litt teit.

Men i mitt hode virker det mer naturlig å bytte til en pille med høyere hormonnivå ettersom jeg er plaget med mellomblødninger...? Føler ikke leger vet helt hva de gjøe når det kommer til dette med valg av p-piller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Ikke lett dette med p-piller. Noe herk.

Vanskelig å si hvordan kroppen din vil reagere. Folk reagere veldig forskjellig fra pille til pille selv om det ser ut som om de inneholder stort sett det samme.

Kanskje du bare må prøve å se hvordan det går. Selv om loette inneholder samme mengde hvormoner kan de kanskje virke anderledes på kroppen din en yasminelle gjorde.

Men skjønner godt at du ikke er særlig lysten på mellomblødninger.

Skrevet

Kombinasjonen i pillen har vel også noe å si, ikke bare hormonnivå? Det er både østrogen og et gestagen i pillene, og samensetningen her kan vel kanskje også ha noe å si.

Jeg ville gitt loette en sjanse, og så heller bytte om det ikke funket.

Tror det er vanskelig å gi noe fasit på dette. Selv om mange har problemer med mellomblødinger med loette, så behøver ikke det gjelde akkurat din kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...