Gå til innhold

Regulering på tennene..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Iiiiiiik, jeg skal på streng på tennene mine.. I en alder av 25år!! *Hulk*

Noen andre som har hatt det? Gjerne etter fylte 14 år! :gjeiper:

Vondt å få på/ha på?

Hvor lenge gikk du med den?

Er det så stygt/gale som jeg innbiller meg?

Hva syns du om resultatet?

Uff.. Gruer meg.. Kommer ikke til vise med offentlig!! :fnise:

På forhånd, tuuusen takk for svar!! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 19 og har hatt det i 6 mnd nå.. skal ha det ett år til, og det er ikke gøy! men det var ikke vondt for meg å ha det på, heldigvis.

Jeg er veldig missfornøyd med å ha det, føler meg dum rundt folk.. men er en vanesak.

Har hvite klosser, ikke grå. Så det vises heldigvis mindre!

lykke til :)

Skrevet
Er 19 og har hatt det i 6 mnd nå.. skal ha det ett år til, og det er ikke gøy! men det var ikke vondt for meg å ha det på, heldigvis.

Jeg er veldig missfornøyd med å ha det, føler meg dum rundt folk.. men er en vanesak.

Har hvite klosser, ikke grå. Så det vises heldigvis mindre!

lykke til :)

Hadde jeg bare fått hvite, så skulle jeg ikke hylt så høyt! Hehe..

Hvorfor fikk du det da? Hvor mye måtte du eventuelt betale for det?

Skrevet

Jeg hadde de frem til jeg var 20. Bakgrunnen var veldig komplekse problemr med tenner og kjeve, som det tok noen år å fikse opp i.

Det var litt tøft. På videregående var det greit nok. Jeg var den eneste som fortsatt hadde regulering, men det var ikke et stort miljø, så jeg trur ingen, heller ikke jeg selv, tenkte over det. Da jeg flyttet hjemmefra og begynte å studere husker jeg at jeg følte meg litt ung og dum. Men jeg har alltid hatt en del selvtillitt og vært åpen og sosial, så jeg lot ikke reguleringen påvirke meg på noen måte. Smilte og var med på det som skjedde, og trur andre ikke tenkte stort over at jeg fortsatt hadde regulering.

Plutselig en dag var det over. Og jeg er så utrolig glad for at jeg var tålmodig gjennom disse årene. Jeg er så fornøyd med tennene mine.

Mine tips - den som bryr seg mest om dette er deg selv. Andre går ikke rundt og snakker om dette, og mobber deg bak ryggen din. De registrerer det, og tenker nok ikke noe mer over det. Dette er nok fordelen med å få det som voksen og ikke som tenåring. Og tiden går fort, da du er ferdig er perioden med reggis raskt glemt, og du har perfekte tenner resten av livet - i mange, mange år fremover.

Forresten, jeg hadde blanke klosser. Fikk det automatisk, trudde det var standard nå? Jeg fikk også tilbud om innvendig regulering siden jeg var litt eldre, men valgte dette bort da det virket som om det ville være veldig i veien. Det bør jo ikke være noe i veien for at du får mer nøytrale klosser? Trudde alle tilbød dette?

Skrevet
Iiiiiiik, jeg skal på streng på tennene mine.. I en alder av 25år!! *Hulk*

Noen andre som har hatt det? Gjerne etter fylte 14 år! :gjeiper:

Vondt å få på/ha på?

Hvor lenge gikk du med den?

Er det så stygt/gale som jeg innbiller meg?

Hva syns du om resultatet?

Uff.. Gruer meg.. Kommer ikke til vise med offentlig!! :fnise:

På forhånd, tuuusen takk for svar!! :hjerte:

Jeg hadde regulering fra jeg var 13-16, så jeg gikk altså med den i 3år. Det gjør ikke spesielt vondt å ha regulering. Det eneste er at det kan gjøre vondt samme dag du får den på deg, i tillegg til de gangene du må stramme den.

Regulering er jo ikke akkurat noe pynt for tenna, men tenk på resultatet du ender opp med :) Gikk med regulering gjennom hele ungdomsskolen, og synes aldri det var flaut å ha det.

Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, men jeg måtte bruke en natt-gom i minst 1år etter. Det som har skjedd med meg er at noen av tenna har begynt å flytte på seg ettersom alle 4 visdomstennene vil opp selvom jeg ikke har plass til de =/

Men det går så bra så! :) Vær stolt av valget ditt, det er jo du som ender opp med flotte tenner du kan smile med. PS: husk å sjekk reguleringen for matrester innimellom ;)

Skrevet
Iiiiiiik, jeg skal på streng på tennene mine.. I en alder av 25år!! *Hulk*

Noen andre som har hatt det? Gjerne etter fylte 14 år! :gjeiper:

Vondt å få på/ha på?

Hvor lenge gikk du med den?

Er det så stygt/gale som jeg innbiller meg?

Hva syns du om resultatet?

Uff.. Gruer meg.. Kommer ikke til vise med offentlig!! :fnise:

På forhånd, tuuusen takk for svar!! :hjerte:

Hvor mye koster det?

Skrevet
Jeg hadde de frem til jeg var 20. Bakgrunnen var veldig komplekse problemr med tenner og kjeve, som det tok noen år å fikse opp i.

Det var litt tøft. På videregående var det greit nok. Jeg var den eneste som fortsatt hadde regulering, men det var ikke et stort miljø, så jeg trur ingen, heller ikke jeg selv, tenkte over det. Da jeg flyttet hjemmefra og begynte å studere husker jeg at jeg følte meg litt ung og dum. Men jeg har alltid hatt en del selvtillitt og vært åpen og sosial, så jeg lot ikke reguleringen påvirke meg på noen måte. Smilte og var med på det som skjedde, og trur andre ikke tenkte stort over at jeg fortsatt hadde regulering.

Plutselig en dag var det over. Og jeg er så utrolig glad for at jeg var tålmodig gjennom disse årene. Jeg er så fornøyd med tennene mine.

Mine tips - den som bryr seg mest om dette er deg selv. Andre går ikke rundt og snakker om dette, og mobber deg bak ryggen din. De registrerer det, og tenker nok ikke noe mer over det. Dette er nok fordelen med å få det som voksen og ikke som tenåring. Og tiden går fort, da du er ferdig er perioden med reggis raskt glemt, og du har perfekte tenner resten av livet - i mange, mange år fremover.

Forresten, jeg hadde blanke klosser. Fikk det automatisk, trudde det var standard nå? Jeg fikk også tilbud om innvendig regulering siden jeg var litt eldre, men valgte dette bort da det virket som om det ville være veldig i veien. Det bør jo ikke være noe i veien for at du får mer nøytrale klosser? Trudde alle tilbød dette?

Hva kostet alt dette i voksen alder?

Skrevet
Hva kostet alt dette i voksen alder?

Aner ikke. I og med at jeg var i tenårene da jeg begynte tok foreldrene mine hele regningen. Lurer også på om vi fikk en del refundert da jeg trengte dette rent medisinsk.

Husker det var en del diskusjoner angående hvem jeg skulle gå til. De billigere holdt ikke en kvalitet som foreldrene mine likte. Endte det med at de fant en som var ekspert på akkurat min problemstilling i Oslo, og at jeg fløy over dit en gang i måneden for timer. Kan raskt tenke meg hele opplegget kom på et sekssifret beløp.

Skrevet

Jeg aner ikke hva det koster!

Jeg skal operere kjeven til slutt.. For underbitt.. Jeg kommer visst innunder handicap loven, siden det er medfødt, det ordner seg ikke selv og det er jo ikke akkurat stilig/bra da! Hehe..

Så jeg får det gratis..

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg aner ikke hva det koster!

Jeg skal operere kjeven til slutt.. For underbitt.. Jeg kommer visst innunder handicap loven, siden det er medfødt, det ordner seg ikke selv og det er jo ikke akkurat stilig/bra da! Hehe..

Så jeg får det gratis..

Jeg hadde også underbitt og måtte gjennom samme behandling med operasjon og alt. Det er nesten et år siden jeg fikk fjernet reguleringen. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...