Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Er det noen her som vet hvor i Oslo(om det er mulig i det hele tatt) å kjøpe krydderet zatar? Vet ikke hva anna det brukes til, men da jeg bodde i Midtøsten, spiste jeg det mest blanda med olje og smurt utover små pizzalignende brød, Mamaish. Mulig det har flere navn også, men iLibanon heter det i allefall zatar
Gjest navnelapp Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Du kan få av meg... ;-) Eg har ikkje sett det til sals i Oslo, vi får av våre libanesiske vennar når dei er innom. Eg brukar det som deg, med olje på brød, gjerne som ein liten snack før hovudretten kjem på bordet.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Du får heilt sikkert kjøpt det på innvandrer butikker, har det her i Bergen, så da har de det heilt sikkert i Oslo også.
Nilma Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har kjøpt fra Seasonedpioneers - genial side! Ellers kan du jo lage det selv av sumak, timian, sesamfrø og salt, det er bare å google zaatar/zatar recipe, og du får opp masse treff.
Gjest Gjest_maja_* Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Hei! Ville bare si tusen takk for svar - bedre sent enn aldri Har nå laget min egen zatar-blanding med sumac, oregano, timan, merian, sesamfrø og salt, og den ble knallbra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå