Gjest Førstegangsgravid Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Noen her som har denne og har noen tanker rundt denne stolen? Vi vurderer denne og vil gjerne høre hva andre mener. Er den så tung som mange skal ha det til? Er fungsjonen med å legge ned ryggen fin osv... Meninger mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Vi har denne og er storfornøyd!! Joda den er tung, men ikke tyngre enn at det går helt fint til vårt bruk (sjelden no mer enn inn og ut av huset, kjapt inn på butikken o.l.). Ofte pleier jeg å sette den i bagasjerommet etter at jeg har tatt ut vogna hvis vi står på en parkeringsplass, for da syns jeg det er lettere å få festet knøttet ordentlig i stolen igjen etterpå hvis noen har parkert nærme bilen vår. Også syns jeg det må være mye mer behagelig å settes i en varm god stol som har stått i gangen inne, fremfor ute i bilen nå på vinteren og da er det jo lettvint å bare kneppe den kjapt ut... Det er smak og behag og kommer helt ann på hvor langt du må bære den. Husk at du må ha bil med isofixfeste for å få festet understellet i bilen...
Gjest faerytale Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Vi skulle i utgangspunktet kjøpe denne stolen, men så hadde vi ikke ny nok bil... for det går jo kun an å feste basen med isofix. Og man kan ikke bruke stolen uten base. Vi endte opp med å kjøpe Acta Graco Logico S istedenfor - og det var faktisk denne selgeren anbefalte oss. Men hun anbefalte selvfølgelig også BeSafe sin (det var liksom disse to hun ville valgt mellom da)
Gjest TS Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 ISOfix feste har vi i begge bilene, så det går fint. Men leste dette i en annonse (BeSafe IZI Sleep er godkjent etter den nye ECE 44 04 standarden i gruppen 0+, 0-13kg, og er forberedt for Isofix), betyr det at den kan brukes både med og uten ISOfix (vi skal bruke med).
Concertina Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 ISOfix feste har vi i begge bilene, så det går fint. Men leste dette i en annonse (BeSafe IZI Sleep er godkjent etter den nye ECE 44 04 standarden i gruppen 0+, 0-13kg, og er forberedt for Isofix), betyr det at den kan brukes både med og uten ISOfix (vi skal bruke med). Setet kan festes med seler hvis man ikke bruker basen, mens basen må festes med isofix.
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 venninna mi hadde izi sleep stol og ergra seg konstant over den..den er tung og hun måtte "grave" ungen ut av den for den var så kompakt og trang...
Gjest faerytale Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 På butikken sier de at setet ikke kan festes med seler
Concertina Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 På butikken sier de at setet ikke kan festes med seler På hjemmesiden til izi sleep (Sikkerhet - montering) så festes setet med seler, da uten base. (jeg ville aldri kjøpt et sete som er avhengig av base for å brukes, det er utrolig tungvint hvis man skal bort/kjøre med andre osv).
Gjest 1.gangsgravid Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Vi har kjøpt denne stolen og har ikke isofix i bilen. Den kan FINT festes med seler, til de som lurte på det. Har lånt den bort til venninne med baby noen ganger når vi har kjørt dem hjem, og synes det funker fint...
Gjest faerytale Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 På hjemmesiden til izi sleep (Sikkerhet - montering) så festes setet med seler, da uten base. (jeg ville aldri kjøpt et sete som er avhengig av base for å brukes, det er utrolig tungvint hvis man skal bort/kjøre med andre osv). Kjedelig med selgere som ikke forteller hele sannheten Vi kjøpte jo ikke det setet vi da siden det visstnok bare kunne festes med base
linky Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 På butikken sier de at setet ikke kan festes med seler Den kan det, vi har gjort det flere ganger
Edie Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 Vi har denne og er fornøyd. Superenkel å feste med Isofix, men det er vel alle seter med Isofixbase? Litt tung å bære (men det er jo selve gutten også..), men den blir for vår del mest båret inn og ut av bilen til huset.. (jeg ville aldri kjøpt et sete som er avhengig av base for å brukes, det er utrolig tungvint hvis man skal bort/kjøre med andre osv). Du kan vel bruke sete med seler, men uansett så synes ikke jeg det er nor problem med base. Vi har flere ganger flyttet setet til min brors bil eller pappas bil. Det tar to sekunder å flytte over basen, det er jo så enkelt med Isofix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå