Gå til innhold

Melodi til sang?!


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Har begynt å fundere på sangen til min kjære... for jeg tror det må bli det... (hvis jeg klarer å dikte noe bra vel og merke icon_wink.gif.

Akkurat nå har jeg derimot helt sperre på å finne på melodi.. kan dere tipse meg om helt vanlige melodier som alle kan som er lett å dikte til? Musevisa brukte søsteren min, så den vil jeg ikke bruke ...

Jeg blir kjempe glad for tips, for nå må jeg begynne å dikte noe snart! Min kjære har begynt på talen til meg alt! Takk skal dere ha! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Sist jeg diktet sang brukte jeg:

Som en engel av Halvdan Sivertsen

Andre jeg har brukt (eller kunne tenke meg å bruke icon_smile.gif ):

- Kjærlighetsvisa

- Napoleon med sin hær

- Du skal få min gammle sykkel (krever litt, men er litt fin fart i)

Lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spille i bryllup i morgen, og har fått følgende liste:

- Per Spelmann

- Fjellveivisa

- Julekveldsvisa

- Bamsefars fødselsdag

- Tante Monica

- Papegøyen fra Amerika

- Lykkeliten

- Hompetitten

- Mellom bakkar og berg

+++

Kanskje det finnes noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev sang til min kjære på melodien til "lykkeliten" og den ble kjempefin syns nå jeg icon_smile.gif Ganske enkel å skrive til også.

Ellers: Bamsens fødselsdag, Da klokka klang, jeg er en gammel teddybjørn, Napoleon med sin hær, Pål sine høner,Kjærlighetsvise. icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Youngstorgets basar! Den er fin å dikte

etter! Har brukt den selv i konfirmasjoner.

Ellers er jo Lykkeliten fin, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sang min egen tekst til "two sleepy people" som Silje Nergård også synger på sin site CD. En topp litt jazzeste låt som gjorde kjempesukess!!! Litt annerledes og ikke vanskelig å synge! Hilsen Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å bruke forskjellige melodier, med forskjellig preg, til ulike vers. Det blir mer variert og morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips! Mange gode ideer her. Igår kom jeg derimot på at min kjære synes den "En himmel full av stjerner..." til Lillebjørn Nilsen er veldig fin, så tenker jeg nå skal prøve å dikte noe med den.. synes dere det går an?!

Jeg fant teksten her; http://www.aktivioslo.no/barnesang5.html, men jeg trodde sangen var lengre jeg.. noen som vet om det er flere vers?!

Hvis jeg ikke får det til med denne melodien, får jeg prøve meg med en av de dere har foreslått. Takk for hjelpen! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...